Gå til innhold

Pausene: hva bruker dere dem til?


psychgeek

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hehe. jeg går i rundt og suser fram og tilbake vifter med armene stirrer på alt og alle (haha) tenker og filosoferer laster på noen skiver i ny og ne.. hehe. joaa, bruker å strekke litt her og der også hvertfall i benkpress og knebøy, i pausa i knebøy tar jeg knebøy uten vekt og stang i blant også. Gjør litt av hvert etter hva som faller meg og kroppen min inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekke facebook, instagram eller nettaviser, logge i treningsdagboken, påfyll av væske, skravle litt med kjentfolk, rydde opp etter meg eller no. Men bruker ikke pausene på andre øvelser, heller forberede meg mentalt på neste set/øvelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å markere at man holder på med det utstyret man bruker slik at ingen andre kommer og tar det! Derfor beveger jeg meg aldri mer enn 2 meter ifra utstyret, og lener meg vanligvis over benkpress eller knebøy stangen mens jeg stirrer intenst på forbipasserende...

Neida, det går til det vanlige, drikke vann, snakke med andre osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har for det meste trent med en venninne i det siste, så i pausene går det i skravling og eventuell spotting hvis det trengs. Veldig trivelig! (Ikke alltid like effektivt hvis vi har noe veldig viktig å prate om, men som regel er vi flinke til å trene og ikke prate oss bort.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen av dere er som meg, så har dere et fast program dere skal gjennom i løpet av en økt. I mitt så er det spesifisert hvor mange minutter pauser det skal være før man tar neste sett. På den tyngste dagen er pausene helt oppe i 3-4 minutter. Leste nettopp at man med fordel kunne bruke disse pausene til andre øvelser. Hva gjør dere i pausene deres?

Sitter i ro på nærmeste sitteplass/benk drikker litt vann. Pause er pause!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visualisering, eller annen mental forberedelse. Jeg har funnet ut at hvis jeg "dagdrømmer" helt syke situasjoner mellom settene, får jeg litt adrenalinkick, så da har jeg masse ekstra å gå på. Ser ut som en idiot da. Tusler rundt med verdens største glis mellom settene, eller så ser jeg helt fjern ut. Eller så ser jeg på folk, blir helt unaturlig å ikke se på andre når alternativet er å se i veggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...