Gå til innhold

Hvilken av disse?!


Infa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Kroker og reimer er ulovlig i styrkeløft, men det er likevel slik at det er styrkeløftere som løfter de virkelig tunge vektene. Hvordan de klarer det? Jo, de trener uten reimer og kroker. Grepet blir styrket underveis - slik som resten av kroppen gjør det av progresjonsrettet, kvalitetssikret styrketrening.

Gi gass og bruk penga på noe annet.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroker og reimer er ulovlig i styrkeløft, men det er likevel slik at det er styrkeløftere som løfter de virkelig tunge vektene. Hvordan de klarer det? Jo, de trener uten reimer og kroker. Grepet blir styrket underveis - slik som resten av kroppen gjør det av progresjonsrettet, kvalitetssikret styrketrening.

Gi gass og bruk penga på noe annet.

:)

Nå er det slikt at jeg helst ikke vil bruke over/underhåndsgrep på mark når jeg kjører tungt, men har ikke grepsstyrke til dobbel overhånds, så jeg skal invistere i slike og en captain of crunch(?) for å jobbe med grepsstyrke på siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det slikt at jeg helst ikke vil bruke over/underhåndsgrep på mark når jeg kjører tungt, men har ikke grepsstyrke til dobbel overhånds, så jeg skal invistere i slike og en captain of crunch(?) for å jobbe med grepsstyrke på siden.

Hookgrip er en mulighet for tøffinger.

Ellers lurer jeg på hvorfor du ikke vil bruke over/underhåndsgrep?

Det fungerer fint - spesielt om du alternerer høyre/venstre.

Men - kjøp og bruk reimer og kroker om du har gode nok grunner for det.

Hvilke du bør kjøpe, eventuelt, kan jeg ikke nok om til å kunne rådgi deg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bedre å kjøpe noen reimer - siden disse i alle fall trene grepet litt. Kroker som du forslår eliminerer grepstyrken totalt.

Jeg ser i alle fall ikke nytten av de med mindre man mangler fingre eller har annen god grunn.

Beste løsning i rekkefølge:

  1. Kalk
  2. Mixed grep
  3. Hook-grep
  4. Stropper
  5. Trene med lavere vekter for å la grepet nå opp til styrkenivået til resten av kroppen.











  6. Bruke kroker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanesak, men det må jo være 10 x bedre når man mestrer det?

Tja, jeg mener det er en av landslagsgutta som løfter med hookgrip. Men det er strengt talt opp til hva en føler seg mest komfortabel med av grep, mixed eller hook.

Forøvrig gikk jeg over fra hook til mixed, rett og slett fordi tomlene mine ikke klarte mer og det knapt var hud igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...