Jump to content

MiriamH

Members
  • Content Count

    22
  • Joined

  • Last visited

About MiriamH

  • Rank
    Newbie

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Cottage cheese med søtpotet frites med litt sukkerfri ketchup. Det hørres nok ikke godt ut, men jeg lover! Det smaker helt sinnsykt godt Jeg skjærer søtpoteten opp i strimler og tar på litt salt. Inn i ovn på 200 grader i 30 min :-)
  2. MiriamH

    Mager Kesam

    Blander det med fun light (bringebær) og har hakkede mandler oppi! Smaker helt nydelig
  3. MiriamH

    Periodisk faste

    Jeg merket dette i begynnelsen, men etter som kroppen ble vant med å faste i 14-15 timer så ble det bedre Når jeg fikk dårlig ånde, så tok jeg meg en kopp kaffe eller en kopp te, men det var sjeldent jeg hadde dårlig ånde Dette er virkelig den beste måten for meg å spise på :-)
  4. MiriamH

    Periodisk faste

    Hei. Jeg står opp kvart på 5 på morgenen og pendler til jobb med buss og ferje og går opp til sykehuset etter ferjen (40 minutt) og ned til ferja igjen etter jobb (40 min). Jeg kan ta bussen også, men jeg tar det som en liten treningsøkt. Som dere sikkert vet så går man hele vakta på sykehuset, uten om i pausene. Jeg spiser mitt første måltid i lunsjen (halv 12) og mitt siste måltid kl. 20.00. Det vil vel kalles periodisk faste? Jeg faste i 15 og en halv time til sammen. Det funker meget bra, fordi jeg liker å spise store måltider når jeg først skal spise + at jeg sparer masse tid :-) Anbefales!
  5. 31/1: Nå er det fokus på SK15 :D Gleder meg til å komme i gang :-)

  6. 1. August og tilbake til hverdagen igjen! Nå blir det full fokus på trening og kosthold fremover :D Dette blir digg!

  7. MiriamH

    Kostholdsplan

    Jeg har også slitt med depresjon og gikk på medisiner for dette. Nå er jeg blitt bedre, og det som funker for meg er trening og et sunt kosthold Trening er en god terapi. Det som er viktig er å ikke ligge for lavt på kcal- inntaket. Det gjorde jeg når jeg slet med depresjon. Etter som jeg økte kcal- inntaket slet jeg mye med magesmerter, men det var fordi magen ikke var vandt med et større mat-inntak, men det kom seg etterhvert :-) Nå har jeg merket større forskjell på kroppen, føler meg sterkere, friskere og energi-nivået er på topp! Jeg ligger på 2000-2300 kcal daglig. Jeg vil anbefale deg å spise mye proteiner, som metter godt (kylling, karbonadekjøttdeig,tunfisk osv) også er det viktig å få i seg de rette langsomme karbohydrater og det rette fettet (umettet fett). Lykke til
  8. Litt vanskelig å svare, når du ikke skriver opp mengder mat, din høyde og vekt?
  9. kaloriinntak (sånn ca): 2000-2400 - Kvinne - 19 - 1.65 - 60 kg - Trener hver dag - dans, styrke, løping, spinning, svømming, sykling og litt fotball. Liker også å gå lange turer, er altfor glad i fysisk aktivitet - Vil ned i fettprosent. - Nei, koser meg hver dag jeg Men alt med måte!Jeg holder meg unna sukker da. Lager meg gode og sunne alternativer.
  10. MiriamH

    Helgekos

    Hei. Jeg vil ikke anbefale deg å ha planlagte spisedager, fordi det kan føre til vektøkning. Bare se her: http://www.kk.no/kosthold/%C2%ABsparer%C2%BB-du-kalorier-til-helgen-26557. Nå vet jeg ikke om du ''sparer'' kalorier til helgen, men det gjorde jeg for noen år tilbake. Da hadde jeg spisedagene på fredager, og jeg spiste alt jeg kom over, og fikk utrolig dårlig samvittighet etterpå. Og da var det ut og løpe i mange timer på lørdag. Men nå som jeg har blitt eldre, så koser jeg meg i både ukedager og helger, men alt med måte.
  11. MiriamH

    OK kosthold?

    Hørres bra ut Jeg merket jeg hadde mye mer energi på jobb i dag også
  12. MiriamH

    OK kosthold?

    Stemmer Må være flinkere til å våge å trene mer styrke
  13. MiriamH

    OK kosthold?

    Målet er ikke å bygge nei Men bare en mer fit kropp (Johaug er et stort forbilde da), så nå har jeg brukt gode tips fra Metal_barbie og dere andre også Mer grønnsaker og bær, kylling, pålegg. Mange takk for alle tips Dette blir bra!
×
×
  • Create New...