Gå til innhold

Trener du når du ikke er helt frisk?


SamGold

Anbefalte innlegg

Har ikke vært helt meg selv den siste uken og kjenner meg ikke helt i form i dag, men tror ikke jeg har feber.

Burde kanskje ikke trene, men sliter litt med å ikke gjøre det ettersom det er siste treningsdag før 3 fridager.

Hva gjør du i en slik situasjon?

PS: Jeg trener selvsagt ikke om jeg har feber. Har gjort det og det er ikke lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trener ikke hvis jeg merker på kroppen at jeg begynner å bli dårlig, men jeg begynner å trene igjen så snart jeg merker at jeg er på bedringens vei, feks ved en forkjølelse.

Trener fullkropp annenhver dag, og har ikke merket at en ekstra dag treningsfri eller to har negativ effekt, tvert i mot. Stoler på kroppen og lar den "autoregulere" aktivitetsnivået

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant jeg klarer å komme meg rundt ved egen hjelp pleier jeg å trene, og det gjør som regel til at formen forbedres også :) Men som DukeNukem holder jeg meg også unna trening ved magetrøbbel. Ser liksom for meg markløft og... jah... Ikke no............... :cautious:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jeg kjenner jeg begynner å bli syk eller frisk igjen, så trener jeg. Å trene når jeg brygger på noe føler jeg ofte at gjør at jeg unngår å bli syk. Har hendt et par ganger at jeg har blitt skikkelig dårlig etterpå, men som regel så hjelper det som sagt. Og de gangene jeg har blitt verre, så hadde jeg kanskje blitt det uansett? Tror jeg tenker litt sånn at trening får alle prosesser i kroppen til å gå raskere, så man kan bli raskere frisk :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for input, br0s and br0ettes.

At man blir fortere frisk eller kurerer noe når man brygger på noe er jeg litt skeptisk til? I hvert fall om det er tung trening?

Jeg husker en gang jeg var langtidssyk og holdt meg faktisk unna vekter nesten en hel uke. Følte meg omtrent frisk etter en uke og tok en tung markløft-økt. Natt til neste dag ble jeg skikkelig syk og endte opp med en tre-ukers sykeperiode (lungebetennelse).

Greien i dag er at jeg ikke helt vet hva som feiler meg. Har vært litt småsyk hele siste uke, men har ikke feber. Ser forhåpentligvis ikke ut som om jeg tok skade av treningen og nå er det 3 dager fri, så håper det er nok til å bli frisk igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å dra på trening uansett, så kan jeg heller dra hjem i tilfelle det ikke går. Det skal mye til for at jeg ikke fullfører en treningsøkt.

EDIT:

Cardio dropper jeg mye lettere da jeg ofte er forkjølet når jeg først blir syk. Ikke digg med pesing og høy puls med vondt i hodet og snørr over alt.. :yuck:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trener, men ikke om feberen er for høy.

Skader og vondter trener jeg rundt.

(Har for tiden jævlige smerter i det høyre fotbladet! så jeg faktisk sliter litt med å gå. I går var det markløft og da står jeg i ro (selvsagt!) så det gikk fint. Mer skeptisk til knebøy i morgen - da er det mer balansereflekser som trigges, men klart jeg prøver!

Benkpress går fint, osv...

Ellers sier Bo Bergan mye bra om skader og trening i den siste videologgen sin. Søk opp loggboken hans her på forumet. De som kjenner til hans skadeproblematikk og hans resultater vet at det er en mann å lytte til.

Gi gass!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...