Gå til innhold

Trenger tips og råd - Fettprosentnedgang


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en aktiv jente på 18. Jeg er 160 høy og veier 50 kg. Jeg driver med langrenn og fotball. Jeg trenger ca 5-8 ganger i uken og for det meste er 2 av de intervaller, 2 fotballtreninger, en rulleskiøkt og så styrke eller løping utenom.

Jeg er delvis fornøyd med kroppen min, det er bare 2 ting som trekker ned selvtilliten min og det er beina og rumpen. For meg ser det ut som jeg har en rumpe til en 45-åring. Og dette vil jeg endre på, siden overkroppen min er egentlig i mine øyner er ganske bra. Så er det bare beina og rumpen som ikke henger sammen med overkroppen.

Jeg har six-pack og veltrente armer, men underkroppen min har for mye fett, og nå har jeg vært uten den vanlige treningen min i snart 1 måned pga fjerning av mandlene. Så nå kan jeg starte opp med vanlig trening igjen, men nå vil jeg ha fokus på å få ned fettprosenten min på underkroppen, selvom jeg vet at det ikke går an å punktslanke.Det har også lagt seg endel fett på hoftene mine i løpet av denne måneden jeg ikke har fått lov å være i noe som helst aktivitet. Fettet på hoftene gjør at jeg ser mye breiere ut, og ja jeg vil prøve å få dette vekk også.

På matfronten så spiser jeg som regel sunt, endel proteiner, jeg spiser også litt mer karbohydrater enn sikkert vanlig, men det er for å få nok overskudd til all kondisjonstreningen.

Så jeg trenger egentlig tips til hvordan jeg skal spise og hvilke endringer jeg skal gjøre i treningen min??Og den enkleste måten til å miste overflødig fett og kilo.

Har lagt til to bilder, av overkroppen. har ingen av underkroppen dessverre, men den er ikke like trent.

post-21170-14440983203879_thumb.jpg

post-21170-14440983204789_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

himmel og hav altså.

Bildene dine sier jo sitt tenker jeg. At du tar feil. På det ene bildet ditt kan jo du se hofte partiet ditt ganske greit. Å det er på INGEN som helst måte noe for mye fett der. Nå kan jo jeg bare spekulere i hva du mener en 45-år gammel rumpe ser ut da. Men tviler sterkt på at din rumpe er noe ille. Men om du mener det så er jo du i din fulle rett til å mene det.

Å hadde jeg vært deg så hadde jeg droppet å tenke på å gå ned i fett prosent da det vil gå utover det som ser ut til å være en ellers så ganske fin kropp. Hvordan er styrkeøkten din lagt opp? Om jeg var det hadde jeg hatt fokus på å få bygget litt mer muskler i underkroppen. Men vanskelig å si noe uten å vite noe om hvordan du trener underkroppen per dag dato. ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er en aktiv jente på 18. Jeg er 160 høy og veier 50 kg. Jeg driver med langrenn og fotball. Jeg trenger ca 5-8 ganger i uken og for det meste er 2 av de intervaller, 2 fotballtreninger, en rulleskiøkt og så styrke eller løping utenom.

Jeg er delvis fornøyd med kroppen min, det er bare 2 ting som trekker ned selvtilliten min og det er beina og rumpen. For meg ser det ut som jeg har en rumpe til en 45-åring. Og dette vil jeg endre på, siden overkroppen min er egentlig i mine øyner er ganske bra. Så er det bare beina og rumpen som ikke henger sammen med overkroppen.

Jeg har six-pack og veltrente armer, men underkroppen min har for mye fett, og nå har jeg vært uten den vanlige treningen min i snart 1 måned pga fjerning av mandlene. Så nå kan jeg starte opp med vanlig trening igjen, men nå vil jeg ha fokus på å få ned fettprosenten min på underkroppen, selvom jeg vet at det ikke går an å punktslanke.Det har også lagt seg endel fett på hoftene mine i løpet av denne måneden jeg ikke har fått lov å være i noe som helst aktivitet. Fettet på hoftene gjør at jeg ser mye breiere ut, og ja jeg vil prøve å få dette vekk også.

På matfronten så spiser jeg som regel sunt, endel proteiner, jeg spiser også litt mer karbohydrater enn sikkert vanlig, men det er for å få nok overskudd til all kondisjonstreningen.

Så jeg trenger egentlig tips til hvordan jeg skal spise og hvilke endringer jeg skal gjøre i treningen min??Og den enkleste måten til å miste overflødig fett og kilo.

Har lagt til to bilder, av overkroppen. har ingen av underkroppen dessverre, men den er ikke like trent.

Kan heller ikke kjenne meg igjen med utsagnet ditt om en rumpe til en 45-åring, og dårlig underkropp.

Men hvordan ser dietten din ut? Trener du noe styrke? Om du vil trene rumpe e.c.t., eg det jo øvelser som utfall, knebøy, hip thrust osv som er best. Ikke at du trenger det, men ja, om det er rumpe du vil trene, så finnes det mange gode øvelser for muskelgruppen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!:)

Fint at du er aktiv og opptatt av å spise nok slik at du har overskudd til kondisjonstreningen! Og selv om du kanskje ikke ser det selv, så ser du veldig bra ut! Du er 18 år, 50kg fordelt over 160cm, du driver aktivt med fotball og langrenn, og du ønsker å gå ned i fettprosent.. Ser du hva jeg vil frem til her?:)

Det er flott at du er fornøyd og ser at overkroppen din ser bra ut, men jeg vil sterkt råde deg til å kanskje flytte fokus litt. Hva er det du egentlig ønsker og har mest lyst til? Å ha energi til å drive med idretten og forbedre deg der, eller å tyne kroppen din ned mot det i dine øyne den perfekte kroppen? For mange vil nok si at den har du allerede! Den vekten du har nå er allerede ganske lav mtp. høyden din og den treningsmengden du har.. Om du mister mye fett nå, så vil nok det kunne gå utover kroppens funksjoner (hormoner,mens, stoffskifte, etc.) og evnen din til å prestere på trening og i idretten vil bli svekket.. Er det det du egentlig ønsker?

Dersom du vil ha en bedre rumpe og lår, vil jeg heller anbefale deg å fokusere på å trene den/dem opp. Det vil stramme opp! Styrketrening og for din del også spensttrening, da det nok vil komme godt med både i skisporet og på fotballbanen! (y)

Så vil jeg også råde deg til å prøve å "åpne" øynene dine litt. Du ser skikkelig bra ut, men hva er det egentlig som er viktig her i livet? En plettfri kropp, eller en kropp som er ment for livet? En kropp som er med deg på det du ønsker å gjøre av aktiviteter, som ikke gir deg plager og som lar deg leve livet?:)

Stå på videre og nyt sommeren! Forhåpentligvis med mange rulleski-/fjellturer og timer på fotballbanen!:) Bikinikroppen har du definitivt!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...