Gå til innhold

Alternativbehandlinger og annen bullshit


Håvard Vika

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 3 måneder senere...

Annonse

Nok en go'sak fra dagens tabloide medier: Tast 0 for helbredelse.

Etter at Visjon Norge nylig hadde en nigerianske predikant som tagg om spenn på sine TV-sendinger så kan det virke som Gud trenger penger også i Norge. Merkelig at Gud skal trenge penger for å helberede, men nok om det. Litt fra saken:

«Mitt råd: ring ofte» Pedersens nyvinning - hans geniale forretningskonsept - er at forbønnen selges over telefon og Internett. Pasientene trenger ikke lenger å dra til Vennesla på de månedlige Mirakellørdagene der det deles ut kølapper to timer før åpning, og inngangsbilletten koster 200 kroner. I stedet kan de ringe til helbredelsessenteret og få forbønn over telefon:

«Hvis det passer for deg, og du synes det er greit, må du gjerne ta kontakt med meg for eksempel hver tredje dag, så vil jeg be en trosbønn mot sykdommen. Jeg blir aldri lei av å be for syke.» Jeg tror deg, Pedersen, når jeg ser at du tar 14 kroner per minutt for bønnene.

Vi aner at Pedersen kanskje har mange kunder som ringer bare én eller få ganger, kanskje med lange mellomrom. Til dem har han et klart budskap:

«Forsvinner ikke sykdommen med det første bønneskudd, må du ikke vente et par måneder før du tar neste skudd. I vår verden ville fienden ha inntatt store deler av landet hvis den eneste motstanden han møtte var bare ett skudd, og det neste skuddet kom to måneder senere.»

Seriøst, jeg avskyr slike mennesker :mad: Enten så tror han på shiten sin, og er dermed en tulling som lider av vrangforestillinger og megalomani, eller så er han en kynisk svindler som lurer penger fra naive troende. Begge deler er fucked up, selv om jeg har mer respekt for svindlere enn de som tror de farer med legitime greier. Svindleren er i det minste ærlig, eller kanskje rettere sagt at han vet han svindler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

NRK: Vaksinemotstandere fratas offentlige goder

Etter nåværende australsk lov kan foreldre som av samvittighetsgrunner ikke ønsker at barna skal vaksineres, få støtte til barnepass og trygdeutbetalinger.

Dersom de nye lovforslagene blir vedtatt, vil disse foreldrene nektes rabatt på barnepass, skattefordeler for familier og andre goder. Foreldre kan dermed angivelig gå glipp av opptil 15.000 australske dollar (rundt 93.400 norske kroner) per barn årlig.

Foreldre som ikke ønsker å vaksinere barna av medisinske eller religiøse årsaker, vil derimot fortsatt kunne benytte seg av fordelene, men under strengere krav. De nye tiltakene ventes å tre i kraft ved starten av 2016.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...