Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Helt enig.

Men sånn som jeg tolket åpningsinnlegget er at de kanskje IKKE ligger rundt for å få utløp for det emosjonelle?

Det skal nevnes at jeg har lest gjennom kommentarene i den tråden, og det var et par eksempler hvor eksene (menn) har gått på en ONS-spree nettopp for å holde seg selv "emosjonelt opptatte" for å ikke tenke på smerten etter en separasjon/break-up.

Det kan være, jeg har bare lest i denne tråden. Trodde det du ville at vi skulle lese var kopiert hit, kan ta en titt på linken også!

Mine tanker går heller mot at hele greia er todelt. Mennene søker den sexen som gir dem det de trenger på det følelsesmessige planet (nærhet til kvinnen), men uforpliktende sex kan også gi dem en bekreftelse på at de er attraktive og at de fremdeles får til "jakten". Eller?

Fortsetter under...

Det kan være, jeg har bare lest i denne tråden. Trodde det du ville at vi skulle lese var kopiert hit, kan ta en titt på linken også!

Mine tanker går heller mot at hele greia er todelt. Mennene søker den sexen som gir dem det de trenger på det følelsesmessige planet (nærhet til kvinnen), men uforpliktende sex kan også gi dem en bekreftelse på at de er attraktive og at de fremdeles får til "jakten". Eller?

Neida, ingen krav om å tråle gjennom den tråden :) bare

Men usually ONLY get that kind of close, emotional bond with an SO

Noe jeg tolket som at ONS blir ikke brukt til utløp for det emosjonelle.

Det skal sies, har man tid, så er det faktisk noe nyttig/interessant å lese der. Husk å ta ting med en klype salt, da det er brukergenerert innhold, dvs meninger vs meninger som vanlig :)

Neida, ingen krav om å tråle gjennom den tråden :) bare

Noe jeg tolket som at ONS blir ikke brukt til utløp for det emosjonelle.

Det skal sies, har man tid, så er det faktisk noe nyttig/interessant å lese der. Husk å ta ting med en klype salt, da det er brukergenerert innhold, dvs meninger vs meninger som vanlig :)

Jeg vil tro at selv om en mann kanskje ikke får den følelsesmessige tilknytningen ved tilfeldig sex, så behøver han ikke nødvendigvis være i et fast forhold for å oppleve det båndet? Jevnlig sex med samme kvinne kan kanskje utløse det samme, selv om de ikke er kjærester?

Nå skal det også sies at jeg ikke skrev mitt første innlegg med ONS i tankene.

For å ta meg selv som et utgangspunkt, så har jeg aldri hatt ONS (og kommer nok ikke til å ha det heller). Sex er ikke kun sex for meg, da det involverer følelser (og man bør vel strengt tatt ikke utvikle følelser for ONS, etter det jeg har forstått). Så sånn sett, så stemmer RoR_ninjas post. På en måte. Sex i seg selv er ikke nok for meg, det må være en form for en to-veis-trust, et forhold, ikke sant. I got her back and she got mine.

Dude you need to get laid!

Seriøst, sex er bra, sex er gøy, men ikke opphøy sex til å være mer en hva det faktisk er. Det er greit å koble intimitet med parforhold og trygghet osv. Men det handler også om vitalitet og kjønnsdrift.

Hvis du ikke tror ons er for deg, så burde du kanskje prøve? Ikke fordi det vil gi deg sex som er hinsides alt, men fordi det kanskje vil utfordre deg til å komme ut av konfortsonen og få litt fart på et sovende libido?

Jeg har en kammerat med akkurat den samme (romantiske)argumentasjonen som deg, men det hele koker egentlig ned til at han ikke tørr å kontakte kvinner han finner attraktive, tørr ikke flørte, tør ikke slippe seg løs med en fremmed.

No guts, no glory...

Har også inntrykk av at det er mer sosialt akseptert at en kvinne ikke "har fått seg noe" på evigheter enn menn.

Det er kanskje ikke så rart for kvinner bestemmer selv om de vil ha sex eller ikke :). De kan riktignok ikke alltid plukke fra øverste hylle, men det er alltid nok av tilgjengelige menn :p. Tilbud - etterspørsel osv.

Dude you need to get laid!

Seriøst, sex er bra, sex er gøy, men ikke opphøy sex til å være mer en hva det faktisk er. Det er greit å koble intimitet med parforhold og trygghet osv. Men det handler også om vitalitet og kjønnsdrift.

