Gå til innhold

Speltlomper har skiftet næringsinnhold?


qwerty123

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Morsomt. På nettsidene til buer står det at det tidligere næringsinnholdet hvor det er 130kcal per 100g har følgende innhold:

Næringsinnhold per 100 gram:

Energi: 552 kj 
130 kcal

Protein: 3,9 g

Karbohydrater: 27,1 g

Fett: 0,7 g

Dette er dog nøyaktig det samme som står på speltlompene som nå har 190kcal per 100g. Antall gram fett, karbohydrater og proteiner er fremdeles det samme, og når du regner det sammen gir det nøyaktig 130kcal.

Så jeg vil dermed gå ut ifra at det har skjedd en feilmerking nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morsomt. På nettsidene til buer står det at det tidligere næringsinnholdet hvor det er 130kcal per 100g har følgende innhold:

Næringsinnhold per 100 gram:

Energi: 552 kj 
130 kcal

Protein: 3,9 g

Karbohydrater: 27,1 g

Fett: 0,7 g

Dette er dog nøyaktig det samme som står på speltlompene som nå har 190kcal per 100g. Antall gram fett, karbohydrater og proteiner er fremdeles det samme, og når du regner det sammen gir det nøyaktig 130kcal.

Så jeg vil dermed gå ut ifra at det har skjedd en feilmerking nå.

Det var min første tanke og! Det er veldig lite sannsynlig at næringsinnholdet er det samme mens energien er gått opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var min første tanke og! Det er veldig lite sannsynlig at næringsinnholdet er det samme mens energien er gått opp..

Hvis de ikke har tryllet litt og gitt de ulike makronæringsstoffene mer energi per gram, så nei (y) Sikkert bare en glipp i merkingen av plasten, hvor kaloriinnholdet har blitt tilsvarende vanlige lomper.

Edit: Det at det derimot er noe å bli "helt sjokka" over, synes jeg er litt skummelt. At man synes speltlomper smaker bedre er en ting, at man tåler det bedre er en annen, men de 15-20 kaloriene ekstra det er i en vanlig lompe er ikke så mye å gråte over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt. På nettsidene til buer står det at det tidligere næringsinnholdet hvor det er 130kcal per 100g har følgende innhold:

Næringsinnhold per 100 gram:

Energi: 552 kj 
130 kcal

Protein: 3,9 g

Karbohydrater: 27,1 g

Fett: 0,7 g

Dette er dog nøyaktig det samme som står på speltlompene som nå har 190kcal per 100g. Antall gram fett, karbohydrater og proteiner er fremdeles det samme, og når du regner det sammen gir det nøyaktig 130kcal.

Så jeg vil dermed gå ut ifra at det har skjedd en feilmerking nå.

Kristin avverget nettopp X antall panikkanfall i de tusen hjem!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de ikke har tryllet litt og gitt de ulike makronæringsstoffene mer energi per gram, så nei (y) Sikkert bare en glipp i merkingen av plasten, hvor kaloriinnholdet har blitt tilsvarende vanlige lomper.

Edit: Det at det derimot er noe å bli "helt sjokka" over, synes jeg er litt skummelt. At man synes speltlomper smaker bedre er en ting, at man tåler det bedre er en annen, men de 15-20 kaloriene ekstra det er i en vanlig lompe er ikke så mye å gråte over.

Sjokka var kanskje litt og ta i, men jeg var sikker på at innholdet var lavere, derfor det ble sånn. Måtte inn og sjekke idag om jeg huska riktig. Er ikke så nazi :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...