Gå til innhold

Jenter og markert mage.


Anbefalte innlegg

Hvordan får vi jenter markert mage? Har hørt det ikke hjelper og trene mage. Men er dette sant? Hører mange som sier at du må trene magen mye også for og få den markert. Eller er det bare rett og slett lavere fettprosent? Tenker ikke på sicpack, men tenker mere på en mage som er litt markert og stram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Markert mage kommer frem med lav fettprosent. Når fettprosenten er lav nok så kommer musklene frem. De musklene kan en bygge opp til å bli markerte. Mange som tror at masse mageøvelser alene vil gi markert mage, men det vil ikke skje så lenge fettprosenten er for høy til å vise musklene.

Men det hjelper altså og trene magen og samtidig fokusere på og få lavere fettprosent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn. Jeg tar ikke en eneste mageøvelse. Jeg jogger 6-7 dager i uka og har lav fettprosent. Har helt flat og definert mage. Man ser stripe i midten og sixpack(i rett lys :p) Hadde jeg startet å trene styrke/mageøvelser så kunne jeg bulket og magen min ville fort sett enda mer markert ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan se tydelige muskler på magen selv med mye fett som polstrer utenpå (hehe), så vil si det hjelper å trene mage for å få den definert, men for å få den skikkelig bra så må fettprosenten også ned. Men at det har hjulpet for meg å trene magen uten å gå ned i fettprosent er hvertfall helt klart, hadde sikkert vært en ballong visst ikke :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan se tydelige muskler på magen selv med mye fett som polstrer utenpå (hehe), så vil si det hjelper å trene mage for å få den definert, men for å få den skikkelig bra så må fettprosenten også ned. Men at det har hjulpet for meg å trene magen uten å gå ned i fettprosent er hvertfall helt klart, hadde sikkert vært en ballong visst ikke :eek:

Hehe :) Joda, klart det hjelper å trene magen for muskler holder jo ting på plass. Og har man ikke voldsom høy fettprosent så ser en jo markeringene, men jeg forsto det sånn at TS lurte på en definert og stram(flat) mage og da må fettprosenten ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette må da ha noe med genetikk å gjøre også?

natasha-oakley-25.jpg

tumblr_me6j4rHFfw1qj4t1so1_500.jpg

photo-1-300x315.jpg

Natasha Oakley feks, hun er ikke ripped, men har likevel definerte magemuskler. Ikke 6-pack, men de er definerte. Og hun har forøvrig verdens vakreste kropp herregud jeg dør.

Joda noe gener er det, men hun er jo trent og har ikke høy fettprosent. Fettprosenten er ikke veldig lav, men ikke høy heller. Det kommer jo også an på hvor markert en vil være. Hun er mer "myk" trent og markert. Kommer litt an på målet.

Men absolutt en flott dame :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda noe gener er det, men hun er jo trent og har ikke høy fettprosent. Fettprosenten er ikke veldig lav, men ikke høy heller. Det kommer jo også an på hvor markert en vil være. Hun er mer "myk" trent og markert. Kommer litt an på målet.

Men absolutt en flott dame :)

Jo, men hun har nok høyere fettprosent enn hva de fleste må ned i for å få definert mage :) Det er mange som er ripped og ikke har definert mage også.

Bare for å understreke at det ikke alltid er å bare gå ned til 12 i fettprosent og sitte der med 6-pack liksom.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men hun har nok høyere fettprosent enn hva de fleste må ned i for å få flat mage :) Det er mange som er ripped og ikke har definert mage også.

Bare for å understreke at det ikke alltid er å bare gå ned til 12 i fettprosent og sitte der med 6-pack liksom.. :)

Joda :) Som sagt så spiller også gener inn. Absloutt en del som kan gjøres med trening, men de fleste damer må litt ned i fettprosent for å oppnå markert mage siden vi hovedsakelig er laget for å ha lit ekstra fett pga. reproduksjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør begge deler. Trener mage 2 ganger i uken og kjører veldig tungt på baseøvelsene, har normal fettprosent, men har ikke gener for å få packen. Har sykt hard mage, noen linjer, ganske flat og smal midje, men ikke som jeg skulle ønsket. Så gitt det litt opp og aksepterer at jeg ikke klarer å nå packen. Kan få det til, men da må jeg ned til kanskje <15 %> kroppsfett, det syns jeg blir for tynt så dropper den tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan godt være ikke-syltynn å ha markerte magemuskler.

Eks; meg når jeg hadde BMI på rundt 24

Slp4dE51.jpeg

(høyre) - tror alltid jeg har hatt flat mage til tross overvektig bmi..

Nå er ikke en BMI på 24 overvektig da. Og det ser ut som du hadde bra fordeling mellom muskler og fett.

Men som sagt: gener spiller også inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke Kristine Weber som sier at hun ikke en gang i scene-form var i stand til å få frem en markert og tydelig six-pack?

Mener jeg leste noe sånt i bloggen hennes en gang...

Så det må vel bety at noe av det må baseres på genetikk? Eller?

Jepp. Gener spiller også inn. Noen får rett og lett ikke sixpack, både damer og menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke en BMI på 24 overvektig da. Og det ser ut som du hadde bra fordeling mellom muskler og fett.

Men som sagt: gener spiller også inn.

Det jeg ville fram til var at det ligger i familien gener å ikke legge på seg på magen. Vi har store hofter og pupper hele gjengen (vel, iallefall når vi er friske) og uansett hvor mye jeg har veid har alltid magen vært ganske flat:P Har hørt om mange som har gener som gjør at de legger på seg på magen og ikke spesielt på beina osv og (I)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada... Jeg kan være tynn som en strek, men har fremdeles mage.. Så utrolig irriterende. Og legger jeg på meg, så kommer det omtrent bare på magen (og puppene). Festlig. Så gener spiller definitivt en rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...