Gå til innhold

Slank mage?


Anbefalte innlegg

Har alltid hatt litt mage, men nå er jeg lei. Vil ha den bort. Noen tips til meg?

fettprosent ligger på 23. Vekt 57. Høyde 168.

Jeg trener 3-4 ganger i uken og jobber i barnehage.

Ligger på 2100 kcal pr dag. Spiser alltid frokost. Prøver så godt jeg kan å ligge høyt på proteiner. Er på 130-145g proteiner pr dag.

Armene mine er slanke, bena er slanke, men magen henger.

Skal jeg fortsette som jeg gjør, eller endre på noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest QueenWinther

Hvordan trener du?

Dessverre er det ikke mulig med punktslanking, akkurat som man ikke kan bestemme hvor fett skal legge seg (dessverre) - det er heller genetisk bestemt. Virker som om du gjør det riktig, så om jeg hadde vært deg hadde jeg fortsatt med styrketrening (om det er hva du driver med) og hatt god tålmodighet. (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt merke til noe forandring med treningen min, mer markerte armer og skuldre, strammere rompe. Så noe fremgang har jeg jo. Men magen er alltid der.

Dag 1. Bryst/triceps

Brystpress i maskin

Skråbenk

Enarmsbenkpress

Smal benkpress

Dips

Triceps pushdown.

Dag2. Bein og biceps

Knebøy

Beinpress

Liggende leg extension

Curl fremside

Biceps curl med stang

Hammercurl

Dag 3. Skuldre og rygg

Chins

Nedtrekk

Markløft

Stående og sittende roing

Enarms roing

Sidehev og fronthev

Militærpress

Skulderpress

Legger inn mageøvelser hver eneste trening. Noen ganger forandrer jeg på dette programmet, spørs hva jeg føler for. Den 4 dagen består ofte av baseøvelser, ekstra knebøy, dips og chins.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
meeretheh SRosenborg Hvor lenge har dere trent? Begge to har en vekt som passer til høyden deres. Dvs i mine øyne/min synsing at dere kanskje har et større potensiale for å øke muskelmassen, noe som igjen vil senke fettprosenten, men det tar gjerne litt tid. Mangelfull kunnskap/erfaring om trening og ernæring gjør at ting ofte tar lengre tid, enn hvis man har full oppfølging rundt disse tingene til enhver tid.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lagt merke til noe forandring med treningen min, mer markerte armer og skuldre, strammere rompe. Så noe fremgang har jeg jo. Men magen er alltid der.

Dag 1. Bryst/triceps

Brystpress i maskin

Skråbenk

Enarmsbenkpress

Smal benkpress

Dips

Triceps pushdown.

Dag2. Bein og biceps

Knebøy

Beinpress

Liggende leg extension

Curl fremside

Biceps curl med stang

Hammercurl

Dag 3. Skuldre og rygg

Chins

Nedtrekk

Markløft

Stående og sittende roing

Enarms roing

Sidehev og fronthev

Militærpress

Skulderpress

Legger inn mageøvelser hver eneste trening. Noen ganger forandrer jeg på dette programmet, spørs hva jeg føler for. Den 4 dagen består ofte av baseøvelser, ekstra knebøy, dips og chins.

Som miaheart nevner - hvor lenge har du trent?

Slik jeg ser det trener du litt for tilfeldig, noe du også sier. Tilfeldig prestasjon gir tilfeldige resultat.

Du spiser iallefall nok mat, det gleder meg! :) :thumbsup:

Dersom du ikke har trent kontuinitivt i 1-2år ville jeg anbefalt deg helkropprogram - på den måten får du trent hver muskelgruppe oftere, enn nå 1-2ganger i uken - som rent teoretisk en ineffektivt da en vil få bedre fremgang og mer stimuli til å bygge muskelmasse/endre kroppssammensetning om en øker frekvensen pr muskelgruppe enn volumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miaheart Tror du sier noe om dette med kunnskap. Jeg har trent styrke i nøyaktig et år nå og vært livredd karbs. Begynner heldigvis å løsne nå, kjørt fullkropp i omtrent to mnd og maten er ikke fullt så skummel lengere. Får god hjelp av PT, men selve jobben er det jo bare jeg som kan gjøre. Lurer derfor på om jeg vil få mye ut av å starte med intervalltrening :p?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SRosenborg Hadde det vært meg og er i grunn slik jeg gjør det også, er å sørge for å spise nok mat, både fett, protein og karbohydrater og trene fullkropp 3-4 ganger i uken og bare det. + Kanskje noen gåturer her og der for å nyte været. 2 måneder med dette er ikke mye, gi det et halvt år til minst, så har det nok begynt å skje ordentlige endringer. :) Ellers ville jeg gjort det som PT har satt opp, de er utdannet og vet som regel hva som må til for at du når målene dine.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også slitt med dette, men mye av problemet har faktisk vært at jeg selv ikke har lagt merke til forandringen som har skjedd! En av mine favorittkjoler har hengt i skapet i et halvt år uten at jeg har tenkt på den engang, da jeg tok den på meg var den mye løsere rundt magen enn den var sist jeg brukte den! Jeg trener push/pull splitt med lav rep+tung / høy rep+lettere dager uten spesifikke mageøvelser. Så for meg er det rett og slett å være konsistent og fortsette - forandringen kommer litt etter litt. Nedre mageområde er vanskelig å få bukt med, men det går sakte men sikkert fremover! Fortsett uten å stresse så er jeg sikker på at du vil se resultater på sikt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...