Gå til innhold

Hvilken frukter kan spises når en går på Psfm?


Lille trille

Anbefalte innlegg

Er ikke så fryyyktelig glad i frukt og bær, så spiser til vanlig kun appelsiner,blåbær,jordbær og banan.

banan er vel fy fy pga høyt carb innhold,men hvordan er det med resten?

Tenkte at et mellommåltid med mager vaniljekesam, litt blåbær og appelsin kunne være et greit alternativ til å spise kun kylling hele dagen,men ble fryktelig usikke på appelsinen... hjeeelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg tok å googla rabbe ,fant ut det at den har mye carbs ja, så droppa den. Tok 100gram mager vanilje kesam med et dryss kanel på isteden ;) Vet psmf er ekstremt ja, og er det jeg føler jeg " må" til med nå,for å nå det målet jeg har satt meg innen 17mars. Skal komme meg inn i brudekjolen min nemmlig :D hehe.. Har gått ned 42 kilo tidligere, men har siste 2 årene lagt på meg 7 kilo igjen,så det er bare å stramme inn å få det bort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg tok å googla rabbe ,fant ut det at den har mye carbs ja, så droppa den. Tok 100gram mager vanilje kesam med et dryss kanel på isteden ;)

Jeg har aldri selv gått på en slik diett, men har skumlest diverse tråder - og det har jo vært enormt mange tråder med spørsmål om denne dietten. Anbefaler deg å søke opp noen av disse trådene å lese dem grundig. Ikke for å være frekk på noen som helst måte, men det virker ikke som om du har satt deg helt inn i dette… for jeg mener å ha lest at kesam (o.l: cottage cheese, yoghurt) ikke inngår i denne dietten. Mulig jeg roter altså, men mener å ha lest dette flere ganger.

Ellers: lykke til med diett, og bryllupskjole-fitting :) Hard work pays off! Samtidig: husk at dette er en slags "quick fix" - så pass på at du ikke går ned masse og fort, for så å bare legge på deg igjen. Rett og slett fordi det er bortkasta tid og krefter, og en stor påkjenning rent fysisk og psykisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt dagen på å lese en del, er jo som jeg skrev litt lenger her oppe, grønn som spinat på dette :) Og har lest flere steder at mager kesam/vaniljekesam og cottage cheese er tillatt i små mengder :)

Er første dagen min,så jeg fortsetter å lese etterhvert, men virker som basics er : Myyyye protein, minimalt med carbs og fett. Og der ser jeg at jeg sliter litt med å få i meg nok proteiner,så tror jeg må til å kjøpe meg en proteinshake for å komme opp i 130g pr dag....

Å takk takk :) Kommer til å gå over til det kostholdet jeg hadde når jeg gikk ned sist etterhvert,da med litt høyere kaloriinnhold :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg sliter litt med å forstå hvordan du kan slite med å få i deg proteiner når dietten i det store og hele baserer seg på proteiner. Kyllingfilet med salat feks?

Jeg vil også anbefale deg å basere dietten på animalsk protein og mindre av magre meieriprodukter, der feks vaniljekesam er tilsatt sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi jeg har/har hatt spiseforstyrrelser,så jeg må "trene" meg selv opp til å spise igjen. Regner med at om en ukes tid,så får jeg i meg det jeg skal uten problemer :) Har hamstra inn kylling,svin,salat,fisk og hjort,så holder nå på å lese meg opp på litt oppskrifter som kan brukes :) Og iom jeg ikke får i meg så mye karbohydrater ellers,så tenkte jeg at mager vanilje kesam er greit for å få i seg bittelitt iallefall,Ligger på 9g karbo, 2,7g med fett og 70g protein så langt i dag,men har et par kylligfileter jeg skal få i meg nå. :) Men Therese,er det under 15 eller 10g karbohydrater en bør ligge på? Ser at det finnes flere "fasiter" på akkurat det,så der er jeg litt forvirra alså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er fordi jeg har/har hatt spiseforstyrrelser,så jeg må "trene" meg selv opp til å spise igjen. Regner med at om en ukes tid,så får jeg i meg det jeg skal uten problemer :) Har hamstra inn kylling,svin,salat,fisk og hjort,så holder nå på å lese meg opp på litt oppskrifter som kan brukes :) Og iom jeg ikke får i meg så mye karbohydrater ellers,så tenkte jeg at mager vanilje kesam er greit for å få i seg bittelitt iallefall,Ligger på 9g karbo, 2,7g med fett og 70g protein så langt i dag,men har et par kylligfileter jeg skal få i meg nå. :) Men Therese,er det under 15 eller 10g karbohydrater en bør ligge på? Ser at det finnes flere "fasiter" på akkurat det,så der er jeg litt forvirra alså...

