Gå til innhold

Har du tilstrekkelig selvkontroll?


Mr. M

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tjah, jeg har ikke spist brød på 844 dager, men sett en skål med potetgull fremfor meg og du har funnet kryptonitten min. :/ Jeg tror jeg må gjøre det samme med potetgull som jeg gjorde med brød hver gang jeg så det. Da sa jeg inni meg: Det er giftig! Ikke spis!

Potetgull er ikke giftig! Det er ikke brioche heller! Skamme seg! Men brød er ikke så farlig... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig her. Jeg liker også å tro at jeg kan alt andre kan, hvorfor skulle jeg ikke det. Så lenge jeg virkelig VIL.

Jeg syns ikke det er så viktig å kunne alt andre kan, men sålenge jeg jobber for å bli mitt eget beste og utnytte potensialet mitt er det toppers! ;) Flott å ha forbilder, men man må ikke strebe etter dem, heller etter sin egen beste versjon. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjah, jeg har ikke spist brød på 844 dager, men sett en skål med potetgull fremfor meg og du har funnet kryptonitten min. :/ Jeg tror jeg må gjøre det samme med potetgull som jeg gjorde med brød hver gang jeg så det. Da sa jeg inni meg: Det er giftig! Ikke spis!

Jeg er en søtmoms deluxe, og klarte å holde meg unna sjokolade, godteri med sukker (spise sukkerfrie pastiller), kullsyreholdige drikker, brunost, pizza og lasagne i over 7 år. Pizza har jeg faktisk ikke spis enda, så det blir vel over 8-9 år siden det da, til tross for at pizza alltid har gått under kategorien favorittmat ;)

Jeg kunne sikkert ha fortsatt, men så ikke vitsen. Har overbevist meg selv og andre at jeg kan hvis jeg vil. Men jeg har også klart å vende om på syk tankegang, som i og for seg er en prestasjon i seg selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mine måter :p

- si til deg selv at du ikke liker det, jeg har fått meg selv til å ikke like brus

- finn alternativer som man kan erstatte det du liker så godt, eks mange røkere begynner mer tyggis eller sukkerfri drops?

- trene, etter jeg har trent er jeg som regel ikke så veldig matlysten eller sukkersugen

- tenk over konsikvensene av hva du får av det du spiser. Jeg blir som regel seende ut som en gravid dame med morgenkvalme etter jeg har kastet i meg for mye snop.

- tenk på HVORFOR du ønsker å ikke spise det du skal kontrollere deg mot:p

- tenk at du er allergisk mot det du skal spise:p

Tror jeg skal prøve det neste gang jeg får trang til å kaste i meg grenseløse mengder godis. "Fysj! Sjokolade, det liker jeg i hvertfall ikke! Smaker råtne kadaver!Dessuten er jeg er hyperallergisk mot kakao. Det får meg rett og slett til å hovne opp i hele trynet og se sånn ut:"

[ATTACH]3575[/ATTACH]

post-327-14440825734927_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal prøve det neste gang jeg får trang til å kaste i meg grenseløse mengder godis. "Fysj! Sjokolade, det liker jeg i hvertfall ikke! Smaker råtne kadaver!Dessuten er jeg er hyperallergisk mot kakao. Det får meg rett og slett til å hovne opp i hele trynet og se sånn ut:"

[ATTACH]3575[/ATTACH]

Nå fikk du meg faktisk til å spytte ut sjokoladen jeg hadde i kjeften!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...