Gå til innhold

Stagnering på periodisk faste, prøver nå biorytme


Bønna

Anbefalte innlegg

Vekten ligger og dupper mellom 96 og 97kg, og det har den gjort de siste par mndene nå. Er 183cm, og den høyden har holdt seg stabil siste 15årene elns :p

Målet er å gå rooolig ned i vekt til jeg er fornøyd med fettprosenten, og da selvsagt beholde mest mulig av muskelmasse i ferden ned i vekt.

Har forsøkt å kutte litt i kcal, men da blir sultfølelsen før leggetid for stor. Skal derfor prøve biorytmisk diett.

Har ikke noen klar fasit på hvordan jeg blir å spise, men sånn ca, så kan en dag se slik ut:

Jobber 0800-1600 og trener ca kl 1830 mandag-fredag. Lørdag og søndag trener jeg på formiddagen, en eller begge dager.

0800: 1 boks mager kesam vanilje/vanlig med bær og nøtter

1130: eggerøre av 3 egg, 100g skinke og 1 knekkebrød

1400: 55g proteinbar

1630: 400g karbonadedeig/kylling/svin/fisk, avocado, fullkornspasta

1800: shake med 20g protein, kreatine og bcaa(prewo)

1930: shake med 40g protein, 20g karb og bcaa (postwo)

2200: 200g karbonadedeig, fullkornspasta

I tillegg tar jeg d-vitamin og omega 3.

Lørdag vil være spisedag!

Ser flere kun spiser 200g kjøtt/kylling/fisk til middag, så kanskje det blir litt mye med 400g for meg også? Synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sliter ikke med sult på biorytme, men gjorde det på PF, og stagnerte. Derfor jeg har gått over til biorytme, og den nye matplanen som jeg har lagt fram her oppe, er forslag til min matplan på biorytmedietten.

Ettersom jeg ikke har forsøkt det tidligere, ønsker jeg innspill på den :)

Å gå tilbake til pf, er ikke aktuelt pdd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skriver du ikke mengde på fullkornpasta, men slik jeg har forstått biorytme, og bastert på denne (den er litt heavy, men var verdt å lese), så ville jeg kanskje droppet/redusert mengde karbs også til måltidet kl 16:30, og heller ha de etter trening..

Men igjen, dette kommer veldig ann på hva som fungerer for deg, og hvor mye du skal gi "avkall" på for å optimalisere fettforbrenning (og det kan være jeg er litt på jordet..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en veldig liten mengde fullkornspasta/ris, nettopp pga at det skal være lite karbs. Har konsentrert karbsen til etter trening, men må ha en liten mengde før trening også.

Det jeg lurer mest på, er om 400g kjøtt/fisk/kylling til middag er for mye. Jeg blir veldig mett av det, men det jo tross alt dagens hovedmåltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en veldig liten mengde fullkornspasta/ris, nettopp pga at det skal være lite karbs. Har konsentrert karbsen til etter trening, men må ha en liten mengde før trening også.

Det jeg lurer mest på, er om 400g kjøtt/fisk/kylling til middag er for mye. Jeg blir veldig mett av det, men det jo tross alt dagens hovedmåltid.

Skjønner :)

Om du blir veldig mett kan du kanskje dele det i to mindre måltider? Er jo fremdeles samme mengde å sammensettning, men du slipper å bli så veldig mett. Jeg for min del spiser skjelden veldig mye mer til middag enn til de andre måltidene, alle er passe store, så jeg slipper å gå småsulten og så kjempemett etter middag.

Men, når dette er sagt synes jeg planen din ser bra ut, og det er jo bare småjusteringen vi snakker om her uansett, så gjør det som du føler er best for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til en så stor mann som deg ville jeg faktisk spedd mer proteiner i kosten helt på starten av dagen framfor 400g kjøtt til middag, spesielt om du synes det blir litt i meste laget med 400g til middagen. Børge Fagerli preacher jo viktigheten av en skikkelig proteinkilde helt på starten av dagen. Hva med å kutte 100-200g kjøtt(ca 100-200kcal) fra middagen i et par scoops med protein blandet med den kesamen på morgenen? - Bare et forslag, men det vil jo bli rimeligere også =)

Edit: Evt. bare egg og bacon til frokost, hehe! Passer jo så godt til denne dietten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også proteinbaren er unødvendig og ville heller brukt de 200-250 kcal på for eksempel tre egg eller noe! :)

grunnen til proteinbaren, er rett og slett litt latskap og enkelhet. I en hektisk hverdag så er det enklest. Alternativet er en shake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til en så stor mann som deg ville jeg faktisk spedd mer proteiner i kosten helt på starten av dagen framfor 400g kjøtt til middag, spesielt om du synes det blir litt i meste laget med 400g til middagen. Børge Fagerli preacher jo viktigheten av en skikkelig proteinkilde helt på starten av dagen. Hva med å kutte 100-200g kjøtt(ca 100-200kcal) fra middagen i et par scoops med protein blandet med den kesamen på morgenen? - Bare et forslag, men det vil jo bli rimeligere også =)

Edit: Evt. bare egg og bacon til frokost, hehe! Passer jo så godt til denne dietten :D

Forsøkte med 200g karbonadedeig og agurk til frokost idag! Bedre enn kesam! Passer forsåvidt bedre mtp proteinmengde og karbmengde også :) Egg og bacon? DET hørtes lukus ut! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, har muligheten til å ta med matboks til kontoret, men ikke alltid jeg er i nærheten av kontoret når det passer med mellommåltid. Og da er en bar i lomma så enkelt å ta med :)

Ikke forsøkt å lage egne barer nei, men det er jo en god ide! :) God oppskrift mottaes med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shake på diett er tull om du sliter med sultfølelse, mate.

Etter biorytme-prinsippene skal du jo ha mye fett og protein tidlig på dag. Kesam til frukost er jo ikke så mye å skryte av.

Du har 7 måltider per dag om du regner med shakene dine.

Vurdert å gå ned til 4-5 måltider og spise mer MAT per måltid? På mine 75 kg starter jeg dagen med 5 egg + 75 g bacon på diett. Legg på litt tomater og en gulrot, så holder jeg en stund på det uten å bli sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shake på diett er tull om du sliter med sultfølelse, mate.

Etter biorytme-prinsippene skal du jo ha mye fett og protein tidlig på dag. Kesam til frukost er jo ikke så mye å skryte av.

Du har 7 måltider per dag om du regner med shakene dine.

Vurdert å gå ned til 4-5 måltider og spise mer MAT per måltid? På mine 75 kg starter jeg dagen med 5 egg + 75 g bacon på diett. Legg på litt tomater og en gulrot, så holder jeg en stund på det uten å bli sulten.

Så så, rolig nå... Jeg beregner ikke shakene som et måltid, "mate". Det er tilskudd før og etter trening, og jeg syns det er mer behagelig med shake før og etter trening, enn måltid tett opptil treningen. Sultfølelsen du sikter til, var ikke på biorytme, men på periodisk faste. Og hva jeg spiste på periodisk faste, skrev jeg ingenting om.

Jeg sliter ikke med sult på biorytme i det hele tatt :)

Så før du fyrer avgårde neste gang, så les hele innlegget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste hele innlegget og er ikke hårsår (har ikke hår, kan du ikke se det? :p)

Du skrev at shake på diett var tull om jeg slet med sultfølelse.Og videre spør du om jeg har vurdert å gå ned på antall måltider, altså kutte shakene, og heller spise mer MAT.

Og igjen, jeg plages IKKE med sultfølelse på biorytme, det var på pf. Og hvordan jeg spiste på pf, er ikke beskrevet noen steder her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...