Gå til innhold

Jaw

Medlemmer
  • Innholdsteller

    22
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Jaw

  1. Jeg har også prolaps, men heldigvis har alt blitt mye bedre nå. Det verste var for ca 5 år siden når prolapsen var størst og presset på isjasnerven. År 1: På den tiden hadde jeg store smerter og var stiv som en stokk. Jeg klarte nesten ikke å bøye meg forover, sleit med mange dagligdagse oppgaver. Jeg var mer eller mindre sengeliggende i 1 år før det endelig begynte å løsne litt. Jeg valgte å ikke ta noen operasjon, det er jeg glad for i dag. Jeg valgte også bort smertestillende tabeletter. For meg var det viktig å kjenne på hvilke bevegelser, stillinger og situasjoner som ga meg smerter -
  2. Fettvevet innholder blandt annet vann og litt proteiner. Når man forbrenner fett, forbrenner bare innholdet i hver fettcelle og ikke hele fettvevet. Selve bindevevet som gjør opp celleveggen til hver enkelt fettcelle forblir inntakt. Triasylklyseroler som ligger lagret inni fettcellen er rent fett og innholder 9 kcal og det er dette som som forbrennes.
  3. Jaw

    OK kosthold?

    Jeg synes du ser smashings ut allerede
  4. For meg er det mest logisk å ta utgangspunkt i rent fett, og som du ser er det det jeg har spesifisert i innlegg du quotet meg på. Ditt regnestykke stemmer om man tar utgangspunkt i 1 kilo fettvev. Om en kirurg fysisk hadde fjernet 1 kilo fettvev ville dette stykke med fett også innholde en del vann. 1 kilo fett vil ut i fra dette utgangspunktet inneholde "7/9-deler" fett og "2/9-deler" vann. 1 kilo rent fett = 9000 calorier 1 kilo fettvev = 7000 calorier
  5. Forskjellen på karbohydrater og kalorier er at karbohydrater er selve drivstoffet mens kalorier viser hvor mye drivstoff du har fått i deg. Kroppen kan på mange måter sammenlignes med en bil: Karbohydrater er bensinen, mens kalorier er drivstoffmåleren i dashbordet på bilen. Grunnen til at man ikke bare kaller 100 gram karbohydrater for 100 kalorier er fordi man har 3 forskjellige drivstofftyper : karbohydrater, proteiner og fett. Som du ser gir karbohydrater og proteiner like mye kalorier pr 100 gram, mens fett gir over dobbelt så mange kalorier. 100 gram karbohydrater = 400 kalorier
  6. Skotørker er løsningen, jeg har en sånn som jeg bruker på jobben. Den jeg har kan settes på timer (1, 3, 6 timer) http://supersport.no/blogg/tag/skotorker/ jeg svetter også lett på føttene og går i sko 12 timer i strekk på jobb. Sokkene er selvfølgelig gjennomvåte/gjennfuktige når jeg er ferdig for dagen og skoa er også "våte" innvendig. Det som funker veldig bra på lukt er å blåse varm luft nedi helt til dem er tørre igjen. Bakteriene tåler ikke varmen og den tørre lufta så de greier ikke å overleve . Jeg vasker aldri skoene og de lukter ikke mer enn andre sine sko.
  7. kan anbefale tiger paws boksebandasje: http://www.x-life.no/products/boksebandasje-abilica håndleddstøtte:
  8. Jaw

    Åndenes makt

    Først havfruer, nå dette - here we go. At noen av disse spåkonene og familene lyver har blitt avslørt flere ganger Så hva er motivasjonen? Det kan være så forskjellig, for disse spåkonene er den økonomiske siden åpenbar. Her er det et marked hvor man kan tjene penger. Kombiner spåkoner og psykologi med lett påvirkelige mennesker og en overaktiv fantasi - Ka ching! Okey, hva med de som ikke tjener penger på dette? Vell, det er de som har lagt frem påstanden og bevisbyrden ligger på dem. Hvor er beviset for "det overnaturlige"? Ja, jeg venter? Er det nok ta kontakt med en "spåkone", bli
  9. Når du trener så lager du små rifter i muskulaturen, det er først når du spiser proteinrik mat og lar kroppen hvile og bygge seg opp igjen at du får en sterk kropp. Du må finne en balanse der du trener kroppen hardt nok slik at du bryter ned muskulaturen på kontrolert måte og etterpå gir den nok tid til å bygge seg opp igjen enda litt sterkere enn den var. Hvor lang hviletid og hvor høyt proteininntak er individuelt. Med andre ord så er det maten du får i deg og lang nok restutisjon like viktig som selve treningen. Om du trener for hardt for ofte vil du bare bryte ned muskulaturen og krop
  10. Du har gått ned nesten 30 kilo, skulle jo tro du vet hva som fungerer
  11. Som med styrketrening er vektreduksjon en tålmodighetssport. Ta som eksempel at du har som mål å gå ned 1 kilo fett i uken: Da må du ligge ca 1285 kcal i underskudd hver eneste dag. Regnestykket blir da 1285 kcal * 7 dager = 9000 kcal. (1 kilo fett = 9000 kcal) Om du legger deg på halvparten, altså 642 kcal i underskudd vil du gå ned 1/2 kilo i uken. Mitt beste tips er å ikke overkomplifisere ting. Det eneste som skiller deg på 90 kilo og en person på 65 kilo er kaloriunderskudd over tid. Si at du følger rådet til LeanMachine og legger deg på 500 kcal i underskudd vil du nå målet ditt om
  12. Har bare positive erfaringer . Vivo barefoot kan være verdt å sjekke ut..
  13. Isjasnerven går i fra korsrygg og nedover hele benet, Kan være begynnelsen på isjas. skiveprolaps. Anbefaler deg og ta strålingen på alvor. Ble selv liggende i 2 år pga prolaps, ta å snakk med en lege.
  14. Ser ikke på dette som noe problem. Om dette resulterer i dyrere flybilletter innad i dette selskapet er det bare å velge det billigste flyselskapet. Har aldri vært lettere å sammenligne priser.
×
×
  • Opprett ny...