Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er akkurat dette problemet jeg også har! Vi spiser faktisk ganske likt også! Veier det samme som deg, men er 163 høy bare, er 78 cm rundt mage. Trener styrke 5-6 dager i uken, samt dans 5 dager i uken, og noe cardio. Fettprosenten vil fortsatt virkelig ikke ned :/ Sykt frustrende når jeg føler jeg spiser alt riktig, og trener meeer en nok..

WTF? blir overasket om du ikke kollapser? så lite mat, og så mye trening? :eek:o_O:nailbiting:

om du da i tillegg spiser bare 12-1300 kalorier? :eek::banghead:

Som Ina Winther sier til dere ta i bruk den kalkisen- den gir et pekefinger i forhold til aktivitetsnivå- ikke gå mer enn 500 kcal i underskudd.

frøken Thereseops du må revurdere den mengden trening, 6 styrketreninger + 5 dans + noe kardio? helt tydelig at dette ikke fungerer. vurder å komprimer til mindre trening, men kansje mer effektivitet? og MAT MAT MAT MAT MAT

Jeg trener vel nok Eller? Skal prøve å spise mer, så lenge vekten kan Være det samme men at hoftemålet går Ned? hva er mest effektivt for å redusere dette myke på hofte og mage Da? Utenom dette så er resten ok men på mage og hofte så er dette myke der selsom jeg trener styrke og kardio

Jeg trener vel nok Eller? Skal prøve å spise mer, så lenge vekten kan Være det samme men at hoftemålet går Ned? hva er mest effektivt for å redusere dette myke på hofte og mage Da? Utenom dette så er resten ok men på mage og hofte så er dette myke der selsom jeg trener styrke og kardio

Tror ikke at du trenger å trene flere gange ri uken- men øke motstand gradvis er nøkkelen til suksess

her har du et eksempel der vekta står stille og midjen minket mye

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/my-road-to-evolution-god-helse-god-fysikk.27608/page-2

skroll ned til du ser 2 styrkebelter- ytterste var når eg begynte med skikkelig trening og mat, det andre er etter noen måners trening :)

Annonse

Holder det med å øke til en protein shake?

nei

Du er 173 høy, 60 kg, 30 år- basalforbrenning- altså når du står bom stille- så trenger du 1530 kcal PER dag for å vedlikehold eden vekta

moderattrening 3-5 ganger i uken= 2300 kalorier

en proteinshake med 2 scoop og vann inneholder ca 200 kalorier. du trenger mer. allerbest er å spise MAT

Okei greit da spiser jeg ett måltid ekstra utenom de tre faste. Mager kesam med proteinpulver da. Men bør jeg ikke ligge rundt 1500-2000 kcal? For å minske cm. Får i meg nok mat da iforhold til trening. Tenkte kanskje jeg skulle deffe men er kanskje ikke noe poeng om det ikke er nok muskler under alt dette myke? Men hvorfor går det så tregt ned på cm på mage og hofte? Alt pga lite mat? Har redusert fra 89 cm i januar til 85 cm nå. Det er ikke akkurat raskt.

Får vel gi det mer tid men skal øke inntak av mat men redd for at det bare blir mer fett av det..og jeg vil jo bare bli fit..

Okei greit da spiser jeg ett måltid ekstra utenom de tre faste. Mager kesam med proteinpulver da. Men bør jeg ikke ligge rundt 1500-2000 kcal? For å minske cm. Får i meg nok mat da iforhold til trening. Tenkte kanskje jeg skulle deffe men er kanskje ikke noe poeng om det ikke er nok muskler under alt dette myke? Men hvorfor går det så tregt ned på cm på mage og hofte? Alt pga lite mat? Har redusert fra 89 cm i januar til 85 cm nå. Det er ikke akkurat raskt.

Får vel gi det mer tid men skal øke inntak av mat men redd for at det bare blir mer fett av det..og jeg vil jo bare bli fit..

jo mindre du har å redusere- jo vanskeligere det er ;)

1500 kalori vil si uten noe trening, med 3 -4 treninger i uken 2300kalorier

det kan godt vær at du ikke anstrenger deg hard nok under trening. sett det ofte. det er ikke bare å komme på trening og gjøre øvelsene. man må "TA I" :)

Øk antall kg på vektene du bruker, spis 2000 kalorier- så vil du nok se at det ikke blir fett du legg på deg , men muskler. men du må ha mat

Da skal jeg gi mat en sjanse. Prøver å spise mer så ser jeg hva som endrer seg. Tar vel litt tid før man ser noe endring uansett...

det sies jo.... at ROM ikke ble bygget på en dag :rolleyes::D:happy: relax, eat enough, do the work, take the time you need :smug:

Annonse

Kan jeg gi deg et lite tips? Les igjennom alle svar du har fått i denne tråden flere ganger og så følger du dem. Når du trener så mye som du gjør og spiser så lite, motarbeider du deg selv hele veien. Du burde prioritere fullkropp program 3-4 ganger i uken som nybegynner og spise godt over 2000 kcal.

Overdreven kardio og kraftig matunderskudd stresser kroppen og den vil tviholde på de cm du mener du har på underkroppen. Altså dropp kardio, dans gjerne hvis du gjør det for moro skyld, men fokuser på tung styrketrening og mye god mat. Kroppen trenger byggestener (mat) for å bygge muskler og den trenger en grunn til å bygge muskler (tung styrketrening).

Sørg for å få i deg ca 2g protein pr kroppsvekt, og spis nok mat, tren riktig og la kroppen få hvile og du vil få resultater! Gi det tid, å endre en kroppsfasong tar tid.

Lover at hvis du øker matinntaket og dropper all "tvangs"-kardio vil du ha mer overskudd i hverdagen, ha et mer stabilt humør og du vil få resultater i treningen ved å bli sterkere og kroppssammensettningen vil endre seg. :)

Lykke til!

Mente du til meg eller til den andre litt lengre opp i tråden som trente mer miaheart?

Jeg har trener bare 3-4 ganger i uken med styrke og lav kardio etter styrke.

Oi, ja, gikk visst litt i surr ang deg og den andre. Men maten gjelder for begge og prinsippene er de samme! :)

Du må spise mer for å kunne få muskler du senere kan deffe ned til. Det du gjør nå er å bryte ned musklene dine. Spis til vedlikehold/litt overskudd og du vil garantert få fremgang, både med styrke og kropp.

Vil det ikke hjelpe på fettet og ta å trene på fastende mage innimellom og så styrke på kvelden ?

Nei. http://fitnessbloggen.no/12-myter-trening/

http://fitnessbloggen.no/5-vanlige-myter-om-fettforbrenning/

Det er det totale gjennom dagen som teller, og for deg som skal spise mer er det ikke noe poeng å tenke faste, med mindre dette er noe du liker.

Hør på de rådene som er gitt, du står fast og derfor spurte du om hjelp. Anbefaler faktisk å følge rådene du har fått om å spise mer, da din nåværende tankegang ikke gir deg de resultatene du vil ha.

http://fitnessbloggen.no/baderomsvekt-soppel/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...