Gå til innhold

Stagnering på periodisk faste, prøver nå biorytme


Bønna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Etter biorytme-prinsippene skal du jo ha mye fett og protein tidlig på dag. Kesam til frukost er jo ikke så mye å skryte av. På mine 75 kg starter jeg dagen med 5 egg + 75 g bacon på diett.

Nå kommer jo Børge snart med ny versjon av biorytmedietten:

"My latest version of the Biorhythm Diet is by far the most effective one (a teaser: some carbs, but less protein and fat early in the day, more protein and fat - and of course, carbs - later in the day)"

Det kommer jo selvfølgelig litt an på når på dagen man trener. Men dersom man for eksempel trener etter jobb/skole bør man ikke ha så stort protein-inntak i hvert måltid tidlig på dagen da man ønsker maksimal respons på proteinopptaket etter trening;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer jo Børge snart med ny versjon av biorytmedietten:

"My latest version of the Biorhythm Diet is by far the most effective one (a teaser: some carbs, but less protein and fat early in the day, more protein and fat - and of course, carbs - later in the day)"

Det kommer jo selvfølgelig litt an på når på dagen man trener. Men dersom man for eksempel trener etter jobb/skole bør man ikke ha så stort protein-inntak i hvert måltid tidlig på dagen da man ønsker maksimal respons på proteinopptaket etter trening;)

Ja, men Børge lanserer jo den ultimate og endelige dietten hver 3. måned, så jeg ville ikke holdt pusten.

Når Health & Fitness kom snakket jo Børge som om han kunne pensjonere seg og at dette var den ultimate måten å spise på. Case closed. Så kom Advanced Concept 1.0. Så 2.0. I kort tid etterpå. Så Biorytme.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå kommer jo Børge snart med ny versjon av biorytmedietten:

"My latest version of the Biorhythm Diet is by far the most effective one (a teaser: some carbs, but less protein and fat early in the day, more protein and fat - and of course, carbs - later in the day)"

Det kommer jo selvfølgelig litt an på når på dagen man trener. Men dersom man for eksempel trener etter jobb/skole bør man ikke ha så stort protein-inntak i hvert måltid tidlig på dagen da man ønsker maksimal respons på proteinopptaket etter trening;)

Det er en slik variant han har kjørt meg på de siste månedene. Jeg liker det veldig godt og det passer min livsstil fint. 2 små måltider i løpet av arbeidsdagen, litt frukt før trening og så 2 store måltid om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en slik variant han har kjørt meg på de siste månedene. Jeg liker det veldig godt og det passer min livsstil fint. 2 små måltider i løpet av arbeidsdagen, litt frukt før trening og så 2 store måltid om kvelden.

Hvordan er det med mengden protein tidlig på dagen da? Han nevner vel viktigheten av en skikkelig proteinkilde etter nattens faste... Lurer bare på om det med et høyere inntak av protein senere på dagen har noe med det økte karbohydratinntaket og dermed økte leptin-nivåer for maksimalt opptak av nettopp proteinet? - Jeg liker bare å vite HVORFOR han preacher dette hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med mengden protein tidlig på dagen da? Han nevner vel viktigheten av en skikkelig proteinkilde etter nattens faste... Lurer bare på om det med et høyere inntak av protein senere på dagen har noe med det økte karbohydratinntaket og dermed økte leptin-nivåer for maksimalt opptak av nettopp proteinet? - Jeg liker bare å vite HVORFOR han preacher dette hehe :)

Det er nok best at du venter på at han forklarer det selv gjennom en artikkel en at jeg skal prøve å gjengi noe og kanskje gi ut feil informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer jo Børge snart med ny versjon av biorytmedietten:

"My latest version of the Biorhythm Diet is by far the most effective one (a teaser: some carbs, but less protein and fat early in the day, more protein and fat - and of course, carbs - later in the day)"

Det kommer jo selvfølgelig litt an på når på dagen man trener. Men dersom man for eksempel trener etter jobb/skole bør man ikke ha så stort protein-inntak i hvert måltid tidlig på dagen da man ønsker maksimal respons på proteinopptaket etter trening;)

Spennende!

Biorytme fungerer iallefall glimrende på energinivå og sult! Føler mer overskudd, og slipper sultfølelsen som jeg fikk på slutten av dagen med PF. Trening på ettermiddagen, uten å ha spise særlig med karb, går også overraskende lett!

Men spent på nye artikkelen fra Børge, da jeg også ikke er veldig sulten på morgen/formiddag, men veldig sulten på kvelden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har ikke sånn kjempepositiv attitude du, SamGold? ;)

Hva mener du? :)

Det er jo et faktum at Børge historisk sett har vært svært bombastisk i sine uttalelser for så å revidere de ikke så lenge etter. Når health & fitness concept ble lansert var jo det den ultimate dietten. Da var du idiot om du skulle telle kalorier og trodde du visste bedre enn kroppen hva den trengte.

