Gå til innhold

OK kosthold?


MiriamH

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg er ei jente på 1.65 og veier rundt 60 kg. Målet er å gå ned i fettprosent, så derfor vil jeg bare få tilbakemelding fra noen som har peiling om kosthold. Jeg er en veldig aktiv person, og trener som regel hverdag, og har en fysisk arbeidende jobb. Treningen består av lange løpeturer, dansetrening, styrke, svømming, spinning, sykling osv. Kan trene opptil 2 ganger om dagen (før og etter jobb)

Jeg jobber på sykehus (100%), så sitter omtrent en halvtime i løpet av en arbeidsdag på 8 timer, og det er i pausen (y)

Jeg spiser 6 måltider til dagen, utenom det jeg hiver i meg etter trening ;-)

Kostholdet mitt består av:

Frokost: Havregrøt (60g)

Lunsj: 2 knekkebrød med makrell i tomat og 1 eple

Mellommåltid: 1 skyr og 2 speltlomper med skinke og sukkerfri ketchup

Middag: 50 gram kylling-100 gram grønnsaker

Mellommåltid:100 gram karbonadekjøttdeig/20 gram vårløk/30 gram sopp + sukkerfri ketchup

Kvelds: 50 gram kylling + 200 gram søtpotet og 100 gram squash + 2 speltlomper laget av speltlompechips med ketchup + dessert (100 gram mager kesam med funlight + 20 gram bringebær) eller vaniljekesam + 100 gram melon mix)

Etter trening: 20 g proteinshake- 6 g kakao-2 dl skummet melk + 2 riskaker med kokt skinke og sukkerfri ketchup

Jeg har lagt til noen bilder, så dere kan se hva det dreier seg om (y)

Håper noen er villige til å hjelpe meg :-)

post-14883-14440972924565_thumb.jpg

post-14883-14440972925943_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest QueenWinther

Hvorfor så forferdelig lite som 50gram kylling til middag ... ?

Vet du ca hvor mange kcal du ligger på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du, kjekt å se folk fra Stavanger her!

Er dette ditt normale kosthold eller diett du går på nå? Og hvor mange kcal blir dette daglig?

Dersom dette er dietten du har valgt akkurat nå, kan du muligens holde på den en uke eller to med ok resultat, men stort lenger enn dette er ikke å anbefale...

Dersom dette er normalkostholdet ditt så SPIS! Med all aktiviteten din er antageligvis kaloribehovet ditt 3-3500 kcal daglig. Forsøk dette 3-4 uker og merk at kroppen og livet ditt blir bedre før du ev kutter 5-600 kcal for å droppe litt fett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiser alt for lite! Egentlig er ikke dette noe dårlig matvarer,men du spiser for eksempel kanskje bare MAX mulig mindre men MAX 1200 kcal.

Legg på ivertfall 100 gram kylling på begge kylling måltidene,mer pålegg på spellompene,gjerne enda 100 gram karbonadedeig og tilsett gjerne enda mer cottage chese/kesam /skyr i måltider med dette og det med havregrøt. Øk på bær,gjerne spis150 gram daglig ivertfall kanskje? Og spis gjerne mer grønnsaker og søtpotet,ris osv.Gjerne mer søtpotet til for eksempel karbonadedeigen.

Da begynner det kanskje å ligne på noe:D

Dette kostholdet på din slanke kropp kommer til å tære på alt av muskler og dropp løpingen g begynn å tren styrke i stedet!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan orker du trene med så lite mat? du bygger ikke muskler ved så lite inntak vil jeg tro, og bygges ingen muskler kommer ei heller magerutene fram, som jeg ser er eneste du måtte jage, da det ikke kan være mye fett som skal bort på den kroppen...

så lite mat og kroppen går i "krisemode" og tar til seg alt den kan få, noe som i din case ikke er stort:p

som matel barbie sier spis mer og dropp løpinga for og tyne kroppen litt ekstra mtp denne uønskede fett samlinga du ikke tok bilder av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men nei,spis mer mat,og bygg muskler,da vil fettprosenten gå ned automatisk uten at du trenger å lide noe særlig underveis for så lite mat har ikke jeg engang spist daglig og jeg har også gått i samme fella..mange ganger..det gir ikke resultater,dessværre:oops:.

Er du usikker og har råd,så er det veldig mange flinke folk som kan hjelpe deg! Jeg har selv ventet lenge med å få hjelp av en pt/Coach og det er det smarteste jeg har gjort og de smarteste pengene jeg har brukt å få hjelp med dette. Prøv for all del selv en tid men føler du at resultatene lar vente på seg alt for lenge så betyr det at du jobber imot deg selv og da er det kanskje verdt det å bruke litt penger for å få hjelp til å tilegne seg både kunnskap og lære litt om egen kropp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiser alt for lite! Egentlig er ikke dette noe dårlig matvarer,men du spiser for eksempel kanskje bare MAX mulig mindre men MAX 1200 kcal.

