Gå til innhold

Jobbe som selvstendig PT uten treningssenter.


Stining

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg jobber ikke som PT nå Therese. Har snakket med noen treningssentre, og de vil alle ha noen med erfaring, og det er en liten PT-boom her i Bergen nå virker det som.

Og så har jeg vært giret på å starte for meg selv uansett, så hvorfor ikke bare hoppe i det nå. DA får jeg også erfaringen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utfordringen med å starte for deg selv er at det er veldig vanskelig å få nok kunder. Det er tøff konkurranse, og du må virkelig skille deg it for å klare å differensiert deg fra andre. Hvorfor skal kunder velge akkurqt deg?

Og markedsføring, hvordan skal du nå frem med ditt tilbud? Veldig mange starter på senter og liknende både for å få erfaring å skilte med til kundene, og for å skape en kundemasse før en går solo. Videre hjelper det, og kan være en forutsetning, å lage et navn av deg først nettopp for å kunne klare å tiltrekke deg kunder.

Har du tenkt noe i disse baner? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber ikke som PT nå Therese. Har snakket med noen treningssentre, og de vil alle ha noen med erfaring, og det er en liten PT-boom her i Bergen nå virker det som.

Og så har jeg vært giret på å starte for meg selv uansett, så hvorfor ikke bare hoppe i det nå. DA får jeg også erfaringen :p

Jøss, pt boom? Det var det ingen som spåddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er utdannet PT så behøver ikke nødvendigvis erfaring spille inn om du knytter deg til et senter. Jeg har selv en nyutdannet PT ansatt hos meg, å det går så det griner ;)

Fordeler og ulemper er det med alle vinklinger, men som nevnt lengre opp her er markedsføring alfa omega for og få folk inn. Når de først er kommet inn er det kun Du selv som kan ta steget videre med hver enkelt :)

Uansett, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde jo vært en fordel med erfaring fra et senter først, og klar over at det ikke er bare bare å skaffe seg kunder i startfasen, spesielt om man ikke har et senter.

Men syns det virker spennende, og det blir mest på hobbybasis med det første.

Har tenkt på det du sier Inger-Lise. Mye å tenke på. Men om man virkelig vil så får man det til (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Hvordan er treningssentere i henhold til dette? Altså ett medlem på senteret, som benytter PT som ikke er i tilknyttning til senteret? F. eks jeg har en venn som jobber som PT ved ett annet senter enn der jeg trener. Han skal hjelpe meg med teknikk f. eks. Vil treningssenteret synes det er ok, eller vil de ikke slippe han inn? Dette kan sikkert variere, og jeg skal spørre på senteret der jeg trener. Men er det vanlig å tillate det rundt om i landet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er treningssentere i henhold til dette? Altså ett medlem på senteret, som benytter PT som ikke er i tilknyttning til senteret? F. eks jeg har en venn som jobber som PT ved ett annet senter enn der jeg trener. Han skal hjelpe meg med teknikk f. eks. Vil treningssenteret synes det er ok, eller vil de ikke slippe han inn? Dette kan sikkert variere, og jeg skal spørre på senteret der jeg trener. Men er det vanlig å tillate det rundt om i landet?

Det lureste dere gjør er å ikke spørre, men bare trene sammen og la han hjelpe deg med teknikk - som de aller fleste som trener sammen gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg lurer på om det er noen PTer her som har startet opp for seg selv, uten å ha et treningssenter å bruke, men som trener med kunden ute?

Jeg leker med tanken på å starte opp for meg selv, ha egen nettside og ha litt online-coatching.

Noen erfaringer? :joyful:

Hvilke kvalifikasjoner har du ? Kompetanse ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det eneste jeg har er PT kurs fra SAFE, så er sertifisert PT. Vært på et helgekurs med Børge Fagerli og Menno Hanselmans om hvordan man bygger muskler og spiser for å oppnå rsultater man vil ha. Utenom det ikke så mye annet enn at jeg har trent en del venner, og erfaring med egen trening :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde jo vært en fordel med erfaring fra et senter først, og klar over at det ikke er bare bare å skaffe seg kunder i startfasen, spesielt om man ikke har et senter.

Men syns det virker spennende, og det blir mest på hobbybasis med det første.

Har tenkt på det du sier Inger-Lise. Mye å tenke på. Men om man virkelig vil så får man det til (y)

Kjenner en del PT'er. Det vanskelige med å starte som PT / Coach, er at du ikke har nettverket, referansene.

Grunnen til at alle "starter" på et senter, er for å jobbe seg opp en kundebase, noe du får "gratis" på et senter. Dersom du ønsker å starte for deg selv, trenger du iallefall mye markedsføring, og klare å bygge deg opp kunder og referanser utenfor de vanlige "fire veggene".

Ville iallefall startet med å lage en bra nettside, få noen gode "sukksess-historier", kunne vise til resultater. Og så egentlig bare gjøre en god jobb, slik at kundene dine, annbefaler deg videre and so on ;)

Masse lykke til ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er akkurat det jeg har tenkt, kjenner flere som vil være referanser på en hjemmeside.

Takk for tips! :D

Det som og kan være greit, er å lage en facebookside, og nettside osv.. og f.eks ha en "konkurranse" med sharing og liking osv.. der vinneren f.eks får nettcoachin + kostholdsplan gratis.. er grei måte å få 5-6 hundre likes på firma-face siden iallefall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...