Hvis du ikke tror ons er for deg, så burde du kanskje prøve? Ikke fordi det vil gi deg sex som er hinsides alt, men fordi det kanskje vil utfordre deg til å komme ut av konfortsonen og få litt fart på et sovende libido?

Jeg har en kammerat med akkurat den samme (romantiske)argumentasjonen som deg, men det hele koker egentlig ned til at han ikke tørr å kontakte kvinner han finner attraktive, tørr ikke flørte, tør ikke slippe seg løs med en fremmed.

Jeg ser faren ved å bruke seg selv som et eksempel, men det eksempelet (dvs meg) er ikke opp til debatt her. Jeg synes faktisk at det er frekt å si at min libido er sovende. Den er ikke sovende, den er under kontroll. Det er en vesentlig forskjell.

Samtidig, jeg "trenger" ikke å "get laid". Bare fordi din kammerat ikke tør å gå utover sin komfortsone, betyr ikke at det er tilfelle for meg. I just don't see the point. Jeg har ingen behov for å plukke opp en vilt fremmede, flørte rundt, "ha det fint", ha en klønesex (første sexen kan umulig være bra, da alle er forskjellige og tenner på forskjellige ting, så første tiden vil gå til nærmest fomling?), walk of shame, osv. Dersom det skulle gå bra, og det er kanskje åpent for en oppfølger, så er det, for min egen del, en overhengende fare for å utvikle følelser som ikke kommer til å bli gjengjeldt. Det er vel det ONS er :sex uten forpliktelser. Følelser forplikter (på en måte, da det hele blir fort veldig kleint og uholdbart dersom kun en av partene har følelser for den andre). For å komme meg unna den "faren", så unngår jeg hele konseptet. Jeg setter ikke like stor verdi på det, som du kanskje gjør.

Libido er faktisk en bryter jeg kan slå av eller på. Er jeg i et forhold, er det på. Er jeg singel, er det av. Jeg forbinder ikke stress med det. Kanskje jeg er heldig sånn sett.

Det er ikke mangelen på sex som "svir" (om vi så må bruke et uttrykk) mest for min del, men det er den spesielle "forbindelsen". Likevel, så har jeg fortsatt full kontroll, og det "svir" ikke å finne meg en ny forbindelse med en gang.

Det får meg til å lure litt dog: den desperasjonen som blir nevnt på Reddit, er den en naturlig følge av noe, en følge som inntreffer uansett på et eller annet tidspunkt? Eller er det noe som treffer de som ikke har like god kontroll, eller av andre grunner er mer sensitive på mangelen av denne forbindelsen?

Annonse

Jeg ser faren ved å bruke seg selv som et eksempel, men det eksempelet (dvs meg) er ikke opp til debatt her. Jeg synes faktisk at det er frekt å si at min libido er sovende. Den er ikke sovende, den er under kontroll. Det er en vesentlig forskjell.

Samtidig, jeg "trenger" ikke å "get laid". Bare fordi din kammerat ikke tør å gå utover sin komfortsone, betyr ikke at det er tilfelle for meg. I just don't see the point. Jeg har ingen behov for å plukke opp en vilt fremmede, flørte rundt, "ha det fint", ha en klønesex (første sexen kan umulig være bra, da alle er forskjellige og tenner på forskjellige ting, så første tiden vil gå til nærmest fomling?), walk of shame, osv. Dersom det skulle gå bra, og det er kanskje åpent for en oppfølger, så er det, for min egen del, en overhengende fare for å utvikle følelser som ikke kommer til å bli gjengjeldt. Det er vel det ONS er :sex uten forpliktelser. Følelser forplikter (på en måte, da det hele blir fort veldig kleint og uholdbart dersom kun en av partene har følelser for den andre). For å komme meg unna den "faren", så unngår jeg hele konseptet. Jeg setter ikke like stor verdi på det, som du kanskje gjør.

Libido er faktisk en bryter jeg kan slå av eller på. Er jeg i et forhold, er det på. Er jeg singel, er det av. Jeg forbinder ikke stress med det. Kanskje jeg er heldig sånn sett.

Det er ikke mangelen på sex som "svir" (om vi så må bruke et uttrykk) mest for min del, men det er den spesielle "forbindelsen". Likevel, så har jeg fortsatt full kontroll, og det "svir" ikke å finne meg en ny forbindelse med en gang.

