Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei folkens! Visste ikke helt hvor jeg skulle opprette denne tråden, så det ble her. Jeg lurer veldig på nettopp det som står i tittelen; hvilke treningsformer forbrenner lite fett? Fins det, eller er det generelt bare å spise mer enn det man forbrenner? Veier nok litt for lite, men vil jo fortsatt holde meg i form og være fysisk aktiv.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25725-treningsformer-som-forbrenner-lite-fett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei folkens! Visste ikke helt hvor jeg skulle opprette denne tråden, så det ble her. Jeg lurer veldig på nettopp det som står i tittelen; hvilke treningsformer forbrenner lite fett? Fins det, eller er det generelt bare å spise mer enn det man forbrenner? Veier nok litt for lite, men vil jo fortsatt holde meg i form og være fysisk aktiv.

Treningen i seg er en av mange variabler i likningen og vil i lengden utgjøre en forskjell. Hvilke trening som forbrenner hva har også en del variabler, men viktigste er hvor mye energi personene legger i tiden de trener.

Så svaret er at det finnes sikkert, men det er uhyre vanskelig å måle, og gir smal gevinst i lengden. Det er iallefall min påstand :)

• 1 måned senere...

Treningsform som forbrenner lite fett er vel folk som kommer på gymmet, "varmer opp" med litt biceps. Deretter legger seg i benken for å kjøre 4 trege sett + litt cable flyes før de trasker 10min i bestemorfart på mølla.. Cardio vet du!! :p

Ikke vær redd for å trene, fettforbrenning og lagring foregår døgnet rundt enten du vil eller ikke - så lenge energiinntaket samsvarer med uttaket går en opp eller ned i vekt

Mao - tren og SPIS

Annonse

Så lenge du spiser mer enn du forbrenner, så vil du gå opp i vekt. Dette gjelder uansett om du trener eller ikke. Spiser du mindre enn du forbrenner, så går du ned i vekt.

Treningen gjør bare at du må spise mer for å gå opp, men gjør også slik at vekten legger seg mer i musker istedenfor (eller i tillegg) til fett (basert på hvor mye overskudd du har). Spiser du for lite, mister du både muskler og fett, men om du trener, så minimerer du muskeltapet og øker fett-tapet.

Så om du vil ikke forbrenne fett, så er det vel bare å spise nok ifohold til; vekt, alder, (kjønn?) og hvor mye du beveger deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...