Like etterpå var det Advanced Concept.

Og så var det periodisk faste som var tingen.

Og så til slutt Biorytme som nå har blitt revidert enda en gang.

Men for all del. Jeg elsker Børge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^

Er enig, har selv fått inntrykk av at han har hatt ganske store svingninger i utviklingen av sin kostholdsfilosofi (og mens han før var ganske pro-PF, er han nå ganske anti-PF, hvertfall for flertallet av individer).

Men litt av årsaken til det er jo nettopp at han åpenbart holder seg særdeles oppdatert på litteraturen og forskningen som utgis, for å adaptere sin egen filosofi på grunnlag av vitenskap + anekdotisk info fra sin egen praksis :)

Selv om han kan virke bombastisk er han hvertfall "ydmyk" nok til å revurdere sine tidligere tilnærminger og justere dem til noe mer optimalt, og dét er vel bedre enn om han hadde tviholdt på gamle holdninger bare for egoets del...

Men ja, er også spent på hva mannen får presset ut av artikler i nær fremtid; det blir garantert alltid ETT eller annet nyttig å lære :) Når han riktignok sier "mer karb, mindre fett" tidlig på dagen, og "mer fett" sent på kvelden, begynner det jo nesten å ligne på det de fleste spiser til vanlig uansett .. :p Eller forenkelthets skyld "spis smått om morgenen, og stort om kvelden"...

Btw SamGold, du virker til å vite mye om Børge, er du en tidligere kunde e.l, eller har du bare satt deg ekstra godt inn i artiklene og publiseringene hans? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om han kan virke bombastisk er han hvertfall "ydmyk" nok til å revurdere sine tidligere tilnærminger og justere dem til noe mer optimalt, og dét er vel bedre enn om han hadde tviholdt på gamle holdninger bare for egoets del...

Yes. Det er absolutt bra at han reviderer holdningene sine og ikke tviholder på de! Jeg synes bare det var litt komisk når han nærmest latterliggjorde folk som ville telle kalorier den tiden H&F var tingen, for så å gå vekk fra det senere.

Hadde tatt seg bedre ut om han var litt mer ydmyk hele veien. :)

Men ja, er også spent på hva mannen får presset ut av artikler i nær fremtid; det blir garantert alltid ETT eller annet nyttig å lære :) Når han riktignok sier "mer karb, mindre fett" tidlig på dagen, og "mer fett" sent på kvelden, begynner det jo nesten å ligne på det de fleste spiser til vanlig uansett .. :p Eller forenkelthets skyld "spis smått om morgenen, og stort om kvelden"...

Yes. Jeg tenkte det samme. Denne nye dietten begynner vel å ligne ganske mye på old school bodybuilding? Kanskje sirkelen endelig er sluttet? :)

Btw SamGold, du virker til å vite mye om Børge, er du en tidligere kunde e.l, eller har du bare satt deg ekstra godt inn i artiklene og publiseringene hans? :)

Var kunde for mange år tilbake og kjenner en som har han som PT nå, så jeg har fått litt innsikt. Børge og Martin Berkhan er vel de eneste jeg har lest særlig av de siste årene, men vil ikke akkurat si at jeg er en ekspert. Det er det nok andre på forumet som er i langt større grad enn meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes. Det er absolutt bra at han reviderer holdningene sine og ikke tviholder på de! Jeg synes bare det var litt komisk når han nærmest latterliggjorde folk som ville telle kalorier den tiden H&F var tingen, for så å gå vekk fra det senere.

Hadde tatt seg bedre ut om han var litt mer ydmyk hele veien. :)

Ser definitivt hva du mener. Han kan virke litt brå, men tror definitivt han mener det meste bare godt (lol, nå høres jeg ut som en Børge-forsvarer deluxe :p )

Yes. Jeg tenkte det samme. Denne nye dietten begynner vel å ligne ganske mye på old school bodybuilding? Kanskje sirkelen endelig er sluttet? :)

Mulig, tror uansett det store fokuset forblir på majoriteten av karbs til kvelds, samt stordelen av kaloriene i perioden etter trening (gitt at du trener på ettermiddag som gir 1/2 store kveldsmåltider). Både han og kompisen Menno Henselmanns virker å være veldig på det at optimal resitusjon i etterkant av trening er viktigere for hypertrofi, enn 100% optimal prestasjon under selve økten :) Så sånn sett virker et slikt oppsett logisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...