Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Premier League er endelig i gang, og det har allerede blitt spilt et par runder. Snart stenger overgangsvinduet, og klubbene er ferd med å sikre seg noen siste-liten-overganger. Tottenham har kjøpt mange spennende spillere, Chelsea og Manchester City likeså. Arsenal, Liverpool og Manchester United har vært ganske rolige i dette overgangsvinduet.

Så hvilket lag tar hjem gullet denne sesongen, og hvilke lag kommer til Champions League neste sesong? Er det noen spillere dere ønsker til deres respektive lag?

La oss snakke fotball!

English-Premier-League.gif

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23905-premier-league-20132014/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan starte med å si at jeg er noe forundret over at mitt kjære Manchester United ikke har gått til anskaffelse av spillere som kan forsterke førstelaget. Chelsea, Manchester City og Tottenham har helt klart gått til anskaffelse av kvalitet, mens vi ikke har foretatt noen nevneverdige forandringer.

Jeg ønsker meg en kreativ midtbanespiller som putter tisifret antall mål per sesong, en Lampard-type, og et ordentlig rivjern som ligger foran stopperne. Mao. en Vieira eller Keane. Kondogbia kunne vært en spennende spiller. Tror også Fellaini kunne gjort en god jobb på midtbanen. Özil hadde vært en interessant signering, mens Modric trolig hadde passet rett inn. Eriksen, som gikk relativt billig til Tottenham, hadde jeg også sagt "ja takk" til. Fabregas er en drømmesignering, men det var vel i realiteten ingen sjanse for at en overgang skulle finne sted...

Geoffrey+Kondogbia+Belgium+v+France+iJ_ALki-wJMl.jpg

Meget spesiell transfervindu hvor det tilsynelatende ser ut som at de aller fleste klubbene har forsterket minus Manhcester United og Arsenal. Wenger må seriøst slutte å bruke Arsenal som sin egen sparebøsse og se mot rivalen Tottenham som UTEN tvil står igjen som den store vinneren. Om dem mot all formodning skulle klare å beholde Bale og laget blir samspilt så vil nok Tottenham ta en topp 4 i år. Arsenal på sin side ; å sette all sin guts på Suarez til å starte med finner jeg noe merkelig på lik linje med at Moyes virket sikker på å få Cesc. I tillegg har herr "hår-stripe" blitt solgt til Roma uten en erstatter.

Har vært en del snodige rykter som har vist seg å stemme (Overganger til Monaco og Napoli) men Özil er per dags dato drømmespilleren jeg håper United vil klare å snappe opp. Til og med Kaka til tross for sine 31 år ville jeg vurdert å tatt en risiko på. Modric hadde selvsagt bidratt men tror nok han blir i Real i denne omgang. Fellaini er god, no doubt om det men tror ikke han ville forsterket United da jeg ikke anser han som en potensiell "world class player" og ærlig talt er det der Moyes burde legge lista til å starte med om valget er å hente etablerte spillere. Er utrolig spent på Zaha og drar allerede sammenhenger til Ronaldo's første sesong i United hvor det var x antall oversteg finter. Husker også han sa at han kom til å bli verdens beste fotballspiller i sin posisjon (2004) hvorav jeg reagerte med latter for så god var han ikke. Og der var det hyggelig å lese at jeg tok feil. :)

Ellers .. Fortsatt uvant å se Moyes men enn så lenge liker jeg hva jeg har sett og ganske så artig at fjorårets topp 3 alle har nye trenere. Ryan Giggs på sin side har laget en pakt med djevelen og scorer vel i PL dette året som alle andre år føre.

Özil vil vel spille i Kagawa-posisjonen, dvs. fremskutt playmaker/offensiv midtbanespiller. Kagawa fikk ikke spilt nok ifjor (syns jeg), og jeg er redd en av dem i så tilfelle må flyttes noe bakover på banen. Jeg skulle sett at vi fant en Xavi-type, men litt usikker på hvem det kan være. Nå scorer han vel ikke voldsomt med mål, men ellers har han ekstreme kvaliteter. Fellaini blir kanskje ingen "world class player", men han er stor, sterk og kan gjøre en solid jobb på midten. Jeg tror imidlertid det trengs mer enn ham for at vi f.eks. skal gå hele veien i Champions League. Kunne Hamsik vært en solid forsterkning? Uvisst hva som skjer i den røde delen av Manchester, men jeg syns det virker som de sitter litt på gjerdet og venter, og derfor må betale overpris hvis de ønsker noen nå.