Det får meg til å lure litt dog: den desperasjonen som blir nevnt på Reddit, er den en naturlig følge av noe, en følge som inntreffer uansett på et eller annet tidspunkt? Eller er det noe som treffer de som ikke har like god kontroll, eller av andre grunner er mer sensitive på mangelen av denne forbindelsen?

Jeg skjønner ikke helt hva jeg har forventet da jeg prøvde å starte en seriøs diskusjon på FB.

Sorry men jeg måtte bare :p.

For å svare seriøst; nei jeg kjøper ikke "menn er desperate etter sex fordi det er det eneste som gir emosjonelle bånd" - forklaringen. Det høres ut som en mann med avstumpet sosial kompetanse, som må forenkele/forklare sin egen sexlyst. Sex kan helt klart være givende nok i seg selv uten noen emosjonell forklaring eller behovdekking. I et parforhold blir det selvfølgelig annerledes, men ikke nødvendigvis det eneste rette (men det er selvfølgelig opp til hver enkelt).

Annonse

Det er creepy å være singel mann og si du kun vil ha sex med masse følelser.

Når jeg tenker over det så er det rimelig desp å si man ikke har ons pga mangel på følelser og litt klums også. Snakk om å rasjonalisere frykten for sjekking og evnt avslag

Ikke jeg heller...... Synes innlegget du paster er full av selvmotsigelser:

One thing I think women don't realize, is that men get WAY more than sexual satisfaction out of a relationship

Det håper jeg da, at et forhold gir noe mer enn bare en seksuell tilfredstillelse.

all stereotype men as being "all about sex" without realizing that sex is the primary way a man feels emotionally close to his partner.

Hvem mener menn kun er opptatt av sex? Sex er den måten en mann kan føle seg mest følelsesmessig nær sin partner......tja, vet ikke helt hva som menes med dette, men sex er vanligvis en del av et forhold, en har sex med en man har følelser for, i motsetning til et ONS. Et forhold uten sex ...... venner?

Menes det at menn er mer ivrig på sex i et forhold en kvinnen fordi det er den måten de får den følelsesmessige nærheten de (desperat) trenger?

Women get emotional fulfillment from their friends, etc. Men usually ONLY get that kind of close, emotional bond with an SO. It's the ONLY source of that we have. For many men, our SO is the only person we can show our weaknesses to, the only person we can let inside our guard, inside our armor.

Tror nok det er mer nyansert enn som så. Tror også dette kan gå litt begge veier. Kjenner menn som virker mer "sårbare" og "ærlige" om sine følelser når de prater med gode kompiser enn når de er med dama........ Men som sagt, det er nok individuelt. Ideelt sett burde det være partneren en er mest fortrolig med, etter min mening. Hvordan dette utgjør en forskjell mht mann og kvinne når det gjelder "motivasjonen" for sex, aner jeg ikke......

Jeg ser ikke hvordan men utifra dette kommer til konklusjonen at menn er mer emosjonelle når det gjelder sex, og at menn trenger det " emosjonelle" og siden sex er den måten menn får dette "emosjonelle", så prøves det desperat å oppnå "female companionship" for det menn trenger det....og alternativet er å akseptere at man ikke får det man trenger?

Menn trenger sex, men ikke får sex`en sin del, men fordi det er den eneste måten de kan få en følelsesmessig nærhet med sin partner på, fordi partneren er den eneste de kan "senke garden" med, vise sin sårbare side til og gråte......

Seriøst?

For meg virker ikke alle menn desperate etter å forte seg inn i et forhold slik at sex`en kan gi utløp for denne emosjonelle trangen.....

Altså, jeg bare lufter emnet her.

Hvem mener menn kun er opptatt av sex?

Jeg tror kanskje at han mente det var kvinner som tror at menn er kun opptatt av sex, og prøver å belyse emnet ved å nevne at det ikke handler kun om sex.

Kjenner menn som virker mer "sårbare" og "ærlige" om sine følelser når de prater med gode kompiser enn når de er med dama

Det stemmer nok fint. Jeg har to gode kompiser som jeg kan være 100% åpen med uten å bli dømt. Jeg er meget heldig. Jeg tror at hans påstand er litt ustødig fordi den er situasjonsbetinget:

Det er noen som har gode kompiser og ikke fult så god kjæreste. Det vil da være naturlig å være mest åpen med sine kompiser (det ser jeg på som nesten uheldig fordi om kjæresten skal være et langvarig forhold, så må det heller være minimum likt mellom gode venner og kjæresten).

