Gå til innhold

ATP-tilskudd?


Vegard L

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Siden det først er en tråd om greiene (like it never is...), jeg blir helt voldtatt i magen hver gang jeg prøver kreatin (som tross alt er det nærmeste man kommer atp-tilskudd...). Er noen typer kreatin verre for magen enn andre? Tenker da ikke på selve kreatinet (som er monohydrat), men eventuelle tilsetninger eller forurensninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det først er en tråd om greiene (like it never is...), jeg blir helt voldtatt i magen hver gang jeg prøver kreatin (som tross alt er det nærmeste man kommer atp-tilskudd...). Er noen typer kreatin verre for magen enn andre? Tenker da ikke på selve kreatinet (som er monohydrat), men eventuelle tilsetninger eller forurensninger.

Ikke meg bekjent, men her kan kanskje andre bidra med mer info enn jeg kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det først er en tråd om greiene (like it never is...), jeg blir helt voldtatt i magen hver gang jeg prøver kreatin (som tross alt er det nærmeste man kommer atp-tilskudd...). Er noen typer kreatin verre for magen enn andre? Tenker da ikke på selve kreatinet (som er monohydrat), men eventuelle tilsetninger eller forurensninger.

Aner ikke om det er noe ulike tilsetninger eller forurensinger i ulike kreatintyper, men har selv erfaring med at kreatin (monohydrat, har aldri testet noe annet) voldtar magen. Kom frem til følgende etter litt testing: Prøv å dele opp dosen. Typ halv t-skje to ganger pr. dag, gjerne i forbindelse med måltider. Drikk mye! Hvis du fortsatt blir vill i magen, kjør halv dose.

Har du testet noen ulike måter å få det i deg på? Feks pulver rett i munnen og skylle ned med vann, løse opp i kaldt vann eller lunket vann, i noe annet flytende osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra gjennomgangen din Vegard, så virker dette som en veldig solid studie. Jeg vil spesielt trekke frem at det er snakk om IPF-godkjente løft, at de som var med var viderekomne løftere og selvfølgelig at det var double-blind. Jeg kan ikke huske å ha lest noe som er like bra satt opp, men så har jeg bare lest noen få oversiktsartikler.

Har du lest mye som er på nivå med dette innen forskning på styrketrening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er dette tilskuddet her ?

ATP - Kreatin, Tech Nutrition.

https://www.tn.no/butikk/produkt/atpcreatine

Ikke et ATP-tilskudd

Basically bare kreatin men med D-Pinitol...

Har ikke voldsomt oversikt over studiene her, men man mener vel at d-pinitol ikke gir økt effekt av kreatin og såvidt jeg husker så er det vel faktisk vist noe lavere effekt ved å legge på d-pinitol... og at grunnen til at man bruker det, er fordi det da får et fancy navn.. og da selger det jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd å sjekke litt, men skjønner ikke helt. Hva er ATP ? Steder jeg finner ATP-Tilskudd nevnes kreatin i innholdsfortegnelsen.

Forskjell på tilskudd som kalles ATP og som inneholder ATP. Kreatintilskuddet du nevner er et eksempel på førstnevnte, kosttilskuddet Vegard skriver om i artikkelen er et eksempel på sistnevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig ikke tilgjengelig i Norge meg bekjent

Interessant studie og tilskudd. Hadde vært artig og prøvd ut selv. Får man kjøpt dette innenfor EU? Da er det jo ikke noe stress å få det inn i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel noe sånt man skal ha. Uten at jeg på noen måte kan gå god for akkurat dette produktet. Meget intressant studie! Var ikke klar over at ATP var aktivt ved oralt inntak.

Husker vi hadde et eksperiment på skolen en gang hvor vi drysset rent ATP på et dødt kjøttstykke, hvorpå kjøttstykket kontraherte :p ganske stilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...