Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Først så vil jeg gjerne vite hvorfor blir folk sponset? Er det fordi de utmerker seg bedre enn andre?

Og hvordan blir man sponset? Kommer bare x-life representanter opp til deg og sier vi vil sponse deg eller er det folk som tar kontakt med de?

Har sittet(?) her og lurt på dette lenge :p Og denne tråden ligger sikkert i feil forum, men det får noen andre flytte på :p

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29079-sponsing-hva-er-greia/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er for å få kosttilskudd og utstyr fra leverandører, du er jo på en måte et vandrende reklameskilt for merket/merkene. Folk ser en prestasjonsrik utøver med klær F.eks fra Better Bodies og bruker proteinpulver fra Proteinfabrikken, vil de også ha disse tingene for de forbinder det med prestasjon, flott fysikk og oppmerksomhet.

Du skal ha x antall lesere på en blogg, eller en annen form for oppmerksomhet (du har vunnet VM i bikinifitness f eks) så vil sponsorer kontakte deg slik at du kan reklamere for dem mot at du får produktene gratis. :)

Correct me if wrong

hehe ytters få av de som faktisk kan vise til resultater utenom det vanlige. Men igjen det er en billig invistering for nettbutikkene som gjør at de tjener enda mer

Mange liker jo selvsagt å kalle seg sponsa når de får en proteinbøtte av og til :p

hehe ytters få av de som faktisk kan vise til resultater utenom det vanlige. Men igjen det er en billig invistering for nettbutikkene som gjør at de tjener enda mer

Mange har jo sponsorer (spesielt jenter) før de har prestert/debutert noe som helst også :p

Annonse

Mange har jo sponsorer (spesielt jenter) før de har prestert/debutert noe som helst også :p

Det er vel kanskje fordi de er såppass billige i drift:P Tenk ei lita bikinifitnessjente på 50kg kontra en 100+ bygger! Jenta bruker 4 mnder på en 3kgs boks mens byggern bruker et par uker...

Det er vel kanskje fordi de er såppass billige i drift:p Tenk ei lita bikinifitnessjente på 50kg kontra en 100+ bygger! Jenta bruker 4 mnder på en 3kgs boks mens byggern bruker et par uker...

jeg ville heller satset skikkelig på en/ei god fremfor 10 gjennomsnittlige om hadde vært snakk om mitt/bedriftens rykte og kvalitetssikring :p

Fordi småjenter og gutter tror blindt på at alt bloggere gjør og spiser og trener er den magiske løsning på alle problemer - dermed er bloggere de perfekte til å selge et produkt:p
Greit oppsummert. Bare se på OnePiece eller Wr-UP-buksene. Delt ut gratis til et knippe mennesker, solgt for blodpris til resten.

Likevel er jeg litt i tvil om all den markedsføringen egentlig er så vellykket. Jeg kommer aldri til å kjøpe at "BCAA er den perfekte julegave" uansett hvor ofte jeg leser det i en fitnessblogg :p

Annonse

Likevel er jeg litt i tvil om all den markedsføringen egentlig er så vellykket. Jeg kommer aldri til å kjøpe at "BCAA er den perfekte julegave" uansett hvor ofte jeg leser det i en fitnessblogg :p

Så er du kanskje ikke helt i målgruppen for markedsføringen av disse produktene i den kanalen heller. :p

Så er du kanskje ikke helt i målgruppen for markedsføringen av disse produktene i den kanalen heller. :p

Jeg er jo en sånn arrogant type som tror at reklame ikke funker på meg. Så egentlig er jeg jo verdens mest lettlurte kunde :D

Men du har jo selvsagt rett!

Sponsing handler utelukkende om eksponering og det finnes mange forskjellige typer avtaler. Alt fra at man får produktene gratis, brukes aktivt i annen markedføring og mottar lønn (A-avtale), til at man får produkter til innkjøpspris og en gratis t-skjorte i ny og ne (D-avtale).

Flere venner av meg har sponsoravtaler innenfor skisport og samtlige stiller krav til synlighet. Under konkurranser skal de ha på seg xxx og skal ikke avbildes med off-brand produkter. Logo skal være med på nettsider, i videoer og produktene skal omtales positivt. Osv osv..

Sponsing handler utelukkende om eksponering og det finnes mange forskjellige typer avtaler. Alt fra at man får produktene gratis, brukes aktivt i annen markedføring og mottar lønn (A-avtale), til at man får produkter til innkjøpspris og en gratis t-skjorte i ny og ne (D-avtale).

Flere venner av meg har sponsoravtaler innenfor skisport og samtlige stiller krav til synlighet. Under konkurranser skal de ha på seg xxx og skal ikke avbildes med off-brand produkter. Logo skal være med på nettsider, i videoer og produktene skal omtales positivt. Osv osv..

http://www.aftenposten.no/100Sport/langrenn/Mener-Johaugs-tvangsdrikking-er-komisk-406614_1.snd#.U0OjqFfwDCs

:p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...