Gå til innhold

Ryggtråden!


Mathiasfjellheim

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Annonse

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Snakk om heldige muskelfester for lats! :o

Sier du det? Takk skal du ha Aurelius. Men for en lykkelig uvitende som søker kunnskap, så må jeg bare spørre hva som er heldige fester? Jeg suger i blant annet i chins og har en fremgang på siste halvår som mildt sakt er skuffende…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sier du det? Takk skal du ha Aurelius. Men for en lykkelig uvitende som søker kunnskap, så må jeg bare spørre hva som er heldige fester? Jeg suger i blant annet i chins og har en fremgang på siste halvår som mildt sakt er skuffende…

Det jeg mente var at det ser ut som at latsene dine er festet i ryggraden/ryggen ganske langt ned på ryggen, og da skal det "lite" til for å få sjuuk V-form på ryggen, i motsetning til om man hadde hatt muskelfestet lengre opp på ryggen, som ville resultert i "mindre" V-form, om du skjønner.

Jeg kan Ingenting om fysiologi, så er fint mulig jeg tar feil.

Når det kommer til treningen din, hvordan har du trent chins da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, skjønner. Vedrørende trening så hadde jeg et rævva utgangspunkt. Aldri vært god i chins. Startet med motvekt hjelp. Siste 6 mnd full stagnering på 3x8 egen kroppsvekt. Og da er det juks på de to siste repsene. J… frustrerende. Teknikk er sjekket og ok. Stilken er vel Stilken;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, skjønner. Vedrørende trening så hadde jeg et rævva utgangspunkt. Aldri vært god i chins. Startet med motvekt hjelp. Siste 6 mnd full stagnering på 3x8 egen kroppsvekt. Og da er det juks på de to siste repsene. J… frustrerende. Teknikk er sjekket og ok. Stilken er vel Stilken;)

Om du tar så mange, da er det på tide å øke belastningen, vi driver ikke cardio vettu;p

Forslag ;

Prøv 5 reps med 2,5 i belte, tar du det prøver du med 5 kilo, og går det fint, ja da øker du til du finner en belastning som passer for deg. Man kan fint trene chins som en annen styrkeøvelse, prøv med økt belastning, fler sett, og færre repetisjoner.

Så, når det har gått en stund og du har blitt sterkere, kan du vende tilbake til chins uten vekt og se om det har blitt no endring (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tar så mange, da er det på tide å øke belastningen, vi driver ikke cardio vettu;p

Forslag ;

Prøv 5 reps med 2,5 i belte, tar du det prøver du med 5 kilo, og går det fint, ja da øker du til du finner en belastning som passer for deg. Man kan fint trene chins som en annen styrkeøvelse, prøv med økt belastning, fler sett, og færre repetisjoner.

Så, når det har gått en stund og du har blitt sterkere, kan du vende tilbake til chins uten vekt og se om det har blitt no endring (:

Mottatt, da prøver jeg det. Takk for tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...