Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurte på om det er mulig å bli "rippa" uten å ha gjennomgått en vektøkningsperiode/fase først. Det jeg egentlig vil fram til er at jeg har ikke så mye muskler, men når jeg ser på folk i klassen som ikke er noe spesielt sterke de heller så har de rippa sixpack fordi de har såpass lite fett på kroppen. Så er det mulig å få den "rippa" looken hvis man bare går ned nok i vekt/fett%??? Eller må man ha en viss menge Lean body mass før man kan tenke cutting??

Takk for svar:D

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25395-bli-rippa-uten-%C3%A5-ha-bulka/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Men det er ikke sånn spesielt kult å se ut som en ribba kylling bare fordi man har har rippa seg ned uten å ha muskelmasse til det først. Egentlig er det ikke så kult uansett, men det er jo ganske subjektivt dah.

Det vil vel strengt tatt være mulig å spise moderat og bygge muskler og bli rippa uten å måtte bulke deg opp til 120 kg først, men du kan ikke deffe uten kjøtt på kroppen.

Det er kun innen ´´fitness´´ at det er et must å bulke og deffe, de fleste mennesker utenfor boblen klarer fint å komme i bedre fysisk form uten slikt. Nå kommer det også an på utgangspunktet ditt!

Konklusjon: du må bygge før du kan deffe, men det betyr ikke at du må bulke. Om du skjønner ;)

Det vil vel strengt tatt være mulig å spise moderat og bygge muskler og bli rippa uten å måtte bulke deg opp til 120 kg først, men du kan ikke deffe uten kjøtt på kroppen.

Det er kun innen ´´fitness´´ at det er et must å bulke og deffe, de fleste mennesker utenfor boblen klarer fint å komme i bedre fysisk form uten slikt. Nå kommer det også an på utgangspunktet ditt!

Konklusjon: du må bygge før du kan deffe, men det betyr ikke at du må bulke. Om du skjønner ;)

Så man kan gå fra feks 70 kg uten særlig mye muskler eller fett, spise moderat(leangaining) og feks være rippa på 80 kg med sixpack og greier??

Annonse

Ja. Men det er ikke sånn spesielt kult å se ut som en ribba kylling bare fordi man har har rippa seg ned uten å ha muskelmasse til det først. Egentlig er det ikke så kult uansett, men det er jo ganske subjektivt dah.

Poenget med å være "rippa" er jo å vise frem det man har under, og har man ikke noe der såeh.. ja, ka e vitsen ?

Men som jeg skrev i starten så ser jeg stadig folk i garderoben som jeg vet ikke er spesielt sterke, hvertfall ikke mer enn meg ( ikke ment som noe skryt, bare konstanterer fakta for sammenliknings skyld) men alikevel har de markerte magemuskler. Med andre ord: det dere sier om ribba kylling osv, det er akkurat det jeg vil fram til. Sixpacken må jo tydeligvis være der selv om resten mangler, hvis dere skjønner hva jeg mener

Litt klønete men pytt pytt:blush:

D

Men som jeg skrev i starten så ser jeg stadig folk i garderoben som jeg vet ikke er spesielt sterke, hvertfall ikke mer enn meg ( ikke ment som noe skryt, bare konstanterer fakta for sammenliknings skyld) men alikevel har de markerte magemuskler. Med andre ord: det dere sier om ribba kylling osv, det er akkurat det jeg vil fram til. Sixpacken må jo tydeligvis være der selv om resten mangler, hvis dere skjønner hva jeg mener

Litt klønete men pytt pytt:blush:

Det heter skinnypack - mao de er bare tynne

De har lite muskelmasse og har lav fett%

Seff;) muskeloppbyggning er en langsom prosess. Alt skjer sakte her i gården for å si det sånn.(kanskje litt for sakte...)

Hvis du ikke har fått noe særlig resultater ila det siste halvåret ville jeg revurdert metodene mine..

Men de har likevel sixpack... og det ser bra ut også for å si det sånn, selv om de har spagettibein/armer

Alle har sixpack. Om du sulter deg så vil du oppnå det også, men da vil du være tynnere enn en kvist.

skinnypack < muskler

Men de har likevel sixpack... og det ser bra ut også for å si det sånn, selv om de har spagettibein/armer

Mulig du synes det ser bra ut - det får du rett og slett bare ha din mening om

Men sannheten er den som er nevnt så mange ganger, de er fortsatt tynne og har for lite muskelmasse

Annonse

Sixpack er kanskje greit nok og pent nok, men hvis resten av kroppen hører hjemme på et anorektisk fugleskremsel, så er jo ikke kroppen brukandes til stort, og sunt vil jeg heller ikke påstå det er.

Nå setter jeg det VELDIG på spissen, men la gå! :

abs-on-a-skinny-guy-is-like-tits-on-a-fat-girl-jpg.93180

Det jeg vill frem til: Hva er så kult med å ha en rippa kropp på eks. 60kg og 180cm? Du tar 50 i benk, kan ikke Knebøy og Markløft og bicepscurler med 10kg i hver hånd. Uansett om du er "svak" så har du en vill sixpack og blodårene spretter ut her og der. Hva er digg med det?

Hvis man styrketrener regelmessig samtidig som man går ned så vil man vel kunne bygge litt også(?) eller hvertfall vedlike holde

Det kommer helt an på hva du veier fra før av.

100kg overvektig på 175, ja.

70kg på 185, nei.

Ok, takk for svar. Men hvorfor klarer man det ikke da???:cautious:

Det klarer man ikke pga følgende;

Det går ikke å skape/bygge muskler uten energi. Den energien må komme fra et eller annet sted. Om man er feit, har man store energireserver lagret på kroppen, det er det fett er.

Om man kutter ned på inntaket og trener hardt, løser kroppen energimangelen ved å løse inn litt av fettreservene. Da blir man sterkere og slankere samtidig.

Men er man undervektig; så han man jo ikke stort med energireserver å ta av. Følgelig... hvordan skal kroppen klare å bygge stort på luft og ingenting?

Som jente vil jeg fortelle deg en ting: så lenge du har spaghettiarmer og bein kan du ha så markert sixoack du vil uten å ha fin kropp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...