Dersom du har hatt spiseforstyrrelser så skal du absolutt ikke gå på PSMF dietten. Det er veldig lett å bikke over igjen på en slik ekstrem diett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psfm er hovedsaklig magre kjøttprodukter og grønnsaker ja.. sopp, paprika, salat, brokkoli, blomkål, fisk, kylling, kalkun, biff, karbonadedeig etc.. er vel bare å basere seg på det. latterlig kjedleig kosthold, heldigvis er det ikke lenge man skal gå på dietten

Edit; enig med ovenstående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problemer å legge på seg uten å spise, brukte cola som mat(5/6 liter for dag),og når jeg først da spiste,så spiste jeg myyye.. Så nå bestemte jeg meg for å få tilbake kontrollen, og samtidig komme meg inn i brudekjolen min på en diett som innebærer at jeg faktisk må spise mye for å gå ned. Sist gang gikk jeg på rent kaloriunderskudd,og det var ikke bra for meg iallefall,selv om jeg gikk ned over 40 kilo,så ble det mer og mer om å gjøre å få i seg minst mulig kalorier pr dag,og ikke hva jeg spiste. Så det ga jeg meg på til slutt,når jeg innså hvor ille ute jeg var.

Har lest at dem med spiseforstyrrelser ikke bør gå på denne kuren,så derfor er det bare en prøve på 3 uker for min del i denne omgang. har mannen og ei venninde til å sjekke at jeg faktisk spiser det jeg skal på en dag,skal love deg at mannen min kommer til å "ta meg" ganske så kjappt om jeg prøver og sluntre unna. Og så er jeg motivert og bestemt selv også,på at dette skal jeg klare :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PSMF er i praksis kun protein. Proteinsparende modifisert faste. Null/minimalt med fett/karbohydrater. Grunnen er at man setter kroppen i et ekstremt underskudd og da er proteiner det viktigste for å bevare muskelmasse.

Så, om du spiser en boks med vaniljekesam, er det ikke lenger en PSMF. Men med så stort underskudd kan du nok spise en vaniljekesam uten problemer.

Jeg har forsøkt PSMF to ganger og gav meg etter en uke begge gangene. Viljestyrken min er bra, men jeg følte rett og slett ikke at kroppen fungerte på denne dietten. Hodet koblet helt ut. Merket at det ikke var sunt for meg, så jeg valgte å gå over til noe som passet meg bedre.

Lavkarbo er perfekt for meg, men skal du spise nullkarbo og i tillegg null fett (jeg er veldig glad i fett og det er også viktig for kroppen), blir det plutselig veldig lite trivelig.

Jeg sekunderer det de andre sier. Finn deg en mer trivelig diett som er litt mer fleksibel og bruk heller 4 uker på det du kanskje kunne fått til på 3 uker på PSMF. Du er mer happy. Kroppen din er mer happy. Success. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lite fett er ingen problem for meg,da jeg ikke er særlig glad i det, karbs derimot...hehe.. tenkte mer 100g mager vaniljekesam i ny og ne da,ikke en boks hver dag. Men siden advarslene er så tydelige,og dere er flere som skriver det både her inne og på andre forum,så kansje jeg skal prøve å komponere meg en annen diett med samme prinsipp,bare ikke så bastant,som jeg kan ha i bakhand.... skal jaggu sette meg ned å lage en reservemat plan sånn i tilfelle det blir for hardt å gå psmf. Men sta som jeg er,så mååå jeg prøve iallefall en uke for å se :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...