Gå til innhold

Undersøker hypotese. Trenger mange svar!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tenker du hva som er utfordrende rundt det å bruke tid og energi på å trene, spise sunt, handle inn mat, tilberede mat og lignende? Spørsmålet "Hva mener du er den største utfordringen koblet til trening og en bedre livsstil?" kan jo tolkes ganske bredt. Jeg kan for eksempel si at den største utfordringen koblet til det å trene mye er faren for skader ved stor belastning. Eller så kan jeg si at den største utfordringen ved å skulle leve en "bedre livsstil" er at det krever mer planlegging i hverdagen. Tror du burde utdype spørsmålet noe :)

Enig med KC om at du burde utdype spørsmålet ditt. Men utfordrene for meg er det å si nei til sosiale settinger, bruke myyye tid på mat/planleggng/matlaging/handling, pluss som KC skriver; det er vanskelig og utforderende å vite hvor mye man skal og kan presse på for å oppnå progression uten å få skader og overbelastninger.

Min første kommentar her etter lang tid som daglig bruker av FB. Personlig er den største utfordringen min å faktisk ta seg tid å pleie " egoet" i en travel hverdag med barn,jobb,hus og kone. Men dette gjør jeg, og styrketreningen gjør meg til en bedre utgave av meg selv på alle plan :-) , noe som kommer de rundt meg tilgode i tillegg. Kosthold synes jeg og kan være krevende å få full kontroll på.

Annonse

For min egen del er det vanskeligst å ha disiplin til å alltid ta de riktige valgene, jeg har veldig lett for å skippe en trening for eksempel. Det å være slavisk og dra til gymmen x ganger HVER uke. Og for meg som er ganske småspist og skal opp i vekt er det vanskelig å få i seg nok mat!

Tenker du hva som er utfordrende rundt det å bruke tid og energi på å trene, spise sunt, handle inn mat, tilberede mat og lignende? Spørsmålet "Hva mener du er den største utfordringen koblet til trening og en bedre livsstil?" kan jo tolkes ganske bredt. Jeg kan for eksempel si at den største utfordringen koblet til det å trene mye er faren for skader ved stor belastning. Eller så kan jeg si at den største utfordringen ved å skulle leve en "bedre livsstil" er at det krever mer planlegging i hverdagen. Tror du burde utdype spørsmålet noe :)

Var meningen å spørre så åpent som mulig, slik at jeg ikke på noen måte leder dere til et svar. Målet er å finne ut hva folk syntes er det vanskeligste når det kommer til trening og en bedre livsstil. Det vil si den største utfordringen, alt tatt i betraktning. Glemte å nevne at det er mulig å nevne flere utfordringer. F.eks. "kosthold og riktig teknikk under øvelsene".

Takk for gode svar så langt, trenger så mange svar som mulig.

Kan si at dette handler om et Etreprenørskapsfag , så målet er å se om vår løsning er noe flere kan ha nytte av :)

Det finnes så mange veier og gå, og så mye kunnskap å ta til seg. Jo mer jeg lærer, dess mer oppdager jeg at jeg ikke kan :p

Men ja, kunnskap. Og å ta riktig valg til riktig tid for å skape en balanse?

Selve livsstilen er det få utfordringer med da den er selvvalgt og jeg tross alt lever som jeg gjør fordi jeg trives slik! :)

Annonse

Ossyn kan du utdype litt mer hva svarene skal brukes til, hvordan de skal brukes osv? Det hører liksom til å redegjøre litt for både metode og etikk ved slike undersøkelser. Kan jo tenkes at flere av respondentene ikke nødvendigvis ønsker det brukt til hva som helst, og gjerne vite hvorvidt det er anonymt m.m.

Hva er hypotesen?

Ossyn kan du utdype litt mer hva svarene skal brukes til, hvordan de skal brukes osv? Det hører liksom til å redegjøre litt for både metode og etikk ved slike undersøkelser. Kan jo tenkes at flere av respondentene ikke nødvendigvis ønsker det brukt til hva som helst, og gjerne vite hvorvidt det er anonymt m.m.

Hva er hypotesen?

Det er helt anonymt. Det eneste svarene brukes til, er å se om vår idé er noe poeng å jobbe videre på, selv om vi syntes det er en god idé, kan jo vi ta feil. Er som sagt skolerelatert, så alt vi gjør handler om å prøve og feile. Vil helst ikke si noe om hypotesen i denne topicen, ettersom det kan påvirke hva folk svarer. Hvis det er noen som vil vite hypotesen er det bare å sende en melding (er ikke veldig spennende). Bare å spørre hvis det er spørsmål angående hva vi driver med, hvis det er noe som virker "fishy" :)

Den største utfordringen for meg er å finne tiden til å planlegge/tilberede mat og få inn alle treningene man skal ha, og i tillegg få nok søvn + fritid + gjøre det bra på skolen + faktisk ha progresjon i treninga og ikke bare "trene" + osv..

Vet ikke om det svaret var til hjelp da men..

Den største utfordringen for meg er å finne tiden til å planlegge/tilberede mat og få inn alle treningene man skal ha, og i tillegg få nok søvn + fritid + gjøre det bra på skolen + faktisk ha progresjon i treninga og ikke bare "trene" + osv..

Vet ikke om det svaret var til hjelp da men..

Akkurat den typen svar vi er ute etter :)

Syns egentlig det går veldig fint. Maten kan til tider bli litt stressende å rekke, men ellers ok.

For min del sånn på det personlige er jo jeg syk, så jeg "ofrer" kanskje litt mer enn andre for en trening, fordi jeg blir sinnsykt dårlig av det. Men det er verdt det! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...