Gå til innhold

Prøv et nytt kosthold i 4 uker og bidra til forskning!


Aaandreaaa

Anbefalte innlegg

Lift er en app jeg aldri helt har forstått hvordan fungerer, men nå har de altså lansert et lite prosjekt hvor de gjennomfører en randomisert undersøkelse av 10 ulike dietter/kosthold.

Du blir tilfeldig gitt et kosthold du skal følge i fire uker (eller du blir satt i kontrollgruppen). Hvis du takker nei til den tilfeldig tildelte dietten vil ikke resultatene/tilbakemeldingene dine bli brukt som del av datagrunnlaget.

Lyst til å bli med? :)

https://lift.do/quantified-diet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lovisa
Kunne vært moro å bli med bare for å prøve noe nytt, men nekter å delta om de randomiserer meg til en vegetargruppe :D

Du kunne visst velga å ikkje få tildelt ein diett, altså velga sjølv kva diett du vil følga når du melder deg på...

Sjølv tenker eg det kunne ha vore gøy å prøva seg som vegetarianer i 4 veker... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne visst velga å ikkje få tildelt ein diett, altså velga sjølv kva diett du vil følga når du melder deg på...

Sjølv tenker eg det kunne ha vore gøy å prøva seg som vegetarianer i 4 veker... :)

Men hele poenget er at hvis du gjør det så vil ikke dataene dine kunne brukes til formålet. Så for å faktisk bidra til prosjektet må man tillate komplett randomisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lovisa
Men hele poenget er at hvis du gjør det så vil ikke dataene dine kunne brukes til formålet. Så for å faktisk bidra til prosjektet må man tillate komplett randomisering.

Hmmm... Var ikkje slik eg tolka det... Det står at du kan velga å få tildelt ein diett når du melder deg på, men dersom du vil ha full kontroll sjølv så er det ein "opt-out" frå tildelinga... 1 av 4 hadde valgt den... Eg fann ingenting om at du då blir ekskludert frå datainnsamlinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I was skeptical about people accepting our diet recommendation for them, but early joiners have voted 3 to 4 to participate in the randomized trial. (There will also be an opt-out of the randomization step, for those 1 in 4 people who want complete control.)

Med andre ord kan du fremdeles følge opplegget og velge diett selv, men da er du ikke med som deltager i den randomiserte studien. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvde, ble satt til bokdietten.. haha, tok det som et tegn på at det kanskje ikke er helt noe jeg bør begi meg ut på.

Slik jeg skjønte det kunne man fortsatt være med om man valgte vekk noen av diettene og fikk tildelt en random av de gjenstående, men de ville helst at man skulle ta det man fikk først og ikke velge noe annet (I)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slenger meg på, blir spennende å prøve :p Jeg og samboeren skal uansett på slank nå, skal nemlig til syden i mars! :D

Jeg fikk Slow Carb Diet, ganske fornøyd med det egentlig :) Har gått på lavkarbo før, og det fungerte veldig bra for meg. Eneste forskjellen her er at jeg også skal unngå ost, men siden jeg har funnet ut at jeg tåler både gluten, melkeprotein og sukker dårlig blir det ikke store forskjellene fra kostholdet jeg har nå. Jeg skal ha en "cheat day" i uka, noe jeg er veldig fornøyd med:D

Men er litt usikker på den appen, er det meninga at jeg skal registrere hva jeg spiser? Hvor i appen gjør jeg isåfall det?

Er det andre her som har fått samme diett?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er litt usikker på den appen, er det meninga at jeg skal registrere hva jeg spiser? Hvor i appen gjør jeg isåfall det?

Er det andre her som har fått samme diett?:)

Prøvde å finne ut av det jeg også. Tror greia med appen er at du bare skal huke av for hver dag du har klart å følge instruksene til dietten. Også kommer de til å sende deg mailer med spørreskjemaer hvor du forteller om hvordan det går osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...