Tottenham begynner å få et meget solid lag, og jeg tror de uansett vil bli meget skumle på sikt. Stor bredde og kvalitet i alle ledd. Arsenal kan fort befinne seg utenfor topp4 hvis de ikke skulle snappe opp noen kvalitetsspillere mot slutten av overgangsvinduet.

Arsenal på sin side ; å sette all sin guts på Suarez til å starte med finner jeg noe merkelig på lik linje med at Moyes virket sikker på å få Cesc.

Hvor har du vært de siste årene? Hver gang det snakkes om Arsenal og store spillere, er det nettopp det, bare snakk. Før Suarez var det David Villa, Higuain, Jovetic ... Suarez var en last resort for Wenger å snakke om når de andre targetene ble snappet opp.

Arsenal kan fort befinne seg utenfor topp4 hvis de ikke skulle snappe opp noen kvalitetsspillere mot slutten av overgangsvinduet.

Hvor mange ganger har ikke det blitt sagt? :) I år har vi i hvert fall ikke mistet noen nøkkelspillere, så jeg tror vi blir å finne i CL for 17. år på rad også. Men trofe, glem det. Så høye ambisjoner har vi ikke i Arsenal.

Annonse

Hvor har du vært de siste årene? Hver gang det snakkes om Arsenal og store spillere, er det nettopp det, bare snakk. Før Suarez var det David Villa, Higuain, Jovetic ... Suarez var en last resort for Wenger å snakke om når de andre targetene ble snappet opp.

Har vært på samme sted som deg går jeg ut ifra. At fansen ønsker seg store navn er forståelig men for meg så virket det som om det var Suarez fra start eller intet.

For øvrig gikk jo Wenger senest i går ut og kritiserte transfer-markedet og at svært få spillere er verdt over 50 mill pund. Noe jeg for så vidt er enig med. Jeg forventet også at spillere som Podolski skulle slå bedre an enn det han har gjort hittil. Om noe så er det imponerende av Arsenal å holde en topp 4 plassering med den ufrivillige tradisjonen å selge en klassespiller enhver sesong.

I samme herlig stil som Vegard så velger jeg for "moro skyld" å slenge med dette vedlegget :

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/07/22/article-0-142B67CD000005DC-820_468x248.jpg:D

Kim: Kagawa har jeg virkelig sansen for, og til tross for at Dortmund-fansen har startet en kampanje for å hente han igjen er jeg egentlig sikker på at han vil ha en strålende sesong i år. Når jeg først "har deg her" Hvor har du tenkt å se supersøndag. Er også spent på om Kaka vender "hjem" til Milan eller til England i og med at det brasilianske vinduet er stengt. Kan Eto gå til Chelsea så kan vel Kaka gå til United? :)

Fellaini kan fort bli en solid forsterkning for united! Van persies dødballfot vil treffe knollen hans 9/10 ganger, som det fort kan bli mål av. I tillegg er han et skikkelig rivjern, og ikke minst god å ha på defansive dødballer.

Eneste minus er vel at han vil bringe x-antall røde og gule kort med seg gjennom sesongen, men hva gjør vel det? Vi trenger en som kan ta litt tak på midtbanen!

håpar real madrid får ræva i gir med Bale-overgangen, slik at me kan få kloa i Özil eller Modric. Fellaini vil være ein grei forsterking og vil bite godt frå seg i PL, men tvilar på at han kan vere med å løfte laget nok til å ha håp om å gå heile vegen i CL. Gikk lenge å drømte om Fabregas men det vert det ikkje noko av. Ellers gledar eg meg til å sjå Zaha i aksjon i PL. Ander Herrera veit eg ærlig talt ikkje nok om til å gjere meg opp ei meining for augneblinken.

når det gjeld spelarar me har så likar eg ikke at det vert satsa meir på Cleverly enn på Kagawa.

ellers sit eg med magen full av sommarfuglar før søndagens kamp mot Liverpool. har alltid ein spesiell føling før dei oppgjera som eg ikkje har for nokon andre kampar. Sturridge er i kjempeform, og Steve G gjer det alltid bra i dei kampane. håpar Van Persie er i superform og at me knuser Liverpool på søndag!!!

Annonse

Jeg tror Arsenal vinner. Å tilbake en spiller man en gang solgte/gav bort grunnet general incompetence gjør nok susen (y) Dessuten liker jeg nachos i alle betydninger. Synes forøvrig ikke Podolski har skuffet i det hele tatt, tvert i mot føler jeg han har prestert godt de gangene midtbanen har vært as good as it can be.

Flere enn meg som synes det er gøy at Wenger rimer på penger?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...