Gå til innhold

Sko til styrkeløft


pakksakene

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fikk mitt par nå, anbefaler å ihvertfall gå ned en halv str i forhold til andre Nike sko. De er ganske vide så alle kjenner som har de gikk ned 1/2 -1 str ned ellers så angret de og solgte for å kjøpe nye ;) ( mitt 3 par :p)

Har ganske vide føtter, så det passer meg egentlig bra. Bruker 47,5 i vanlige Nike, og Romaleos kommer bare i 47 1/3, så blir å gå ned pittelitt på størrelsen uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd et par romaleos før jeg kjøpte de. De er en god del høyere enn standarden på løftesko, har selv et par som ikke blir brukt så mye pga det.

Løfter du low- eller highbar? Og hvor bred fotstilling? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører highbar og skulderbred fotstilling selv. Tror Romaleos kommer mest til sin rett med highbar og relativt smal fotstilling :) selv om det sikkert funker til low/bred også... Blir vel en vanesak :)

Kan nok stemme det ! Jeg trives veldig godt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Løfter du low- eller highbar? Og hvor bred fotstilling? :)

Løfter både high og low forsåvidt, men skal jeg løfte tungt løfter jeg nå lowbar, løftet highbar tidligere. Fotstillingen er middels brei :)

Skoen er forsåvidt veldig god i frontbøy, der kjører jeg ganske smal fotstilling

Edit: Er enig i det dere sier, trolig best om man kjører highbar og smalere fotstilling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om du bruker samme størrelse i disse som du gjør i vanlige Nike joggesko? Surt å bestille sko fra statene om de er for små. Bruker skostørrelse 47,5 i Nike :whistle:

Ja, jeg tok utgangspunkt i samme størrelse som jeg bruker ellers med nike. De var kanske bittelitt for små i starten men passer nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg har tidlegare lese litt forskjellige meiningar om sko med høg hæl.

Er det konsensus om noko her inne? Kven burde bruke og kvifor? Evt. kvifor ikkje?

Med ein grovtanna kam:

Alle bør bruke sko med høg hæl -vektløftersko. Unntaket er om du er alt for sterk og har mobilitet som ein av ungane på kinas barnelandslag i turn. Converse (eller anna sko m lav, hard) såle kan være eit alternativ om mobiliteten er kjempebra. Barfot/i sokkelesten er ok, det viktige er at det ikkje blir bruka joggesko med demping som er samenligbart med å kjøre knebøy i soffaen.

(om det var eit noko meire akademisk svar du villa ha så har eg ikkje det.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. Eg har bestemt meg for å prøve. Har så langt brukt vektløftarsko med flat såle eller barfotsko.

Var ein runde på ein sportsforretning for å prøve joggesko, sidan passform og storleik kan vere lik mellom typar sko og modellar. Basert på det er planen å gå for eit Adidas-par.

Litt usikker på storleiken. I joggeskoa var 44 2/3 perfekt, men eg har eit par Adidas Team Mundial fotballsko i 44 2/3, som er hakket for små. I følgje eirich i denne tråden, er passformen meir som fotballsko enn joggesko. Så eg lurer veldig på om eg må opp ein storleik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på storleiken. I joggeskoa var 44 2/3 perfekt, men eg har eit par Adidas Team Mundial fotballsko i 44 2/3, som er hakket for små. I følgje eirich i denne tråden, er passformen meir som fotballsko enn joggesko. Så eg lurer veldig på om eg må opp ein storleik.

Eg måtte 1/2 eller ein heil størrelse opp i addidas PP II, eg opplever at dei har rikeleg bredde, men at dei er litt korte/små ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tobern

ja sorry, formulerte meg feil. Har adidas adipower sko, men teknikken bli feil med høy hæl. Bøyd endel i skokkene å teknikken er myyye bedre uten høy hæl så da er jeg etter gode sko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...