Det er noen som ikke har gode kompiser av forskjellige grunner og har kun "folk de kjenner" og en god kjæreste. I dette tilfellet vil hans påstand stemme: at det er enklere å åpne seg for kjæresten enn venner.

For meg virker ikke alle menn desperate etter å forte seg inn i et forhold slik at sex`en kan gi utløp for denne emosjonelle trangen

Og det tror jeg ikke var meningen med innlegget heller (innlegget skrevet av RoR_Ninja). Det er heller omvendt. At "det er mange som er desperate etter å komme fort inn i et forhold for å gi utløp for den emosjonelle trangen".

Som sagt, jeg bare lufter emnet her og ville høre/lese hva de forskjellige menn(og kvinner, I don't descriminate ;) ) mener og/eller har opplevd. Rett og slett fordi jeg ble nysgjerrig på denne "desperat" delen av et menneske (i dette tilfellet en mann).

Edit: merket tråden som "seriøs" og håper at trollinnlegg blir fjernet, eller at man unngår dette i utgangspunktet.

Tror mange søker en livspartner de kan dele alt med, både følelser og sex, som kan være tilfredstillende for begge parter. Kan godt hende at menn er, eller fremstår, som mer desperate...... Men er ikke helt overbevist om at det er pga at menn har et eller annet større emosjonelt behov for sex.

ikke for sex, men emosjonelt behov punktum. Det var det som var poenget til å begynne med (Reddit posten)? Eller har jeg misforstått det?

Mulig jeg har misforstått, men det er vanskelig å helt få grepet på hva som menes i copy pasten i første post, når det gjelder relasjonen mellom emosjoner og sex, to ord som brukes hyppig og i relasjon til hverandre. Pleace enlighten me.....

Sånn som jeg har forstått det (og det er jo ikke sikkert jeg tolka det riktig) er at kvinner mener at menn handler om kun sex. Vi er bare ute etter å komme i buksa på damene. Noe /r/AskMen mener er feil (eller ikke nødvendigvis heeeeeelt korrekt). Påstanden er at menn har et emosjonelt behov (bl.a. kunne "let your guard down") som kun en SO kan gi (Significant Other, aka Din Bedre Halvdel© ). Det er en påstand om at dette emosjonelle behovet er på lik linje med en vitamin som en SO/frukt kan gi, derfor gir menn aldri opp (ref. dating nettsteder o.l.), men blir desperate i forsøket.

Ja, det gir jo mening. At menn også har et emosjonelt behov fra det annet kjønn, og at alt ikke handler om sex. Det er jeg enig i. Det som jeg ikke skjønner er da: 1) er det så oppsiktsvekkende. Tror kvinner at menn ikke har noen behov utenom sex?

2) hva menes med alt skriveriet om at sex er mer emosjonelt for menn (enn kvinner) fordi menn har et større behov for sex for å knytte en følelsesmessig nærhet til en partner. Kvinner får denne følelsesmessige nærheten gjennom gode vennniner, og har dermed ikke det behovet for sex.... For kvinner blir da sex kun sex og handler i liten grad om følelser, men mer om seksuell nytelse/tilfredstillelse enn hos menn, der sex og følelser henger mer isammen.... ?

Enig i at den er sykt vag og upressis. "Emotional fulfillment" kan tolkes ganske bredt. Jeg tror det han sikter til er at jenter/kvinner har en langt sterkere "bond" seg i mellom enn det gutter har. For å ta et eksempel: har du noen gang sett en gjeng gutter gå på do sammen? Kanskje dårlig eksempel, men det er langt flere ting som jentevennegjenger er mer "tight" på enn det guttevennegjenger er. Det han kanskje sikter til er at for at en gutt skal oppleve like "tight bond", så får han det kun gjennom sin SO.

Antyder han at menn har like stort behov for "tight bonds" som det kvinner har pr dags dato?

Dette virker så teit at jeg vet ikke hva jeg skal si. Men for all del, jeg er seriøs.

Dette bondet mellom damer er oppskrytt, i min mening. Stereotypier, igjen.

Og når ble sex en ikke-emosjonell greie for damer? Trodde det støtt og stadig var damer som fikk følelser for mannfolk etter sex?

Jeg skjønner ingenting av denne tråden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...