Gå til innhold

7500 kcal = 1 kg fett??


heddahedda

Anbefalte innlegg

Hei! Dette er sikkert et dumt spørsmål, men jeg kan ikke så mye om dette med kosthold og trening.

Jeg vil ikke rase opp i jula og tenker å regne litt grovt på kcal. Er det sånn at det kreves 7500 kcal for å gå opp 1 kg? Isåfall, hvis jeg går 7500 kcal i overskudd i jula, kan jeg da tenke (sånn ca) at det blir 1 kg opp i vekt?

Takk for alle svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Dette er sikkert et dumt spørsmål, men jeg kan ikke så mye om dette med kosthold og trening.

Jeg vil ikke rase opp i jula og tenker å regne litt grovt på kcal. Er det sånn at det kreves 7500 kcal for å gå opp 1 kg? Isåfall, hvis jeg går 7500 kcal i overskudd i jula, kan jeg da tenke (sånn ca) at det blir 1 kg opp i vekt?

Takk for alle svar :)

Det er for å legge på seg 1 kg fett, men du kan oppleve å gå opp enda litt mer pga vann og mageinnhold, men dette forsvinner fort igjen da du legger de gi kaloriunderskudd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ps; det er altså korrekt at 7500 tilsvarer 1 kg, men man går det fort ned igjen når det blir vanlige rutiner for vektoppgangen krever som vektnedgang overskudd/underskudd over tid?

For å gå ned 1 kg fett, så må du ha 7500 kalorier i underskudd, men du vil oppleve å gå ned litt mer i starten pga vann i kroppen og mageinnhold :)

Så kostholdet ditt bestemmer hvor mye vekt du går ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De siste dagene( 5 dager:confused:) har jeg vært oppmot 3500 kcal ( bare sjokkis og pepperkaker:eek:)

Og basal skal være 1400 ish. Kan jeg da regne med å ha gått opp 1-2 kg? Dårlig samvittighet MAX!

Nei du kan regne med at du i uka som kommer spiser litt mindre av deg selv. Hvis du derimot bevist trøkker i deg mer mat noen uker til blir det en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liite spørsmål her før etegildet setter igang :p

Kanskje et dumt spørsmål, men kjører på likevel jeg :) La oss si at jeg spiser 7500 kcal over mitt kaloriforbruk i dag - vil det da bli lagret som en kg fett? Eller klarer ikke kroppen lagre så mye på så kort tid?

Det lå en tråd om akkurat det samme litt lengre ned på siden her, så jeg slo sammen begge trådene. Håper du fikk svaret du var ute etter her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...