Legg på ivertfall 100 gram kylling på begge kylling måltidene,mer pålegg på spellompene,gjerne enda 100 gram karbonadedeig og tilsett gjerne enda mer cottage chese/kesam /skyr i måltider med dette og det med havregrøt. Øk på bær,gjerne spis150 gram daglig ivertfall kanskje? Og spis gjerne mer grønnsaker og søtpotet,ris osv.Gjerne mer søtpotet til for eksempel karbonadedeigen.

Da begynner det kanskje å ligne på noe:D

Dette kostholdet på din slanke kropp kommer til å tære på alt av muskler og dropp løpingen g begynn å tren styrke i stedet!:)

Alt du sier er veldig fornuftig, HELT til det siste : "dropp løpingen og begynn å tren styrke i stedet"

Kanskje hun har lyst til å ha bra kondisjon, eller bare synes det er gøy å løpe ?

Jeg person, HATER all form for kondisjonstrening som ikke har noe "mål" i seg anna enn å være kondisjonstrening, men jeg går ikke rundt å sier "tren heller styrke" bare fordi at JEG synes det er more fun !

Dette er ikke ett angrep på deg Metal_Barbie , jeg synes bare at folk bør bli flinkere til å akseptere at enkelte har andre mål enn dem selv. Noen vil se ut som Johaug, noen vil se ut som Bjørgen og det må være innafor å ha forskjellige mål !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misforstå meg rett,du er flott,slank og kjempefin så om noe så burde du bare spise mer og løfte haka litt mer i sly for den kroppen er det ikke noe galt med! Men å bli tynnere i den forstand ville jeg sagt var å gå for lanfgt. Ned i fettprosent gjør du automatisk du nå om du spiser mat nok og trener tung styrketrening :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så kjekt at flere har tatt seg tid til å svare her :-) Først vil jeg bare si tusen takk for alle svar!

Jeg er ikke på noe diett eller noe sånt, så dette er et normalt kosthold for meg. Nå prøvde jeg meg på å legge inn alt på MyFitnessPal (en app for kaloriinntak), så tilsammen ble det 1678 kcal. Det synes jeg ikke var så gale da, men med tanke på aktivitetsnivået mitt så ser jeg at jeg er i underskudd på 1510 kcal :o Så det var virkelig en tankevekker.. Så ja jeg må hive innpå mer mat :p

Det er vanskelig å slutte med løping, fordi det er en super terapi for meg og jeg blir lykkelig av å løpe, men jeg passer på å trene styrke også innimellom (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Løp så mye du vil - for du ser virkelig dritbra ut, og har ikke noe å bekymre deg for på den fronten. Øk matmengden forsiktig, f.eks 200kcal uken, og du vil merke skikkelig forskjell i energinivået!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Løp så mye du vil - for du ser virkelig dritbra ut, og har ikke noe å bekymre deg for på den fronten. Øk matmengden forsiktig, f.eks 200kcal uken, og du vil merke skikkelig forskjell i energinivået!

Ja, ser jeg må øke matinntaket :) Takk, og i like måte :-) Ser kjempebra ut du også (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig i det du allerede har skjønt selv, å det er å øke matinntaket ditt :) Men husk å tilpass til hva Du ønsker av resultat! Mange sier at man må øke inntak for og bygge. Men ikke alle vil bygge på samme måte som nevnt over her, med forskjellen på Johaug/Bjørgen! :p

Du ser Bra ut, så null stress der frøken! (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig i det du allerede har skjønt selv, å det er å øke matinntaket ditt :) Men husk å tilpass til hva Du ønsker av resultat! Mange sier at man må øke inntak for og bygge. Men ikke alle vil bygge på samme måte som nevnt over her, med forskjellen på Johaug/Bjørgen! :p

Du ser Bra ut, så null stress der frøken! (y)

Hun ser superbra ut, men for lite mat er uansett ikke bra. Kaloriinntaket bør økes betydelig for å komme i energibalanse, det har absolutt ingenting med bygging å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet er ikke å bygge nei ;) Men bare en mer fit kropp (Johaug er et stort forbilde da), så nå har jeg brukt gode tips fra Metal_barbie og dere andre også :) Mer grønnsaker og bær, kylling, pålegg. Mange takk for alle tips :D

Dette blir bra! (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...