Gå til innhold

Oppskrifter på gainere?


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor ikke bare drikke melk med oboy?:) Eventuelt melk, oboy og peanutsmur i blender? :)

Enkle er ofte det beste:)

Kanskje fordi man vil ha litt makronæring også?

Da jeg gikk på VGS brukte jeg følgende:

Melk

Proteinpulver

Peanuttsmør

Olivenolje

Havregryn (evt havremel)

Banan (viktig, tjukkere konsistens slik at gryna/melet ikke legger seg i bunnen)

... oh, minnene :sick:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Mange gode oppskrifter på nettet, men jeg liker denne veldig godt.

“Wernervoks”

Næringsinnhold

Kcal: 1250

Protein: 40 g

Karbohydrater: 115

Fett: 73

80g peanøttsmør

4dl helmelk

10 ts nesquick

2 egg

1 banan

Blandes I en blender og inntas en gang daglig, så mange dager I uken som mulig!

Yes! Akkurat noe sånt jeg var ute etter! Denne skal testes :) Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppskrift: Hmelk, masse peanuttsmør, oboy, mange bananer. Done :)

Wow, so milk, much gainz, such banana

:D nice, høres ut som noe jeg kommer til å kjøre når jeg kommer hjem: melk, whey ISO, havregryn, bananer og peanuttsmør.

Come

At

Me

Gainz

:D

*spor i tråden, cos: relevant*

PS: hvordan klarer dere egg i shakes? Blir ikke det litt... snørrete? Eller blander det seg såpass bra at du ikke legger merke til det/smaken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro eggeplommer vil være mer samarbeidsvillige enn -hvitter i den sammenheng. Prøv å sile e.hv først, det gjør mye for konsistensen.

Hva er dog vitsen med bare plommer (fett)? Trodde at det var eggehvitene man ville ha først og fremst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har drukket 3 slike om dagen i perioder:

- 1 1/2 scoop whey

- En banan

- Bær

- Frossen spinat(et par kuber)

- 2-3 ss nøttesmør(peanøtt, mandel osv)

Pleide å lage alt om kvelden, og så drikke mellom måltidene dagen etterpå.

Her er noen oppskrifter:

http://www.scrawnytobrawny.com/wp-content/uploads/2013/04/super-shakes.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggehvitter inneholder omtrent bare protein + vann, mens eggeplommen inneholder masse som er nyttig for kroppen, som jeg ikke husker akkurat nå selvfølgelig... :p

This.

Pluss at det er en vanlig "feiloppfatning" at hvitten inneholder mer protein enn plommen. Plommen inneholder mer fett, men til gjengjeld også mer broteins:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

This.

Pluss at det er en vanlig "feiloppfatning" at hvitten inneholder mer protein enn plommen. Plommen inneholder mer fett, men til gjengjeld også mer broteins:)

Nice! :p godt å vite at det er ikke verdens undergang at jeg har aldri brydd meg med å sile egg :D

Men for OT sin skyld: når dere sier "egg" i shakes, snakker vi hele egget eller bare eggehvite eller eggeplommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med råe egg er at næringsverdien ikke er spesielt bra, da opptaket av energien er lav. Egget bør være varmebehandlet og kuagulere.

Det var det jeg visste selv, så derfor jeg er litt nysgjerrig på hvorfor folk har i egg, og evt hvordan. Jeg mener, det er jo enklere å bare legge til en ekstra scoop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...