Gå til innhold

Ned i fettprosent


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en jente på 30 år. Veier 59,5 kg ( gått ned fra 63,9kg siden januar). Høyde 173. Hoftemål 85 cm

Jeg trener styrke 3-4 ganger i uken og går på tredemølle med 15% stigning i 25 min etter hver styrkeøkt.

Jeg spiser

Frokost:

2 dl havregryn

1 scoop proteinpulver

Blåbær, 1/2 eple

2,5 dl lett melk

Lunsj:

Salat med 100g kjøtt (kylling) eller 3 egg med salat

Eller 2 knekkebrød med makrell i tomat.

Middag:

100 g kylling filet med salat eller svinefilet med tilbehør.

Jeg føler jeg står stille i forhold til fremgang.

Jeg vil veldig gjerne redusere fettprosent og få mindre hoftemål men hvordan?

Har dere noen tips på hva jeg kan spise for å gå mer ned i fettprosent eller gjøre noe annerledes?

Jeg føler jeg trener og spiser bra. Spiser jo ikke godteri eller alkohol. Drikker vann og pepsi max i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest QueenWinther

Det ser ut som om du spiser alt for lite - om dette er det eneste du spiser ville jeg økt matmengden. Da vil du få fremgang på trening, mer muskler og det man kaller en strammere kropp (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Legger ved at du har veldig fin vekt i forhold til høyde, og jeg tror du vil tjene mer på å bli sterkere/få mer muskler - altså en litt annen kroppssammensetning. antall cm kan krympe når du gjør det. (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg spiser mellom 1000 - 1300 Kcal om dagen . Skulle gjerne ha gått flere cm ned på hoftemålet. Problemet er mage og hofter som er fortsatt mykt selv med mye styrke trening. Skulle gjerne hatt mer fremgang her. Men om jeg spiser mer så går vekten bare opp? Hva skal jeg spise mer av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så er spørsmålet- hva går den styrketreningen ut på?

1 kg fett er en større masse enn 1 kg muskel. Så du må bestemme deg- skal du følge vekta- eller gå for hvordan kroppen føles og ser ut?

ja vekta kan stå stille med styrketrening, til og med gå opp, men man blir strammere :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Det er for lite, selv for å gå ned i vekt - kroppen din vil stagnere, noe som det virker som om den har gjort(?). Det blir lite muskelbygging på så lite mat, derfor kan du ha myke områder - husk at det er HELT normalt å ha fett. Du har, virkelig, super vekt i forhold til høyde. Vekten går ikke bare opp - jeg spiser dobbelt så mye som deg, er nesten 10cm lavere og holder vekten min - så du kunne nok også omtrent doblet det du spiser per dags dato. Eventuelt kan du øke sakte - 200kcal ekstra uke 1, så enda 200kcal uke 2 frem til du har kommet på et godt kcal-nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare ikke større.. jeg vil bli strammere. Men følger bare med på hvordan vekten er. Men jeg vil jo helst følge hvordan kroppen ser ut men syns bare at mage og hofter har ingen fremgang samme hva jeg Gjør så derfor lurer jeg på hva jeg må gjøre . Spise mer høres slik ut for meg at jeg vil gå opp i fett igjen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er akkurat dette problemet jeg også har! Vi spiser faktisk ganske likt også! Veier det samme som deg, men er 163 høy bare, er 78 cm rundt mage. Trener styrke 5-6 dager i uken, samt dans 5 dager i uken, og noe cardio. Fettprosenten vil fortsatt virkelig ikke ned :/ Sykt frustrende når jeg føler jeg spiser alt riktig, og trener meeer en nok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Om du ikke går i et stort overskudd vil du ikke legge på deg fett. 1000-1300kcal er et så pass lavt underskudd at du ikke vil miste vekt eller cm, og dermed stagnere. Om du ikke spiser mer, er det tvilsomt at du kan forvente fremgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther
Er akkurat dette problemet jeg også har! Vi spiser faktisk ganske likt også! Veier det samme som deg, men er 163 høy bare, er 78 cm rundt mage. Trener styrke 5-6 dager i uken, samt dans 5 dager i uken, og noe cardio. Fettprosenten vil fortsatt virkelig ikke ned :/ Sykt frustrende når jeg føler jeg spiser alt riktig, og trener meeer en nok..

tenkt på at du trener for mye i forhold til hva du spiser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Styrketreningen er byttet fra hel kropp som bestod av

Sum mark

Knebøy

Nedtrekk

Sittende roing

Hantelpress

Pullover

Nå trener jeg 2 Split

DAG 1

Markløft

Knebøy

Nedtrekk

Sittende ro

Deltoideus

Hammer curl

Benspark

Hamstring

Dag 2

Benkpress

Hantelpress

Pec dec

NAkkepress

HØyedrag

Fransk press

Triceps i tau

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bare det høres merkelig ut. Spiser når jeg er sulten jeg, så blir rundt 6 måltider om dagen. Går aldri sulten. Men det er kanskje for lite. Har lagt ut et innlegg der jeg har skrevet hva jeg spiser i løpet av en dag. Kanskje du kan se over? Viiirkelig frustrert, når jeg så iinderlig vil se fremgang! :/ Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Jeg sier bare at man ikke bør ha et for stort kaloriunderskudd. Det er linket til en kalorikalkulator lengre opp her - finn ut hvor mye du bruker, altså høyde/vekt/alder/trening, og legg dere 4-500kcal i underskudd. for lavt kaloriunderskudd og for mye trening vil gjøre at man stagnerer, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...