Gå til innhold

Kyllingretter?


marber

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skal prøve meg på disse oppskriftene jeg..: (kristine weber)

Gratinert kyllingbryst med ost og pesto

-Kyllingfilet

-ost

-pesto

-grønnsaker

-peanøtter

Lag en liten lomme i kyllingfileten og legg i ost,smør deretter pesto over.

Inn i ovnen på 180 grader i 30 min,serveres med frisk salat og salte peanøtter.

Red curry chicken:

-kyllingfilet

-red currypaste

-parmesan

-rødløk

-spinat

-ananas

Stek kyllingfiletene raskt i stekepanne med salt og pepper,smør de inn med red currypaste og strø litt parmesanost over,deretter inn i ovnen på 220grader i 15-20 min.

Serveres med stekt rødløk i olivenolje,spinat og ananas.

Panert kylling med kremet spinat:

-kylling

-krydder(salt,pepper,chili,muskat)

-egg

-mandelmel

-parmesan

-spinat

-skyr eller mager kesam

-basilikum

-sjalottløk

-hvitløk

Dypp kyllingfilet i sammenvispet egg,deretter i en blanding av mandelmel og parmesan.

Stek i smør ( feks usalta meierismør) til den får en gylden stekeskorpe.

Stek sjalottløk og hvitløk i samme panne.

Serveres med kremet spinat som består av hakket spinat,skyr,basilikum,sjalottløk og hvitløk(som du tidligere brunet i panna),salt,pepper,chili og muskat.

Gleder meg til å teste denne^^ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favorittkrydderet mitt over alle krydder til kylling heter Jamaican Jerk. DU kan finne det her: http://www.iherb.com/Frontier-Natural-Products-Organic-Jamaican-Jerk-Salt-Free-Blend-2-50-oz-71-g/35371?at=0

Jeg pleier å marinere kylling i det over natten, og ovnsbake den neste dag. Ha litt salt på, legg på en seng av løk & ha oppi en skvett vann. Får saftig kylling med god "sjy". Som tilbehør pleier jeg å ha brun ris & sorte bønner, som lager seg mens kyllingen steker, samt brokkoli eller andre grønnsaker. Jeg lager som regel med kyllinglår, da de har mye mer smak enn filetene og jeg ikke er på diett.

Stor porsjon ris & bønner (3-4 pers):

1 løk, hakkes og stekes blank

(blir godt med squash i biter i tillegg)

Ha deretter i:

2 ts malt spisskummen

1ts gurkemeie

2,5dl ris

Stek til risen er dekket av krydder / olje

Tilsett

5dl svak kyllingbuljong

ca 1/2 ts salt

(+chili & noen hakkede korianderstilker hvis du liker det)

Kok under lokk til risen er mør.

Tilsett

en liten håndfull hakkede mandler (evt gresskarfrø)

en boks avrente svarte bønner

korianderblader (evt persille)

(Basert på en oppskrift fra veganmisjonen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kverne kyllingen til kyllingkjøttdeig og bruke den som vanlig kjøttdeig ;)

Jeg tar de litt kjapt i foodprossesoren siden jeg ikke har kvern.. Bare å kjøre til den er i småbiter, stoppe FØR den blir helt til "farse". Om man ikke vil ha den sånn da :p Men jeg liker litt tyggemotstand.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker å lage denne, veldig kjapt å lage, men om det er så kalorifattig vet jeg ikke....:meh:

Kyllingfilet som jeg kutter opp i mindre biter, krydrer med sitronpepper og kyllingkrydder

Bruker fullkornsris, selvom jeg liker hurtigrisen bedre...:thumbsdown:

Bretagne kyllingsaus med creme fraiche

En god salat (krutonger, røde bønner, crispy salat, fetaost, sitronsaft jeg skviser over, mais,paprika, agurk, brokkoli, gulrot)

Ikke den mest sunne, men tror ikke det er den største kaloribomba som finnes da :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Findus har noen fine og enkle kylling ferdigretter som jeg bruker en del. Pleier å steike opp en ekstra 200-400g kylling og tilsette de for å få nok kalorier.

http://www.findus.no/produkter/ferdigretter.asp

Synes disse er veldig gode og lettvinte. Men så har jeg lurt litt på om det er 105 kcal pr 100 gr tilbredt vare eller frossen? En porson blir jo mer enn 300 gr når den er tilbredt.

Vet du?

Om det virkelig er så lite kcal i en porson er det jo genialt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes disse er veldig gode og lettvinte. Men så har jeg lurt litt på om det er 105 kcal pr 100 gr tilbredt vare eller frossen? En porson blir jo mer enn 300 gr når den er tilbredt.

Vet du?

Om det virkelig er så lite kcal i en porson er det jo genialt :D

Det må nok være frossen vekt det er snakk om, nå har jeg ikke en pose foran meg her, men kan ikke forestille meg noe annet. Jeg spiser alltid en hel pose uansett :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må nok være frossen vekt det er snakk om, nå har jeg ikke en pose foran meg her, men kan ikke forestille meg noe annet. Jeg spiser alltid en hel pose uansett :p

Ok.

Skal spise en halv pose idag til middag så får veie maten da og se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maggi Juicy Chicken er som nevnt ovenfor her helt fantastisk godt!! Mange smaker å variere mellom også slik at man ikke blir så lei :) Ellers så er det jo bare å variere hvilket krydder du ha på, så kan du spise så mye kylling du bare orker uten å bli lei (nesten, he-he)... Liker også å variere litt mellom lår og filet innimellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...