Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvor får man disse gode gamle dips-stativene. Hadde håpet å finne en gammel avdanket en på finn.no eller noe....

Vil ikke ha de crappy greiene som bare er to parallelle håndtak, vil ha de v-formede som tillater langt flere alternativer for grepsbredde!:)

Kanskje ikke utenkelig å importere fra det store utland? (helst brukt, pga budsjett).

Fortsetter under...

Oh sweet gods almightly YES! Evo Fitness, om dere eller noen som jobber hos dere ser denne posten, vennligst kjøp inn skikkelige dipsstativ sporestreks!

Ikke bare v-formede, men med tykke behagelige grep. De håndtakene man fester i squat-racket som såvidt er tykkere enn ei wienerpølse er ikke behagelig å ta dips i, særlig for en kar på nesten 100kg med 40kg ekstra i belte. :grumpy:

Edit: Stedet jeg trente i tenårene hadde noe alá denne:

http://www.gym2000shop.no/products/gym2000-dips-rack-nm-modell

77810_GYM2000_Produsent_GYM2000_Dips_rack_NM_model_1.jpg

..bare uten den stanga i veien på den smale sida. Har knapt tatt dips siden jeg og det stativet mistet kontakten. :cry:

Kanskje denne fra Mobech funker for deg? Det ser kanskje ikke slik ut på bildet, men ifølge beskrivelsen har den "skråstilte håndtak for et naturlig grep og variasjon av grepsbredde." Tror du kan prøve den ut i kjellern til Mobech i Oslo sentrum.

Kanskje denne fra Mobech funker for deg? Det ser kanskje ikke slik ut på bildet, men ifølge beskrivelsen har den "skråstilte håndtak for et naturlig grep og variasjon av grepsbredde." Tror du kan prøve den ut i kjellern til Mobech i Oslo sentrum.

Var kanskje ikke meg du svarte til, men for min del ser det stativet bare marginalt bedre ut enn skiten Evo og ProGym her i byen har. Grepene er ikke tykke nok, de er dekka av no svart gummigreier som garantert slites i filler lenge før resten av apparatet går i stykker, og den smale siden er ikke smal nok (i tillegg til at festet til apparatet er der, og polstring mangler, så..). :p

Annonse

Close, but no cigar. Hadde den bare ikke hatt den tversoverbaren i veien på den smale sida hadde den vært nesten identisk til den jeg husker.

Stålkapp skulle fikse den saken? :D

Eller, etter bildet å dømme, skiftenøkkel. Fare for at hele dritten faller sammen da, så er kanskje ikke det smarteste i verden. Apparatet jeg husker hadde alt av støtter mellom barene på gulvet med unntak av en sånn tversover på hver side i passe trinn-på-vei-opp-til-baren-høyde.

Sveis den lavere ned? :)

Jeg tror det er en spesiell type mennesker som kjøper et produkt til nesten 20.000 kr med en så stor feil at man må gjøre omfattende tilpassningsarbeid på det før man i det heletatt kan bruke det slik man ønsker. :p

Annonse

Skjønner ikke sånn generelt hva som skjer med prioriteringene til kommersielle gym. Stort sett bare masse drittapparater til 1 mill sammenlagt, og noen få rack ved siden av....(som det blir kø-dannelser rundt)... + folk som curler i rackene....

Uansett lager kjellergym pga denne frustrasjonen, + oppdagelsen av hvor utrolig tilfredsstillende det er å ha et minigym med alt man trenger av utstyr...(basically rack +dipsstativ, kjettinger og strikker). Ingen i veien(VESENTLIG poeng), kan bruke så mye kalk jeg vil, jeg kan bråke, pumpe i baris. Gjør hva f jeg vil der nede:) Herlig. Kan ha på dundrende metall og, i stedet for den mainstream tranny shieten de kjører på lydanleggene på commer§ gymmene.

Og om man regner på det, blir det et lønnsomt prosjekt etter noen år med tanke på prisene på commers-gymmene:)

Masse flotte forslag her, men tror ikke jeg skal brukke nevneverdig mer enn 2k på et dipsstativ...

Det fra Sportsmaster virker ålreit, lurer på hvor mye det tåler:p

Kanskje EBAY er nice? Bare lurer på ift toll og frakt, det kan vel bli veldig dyrt med store stativ overseas?:)

En stor setback må være følgende: Man får ikke den samme kompetansen gjennom miljøet... Men aldri vært medlem av et gym som har vært seriøst nok for det uansett.

Kan jo heller legge ut teknikkvidoer her, got to love the internet:)

Ikke bare v-formede, men med tykke behagelige grep. De håndtakene man fester i squat-racket som såvidt er tykkere enn ei wienerpølse er ikke behagelig å ta dips i [...] Har knapt tatt dips siden jeg og det stativet mistet kontakten.

This.

Kjøp to eller fire arbeidsbukker (NB! Sjekk maxbelastning), eller snekre et stativ selv. Kjøp et par meter stålrør i passende dimm og du er KTS.

Skjønner ikke sånn generelt hva som skjer med prioriteringene til kommersielle gym. Stort sett bare masse drittapparater til 1 mill sammenlagt, og noen få rack ved siden av....(som det blir kø-dannelser rundt)... + folk som curler i rackene....

Uansett lager kjellergym pga denne frustrasjonen, + oppdagelsen av hvor utrolig tilfredsstillende det er å ha et minigym med alt man trenger av utstyr...(basically rack +dipsstativ, kjettinger og strikker). Ingen i veien(VESENTLIG poeng), kan bruke så mye kalk jeg vil, jeg kan bråke, pumpe i baris. Gjør hva f jeg vil der nede:) Herlig. Kan ha på dundrende metall og, i stedet for den mainstream tranny shieten de kjører på lydanleggene på commer§ gymmene.

Og om man regner på det, blir det et lønnsomt prosjekt etter noen år med tanke på prisene på commers-gymmene:)

Masse flotte forslag her, men tror ikke jeg skal brukke nevneverdig mer enn 2k på et dipsstativ...

Det fra Sportsmaster virker ålreit, lurer på hvor mye det tåler:p

Kanskje EBAY er nice? Bare lurer på ift toll og frakt, det kan vel bli veldig dyrt med store stativ overseas?:)

Signerer denne, BORTSETT fra dundrende metall da (vesentlig poeng :p). Jeg sier ikke at mainstream tranny shait er noe bedre :censored:

Dette du snakker om?

Yes. Å se den duden forsøke å åpne kjeften gir meg mareritt. Gi meg heller noe med vince decola eller hva som helst, uten å høre noen synge. Intstrumental. Sånn mainstream rock makes me :spitoutdummy:. Da fikk det heller duge med Muse eller Kamelot om det absolutt skal være rock.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...