Jump to content

Bønna

Members
  • Content Count

    90
  • Joined

  • Last visited

  1. Tror jeg holder en knapp på TAK (regner med det er Trondheim atletklubb du mener her), framfor Youtube når det gjelder såpass avanserte øvelser som rykk og støt. Men det er absolutt verdt et forsøk
  2. ja, har hatt god økning i styrke på mark, men har stagnert litt siste året. Derfor jeg nå bytter til sumomark, så får vi se
  3. Sorry, ja, selvfølgelig, men markløft er baseøvelse, så det har jeg kjørt all min dag. Har dog skiftet til sumo-mark nå, så skal kjøre det i min. 3mnd. Kanskje det treffer traps bedre
  4. Powershrugs føler jeg treffer mer på øvre traps for min del, men mulig jeg har holdt feil?! Har vurdert anatomiske forhold, men vil ikke gi helt opp enda. Kjører PHAT, og har gjort det siste 2 årene. Bytter program 2-3 ganger i året, så bytter verken grep eller øvelser hyppig. Bruker heller ikke fancy grep eller øvelser, men gjennom flere år, har jeg jo vært innom flere øvelser i jakt etter den/de par øvelsene som treffer godt på nedre traps.. :/ Pendlay rows føler jeg går mer på lats for min del, har dog truffet litt på traps med t-bar og bredt grep der.
  5. Viser til bildet under. Den øverste delen av trapezius, den rumpeputeformede toppen har jeg, men resten av trapezius mangler. Har en god symmetri/utvikling på alle andre muskelgrupper og har hatt jevn framgang i alle de år hvor jeg har trent styrke, MEN delen av trapezius som er under nedenfor den rumpeputeformede, den får jeg ikke trent opp. Når jeg står rett opp og ned, så er det litt innhul mellom skulderbladene. Forsøkt å øke kontakt gjennom både facepulls, roing med både overhånd, underhånd og nøytralt grep, bredt og smalt, chins og pullups.. Noen andre med samme erfaring? Evt noen som har et par killerøvelser som hvor nedre(+midtre?) trap MÅ involveres?
  6. Bønna

    Vitamin d inntak

    Ja, så artikkelen, og der tok skribenten mellom 4-5000 pr dag på vinteren Så tror jeg kommer til å ta en kapsel hver dag i vinterhalvåret iallefall (Trøndelag ser ikke mye som i sommerhalvåret heller da, men........)
  7. Bønna

    Vitamin d inntak

    Dumt spørsmål kanskje, men det står at suggested use er 1 softgel annenhver dag.. Du tar hver dag ettersom den "bare" er 5000IU Bestilte forøvrig nettopp. Har bestilt fra BigVits før, men da den fra healty origins. Ikke noe galt med den heller, men ettersom du anbefalte denne, og jeg er like lettpåvirkelig som 3åring i godtebutikken, så ble det Now Foods denne gangen
  8. Prøvde, men det måtte kjøpes
  9. Cookies & Cream er jeg litt fristet av, men var redd at den kom til å bli kvalmende før jeg nådde bunnen av 4kgs posen?!
  10. Vanilje glemte jeg.. JEg fikk med 1kg gratis en gang jeg handlet stort hos GG, og den har jeg prøvd i havregrøt og i smoothies med stort hell, men i shake med vann som tilskudd før/etter trening syns jeg ikke smakte bra.. Jordbær og bringebær syns jeg bruker å ha en kunstig/syrlig smak hos de fleste produsenter. Men det er kanskje bare meg..
  11. Whey 80 fra Starnutrition har jo endel smaker, og jeg ender alltid opp med sjokoladesmak, så lurer på om jeg går glipp av noe her.. Hvilke andre smaker er gode/favoritter?
  12. Det er nok litt mer enn de 50, ettersom jeg steker maten i olivenolje, men vet ikke hvor mye.. 10g kanskje..
  13. Matvare Vekt Protein Karb. Fett Kcal 1. Whey, proteinpulver 80% 120g 446kcal 2. EFA Omega Olje, Tech Nutrition 2g 17kcal 3. Bjørn havregryn, lettkokte, AXA 100g 376kcal 4. Brokkoli, kokt 100g 30kcal 5. Grovbrød, mesterbakeren, Rema 1000 100g 225kcal 6. Kaffe, traktet, kokt 900g 0kcal 7. Melk, Ekstra lett 400g 152kcal 8. Ris polert, Jasminris, tørr 90g 319kcal 9. Kyllingfilet, naturell, Prior 300g 294kcal 10. Kaviar, av torskerogn 10g 41kcal 11. Egg, kokt 195g 279kcal Vekt: 2317 gram Proteiner: 228,2 gram (47,8%) Karbohydrater: 199,1 gram (41,7%) Fett: 50,0 gram (10,5%) Energi: 2179 kcal 9116 kj Rotete oppsett (fra kcal kalkulator), men dette er en typisk dag for meg. Trodde jeg spiste mer kcal enn jeg gjorde, trodde jeg lå på ca 2600kcal.. Jeg går veldig veldig sakte ned. Jeg er 180cm, 92kg i skrivende stund, og har på et drøyt år gått ned 13kg, men det har gått litt i rykk og napp. Etter jeg skiftet til biorytme i vår, så har det gått jevnt nedover, men ekstremt sakte. Enkelte uker er det bare 100g, og aldri mer enn 400g. Kunne tenkt meg å gått ned 400-600g pr uke, men jeg kan IKKE gå ned mer på kcal ser jeg, kanskje heller øke? Jeg har en rimelig stillesittende jobb, 8 timer på kontorpulten. Er ikke veldig aktiv utenom jobb på hverdagene heller, det blir stort sett treningsøkten som varer ca 1 1/2 time hvor jeg er aktiv. Trener 6 dager i uken, variasjon av tung styrke og intervallbasert kardio. Helgene er det litt mer aktivitet i form av gåing og husarbeid. Ideer for å få økt tempoet på vektnedgangen litt?
  14. Bønna

    Imsdal 60/60

    Fikk plutselig en liten blå bag, med "Imsdal aktiv" logoen på i posten idag! Flere som har fått det? Ikke fått noe mail eller noe om det, bare plutselig en hyggelig overraskelse
×
×
  • Create New...