Gå til innhold

Treningsformer som forbrenner lite fett


Smoit

Anbefalte innlegg

Hei folkens! Visste ikke helt hvor jeg skulle opprette denne tråden, så det ble her. Jeg lurer veldig på nettopp det som står i tittelen; hvilke treningsformer forbrenner lite fett? Fins det, eller er det generelt bare å spise mer enn det man forbrenner? Veier nok litt for lite, men vil jo fortsatt holde meg i form og være fysisk aktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei folkens! Visste ikke helt hvor jeg skulle opprette denne tråden, så det ble her. Jeg lurer veldig på nettopp det som står i tittelen; hvilke treningsformer forbrenner lite fett? Fins det, eller er det generelt bare å spise mer enn det man forbrenner? Veier nok litt for lite, men vil jo fortsatt holde meg i form og være fysisk aktiv.

Treningen i seg er en av mange variabler i likningen og vil i lengden utgjøre en forskjell. Hvilke trening som forbrenner hva har også en del variabler, men viktigste er hvor mye energi personene legger i tiden de trener.

Så svaret er at det finnes sikkert, men det er uhyre vanskelig å måle, og gir smal gevinst i lengden. Det er iallefall min påstand :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Så lenge du spiser mer enn du forbrenner, så vil du gå opp i vekt. Dette gjelder uansett om du trener eller ikke. Spiser du mindre enn du forbrenner, så går du ned i vekt.

Treningen gjør bare at du må spise mer for å gå opp, men gjør også slik at vekten legger seg mer i musker istedenfor (eller i tillegg) til fett (basert på hvor mye overskudd du har). Spiser du for lite, mister du både muskler og fett, men om du trener, så minimerer du muskeltapet og øker fett-tapet.

Så om du vil ikke forbrenne fett, så er det vel bare å spise nok ifohold til; vekt, alder, (kjønn?) og hvor mye du beveger deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...