Gå til innhold

Treningshansker


Felicie

Anbefalte innlegg

Hei! Tenker på å skaffe meg et par treningshansker. Glipper litt under markløft og tenker det hadde vært greit i øvelser der jeg holder manualer, nedtrekk o.l. Får så stygge blemmer i hendene :) Noen spesielt gode dere kan anbefale? Vet mange foretrekker reimer under markløft, men jeg tror at jeg går for hansker først og evt. reimer når jeg begynner å løfte tyngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hansker trenger ikke å hjelpe i tunge løft. Med mindre de sitter som støpt vil de trekke seg sammen, eller skli litt og du vil egentlig få litt av det samme problemet. Dessuten er du ikke sterkere enn ditt svakeste ledd, så skaff magnesium som nevnt og fokuser litt mer på gripestyrke :) Evt. reimer hvis du løfter veldig tungt og du vet du ikke har sjans uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bare pingler og håndmodeller som bruker treningshansker :sneaky: Jeg støtter forslaget om å bruke flytende magnesium, det gir mye bedre grep enn hansker. Med hansker så får du dårligere grep da du må gripe rundt stang/håndtak som blir større pga. hansken (hansken blir en mini fat-grip) og ikke minst pga. at det er fare for at hånda di sklir inni hansken. Små blemmer og træler gir seg etter et par uker, huden tilpasser seg også ;) For de som bryr seg om myke hender så sverger samboeren min til noen runder med pimpstein innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for mange svar :) Hovedproblemet mitt er ikke disse blemmene, men jeg sliter med at jeg blir klam i hendene og "glipper" derfor stangen etterhvert som jeg blir mer sliten -> mer svett. Tenkte at hansker kunne hjelpe mot dette, i og med at de ikke blir klamme. Jeg hører mange nevner flytende magnesium/kalk. Vet det er mye brukt, men synes det høres litt "ekstremt" ut på mitt nivå. Er det helt tullete å investere i et par hansker fordi jeg ikke er klar for å trappe opp på senteret med hender smurt inn i kalk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ekstremt i det hele tatt. Kalk/magnesium er et effektivt hjelpemiddel for bedre grep, mye bedre enn treningshansker. Kjøp deg kalk (y)

Mulig jeg er helt idiot.. Men kommer man vandrende med en bøtte kalk, gnir det inn i henda og starter løftinga? Tror ikke jeg er typen til å gå så drastisk til verks.. Og wtf er flytende magnesium?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig jeg er helt idiot.. Men kommer man vandrende med en bøtte kalk, gnir det inn i henda og starter løftinga? Tror ikke jeg er typen til å gå så drastisk til verks.. Og wtf er flytende magnesium?

De fleste treningssenter blir jævlig sure om du drasser med deg en bøtte kalk inn på treninga :p

Flytende magnesium = http://www.klatresiden.no/store/index.php?act=viewProd&productId=1379

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer deg sikkert uten kalk under oppvarminga. Når du løfter arbeidssettene dine så kan du bruke kalk, det er da det trengs og det er sannsynligvis da du har begynt å bli svett. Da tar du bare en dæsj i hendene dine, gnir de sammen og lar de tørke. Alkoholen i blandingen fordamper og du står der med et par lekre hvite hender, klar til å knuse stanga med grepet ditt.

Hvis du har på deg treningshansker med klamme/svette hender så vil hendene dine skli inni hansken, og det er ikke noe særlig. Hvis du heller vil kjøpe treningshansker enn kalk så gjør du det, men nå vet du i alle fall at kalk er et bedre valg ;)

Ordene kalk/magnesium brukes forresten om hverandre. Hovedstoffet i (enkelte typer) kalk er magnesium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller: http://www.xxl.no/Root/Villmark/KLATRING/Klatreutstyr/edelweiss-Flytende-kalk-250-ml-/p/1076115_1_Style

Ta noen dråper i hånda, gni hendene sammen (i det området du trenger bedre grep iallefall), løft.

Kan støve bittelitt etter noen løft, men det er så lite at "ingen" kommer til å bry seg.

Kalken fra XXL drysser en del, synes jeg. Details. Jeg foretrekker denne fra DMM, fås bl.a. kjøpt hos Oslo Sportslager :)

30139-800.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...