Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er selvsagt viktig å sette seg realistiske mål, men det er også moro å sette seg mål som man må strekke seg litt etter :) Kan nok hende jeg må justere målene mine litt etterhvert, men jeg tror nok målene jeg har satt er rimelig greie :)

Nja, skjønner ikke helt hvordan du skal klare å øke fra 100 til 150 i mark samtidig som du går ned 20-30 kg :p

Til Helenes forsvar så går det ikke like hardt ut over markløft å gå ned i vekt som det det går ut over for eksempel bøyen og benken. Det er i hvertfall både min og andres erfaring, og er også noe som kommer godt frem i styrkeløft - der de mest imponerende markløftene ikke nødvendigvis dem som veier mest.

Å få vekk lårflesket er en kjempefordel med tanke på løfteveien, i tillegg til at det blir lettere å dra opp stangen når man slipper løfte en mage i tillegg. Den samme magen er derimot en kjempefordel i bøy :p

Det skal nok bli en utfordring å øke såpass på 1RM samtidig med en vektnedgang (la oss si at hun veier 65-70 kg ved årsslutt, da er det jo godt over 2xBW) - men umulig er det ikke.

Jeg har satt meg noen målsetninger som jeg tror skal gå forholdsvis lett, og noen jeg må strekke meg mer etter:

STYRKETRENING:

Knebøy: 90 kg (på lenger sikt 100 kg)

Benkpress: 55 kg (på lenger sikt 60 kg - forhåpentligvis KV om ikke lenge)

Markløft: 110 kg (på lenger sikt 120 kg)

Just for fun:

10 Chins KV

10 Pullups KV

10 Dips KV

30 Push-ups

10 GluteHam Raise KV

ET MER AKTIVT OG SUNT LIV:

• Gå like mye på fjellet som jeg gjorde i fjor, men gå raskere.
  • Fortsette med like mye cardio som i fjor.
  • Fortsette å ikke drikke brus.
  • Fortsette med kostholdet jeg har nå og som jeg trives med.

Annonse

Hmmm.. Det som er satt opp så langt (fler er vel spesifikke for første halvår):

* Løpe Råskinnet 5.mai (med et lite forbehold om det blir helt gjørmekaos)

2012 blir et spennende år :thumbsup:

denne er jeg nysgjerrig på....

Ellers er målene min på første side i loggboken. Er så lang hehe :)

denne er jeg nysgjerrig på....

Ellers er målene min på første side i loggboken. Er så lang hehe :)

Er det råskinnet du tenker på, eller forbeholdet mitt? :)

Litt info om løpet finnes hvertfall her: http://srv4.zetta.no/www-ready-no/text.cfm?Id=6738&path=396

- Holde meg på 63-64 kg

- jobbe med skuldrene så de kommer seg bakover og slutter å gjøre vondt

- tightere lår - (seriøst knebøy/markløftprogram)

- enda bedre rumpe - (seriøst knebøy/markløftprogram)

- bedre løpekondis

- slutte (helt) å sigge

- begynne å være 10 min tidligere ute (da er jeg antakelig presis)

- være dønn, høflig ærlig med meg selv og andre

Ikke alt er rene treningsmål da, men alt henger sammen med alt...

Mange fine mål for det nye året her :)

Selv skal jeg:

- Ha 3 styrketreningsøkter per uke, foruten å sykle til og fra jobb så lenge det ikke er frost.

- Ta min egen vekt i markløft, for deretter å sikte mot dobbel.

- fortsette å være sukkerfri - dvs sjokoladefri, for jeg har alltid vært en sjokoholiker! Men sant skal sies, det er VELDIG lenge siden sist jeg spiste sjokolade :D

Hvordan greier du å være sjokoladefri? Sliter som fæææn jeg :(

Mange bra mål her. :)

Hovedmålene mine:

* Kvitte meg med 10 kg som kom snikende i 2011

* Ned i fettprosent

Veien går gjennom å ta tilbake de gode kostholdsrutinene, kondis- og styrketrening, og kanskje et løp og/eller sykkelritt i løpet av året for å krydre tilværelsen litt.

Annonse

Mine mål for 2012 :

- Stille i Bodyfitness (i høst :D )

- Bli en flinkere student

- holde på motivasjonen og gleden av treningene

- Følge diett (når den tid kommer)

Blir ett spennende år dette her! :D

Høres veldig spennende ut! :D Du får holde oss oppdatert underveis når det nærmer seg diettsesong og greier :) Det går nok kjempebra! :thumbsup:

Høres veldig spennende ut! :D Du får holde oss oppdatert underveis når det nærmer seg diettsesong og greier :) Det går nok kjempebra! :thumbsup:

Takk :D Jaa, er kjempe spennende :D Det skal jeg ;) Har både loggen her og bloggen som jeg kommer til å skrive på ;)

http://eilinulversoy.blogg.no/?c=1282482085

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/haters-gonna-hate-bf-høsten-2012.935/

Takk :D Jaa, er kjempe spennende :D Det skal jeg ;) Har både loggen her og bloggen som jeg kommer til å skrive på ;)

http://eilinulversoy.blogg.no/?c=1282482085

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/haters-gonna-hate-bf-høsten-2012.935/

Så bra! Jeg skal følge deg :)

Hvordan greier du å være sjokoladefri? Sliter som fæææn jeg :(

Vel, jeg måtte rett og slett bare kutte det ut. En stund spiste jeg 70% sjokolade, og så 86% (til slutt ble til og med 70% for søtt!), men nå har jeg ikke spist noe sjokoladerelatert siden begynnelsen av desember :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...