Gå til innhold

Hvordan kombinere...


tinas_stil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Slettet
Trening og livsstilendring er jo noe som skal vare livet ut, som regel ihvertfall.. Det jeg lurer på er hvordan dere kombinerer trening, jobb og fritid for å rekke alt i løpet av en dag :)

Prioriteringer gjør at man rekker det man vil iløpet av en dag :)

Typ normal person: jobb 08-16 ish, hjem spise--> trening--> hjem slappe av og gjøre som man vil resten av kvelden...

Repeat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skole - 8:30-15:30 -> trening -> skolearbeid -> også slapper jeg av og gjør det jeg vil gjøre. Merker at det er mye mindre tid å gjøre det jeg vil gjøre, dra på besøk og sånne ting nå som skolen er i gang.

Klokken blir vel rundt 18:00 før jeg er hjemme, og jeg legger meg rundt 22:00 så er ikke mye tid. :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trening er hobbyen min, så jeg bruker ikke tid på andre hobbyer ;)

Har mann og to barn, så trener ofte før jobb, dvs kl 6, og gjerne en kveld i løpet av uken. I helgen har vi en dag vi trener sammen, og barna elsker å være på minisats. Til sammen blir det 5-6 økter i uken.

Det er min prioritering.

Det er selvfølgelig lett når man liker å trene, og ikke ser på det som noe man "MÅ sette av tid til", så jeg skjønner at det kan være en utfordring. Men jeg kan gjerne stå opp en time tidligere for å trene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler selv at det blir hektiske dager. Spesielt når det kom unge i bildet.

Dagene bli 7-16:30 jobb, hjem, middag, tid med barn fram til leggetid. trening og da er kl 21. blir kvelds litt tv også sengen.

Så skal jeg noe spesielt, eller henge med venner må jeg bytte bort trening.

Helgene er super digg. da er trening unnagjort før 10. Og vi har hele dagen på og bare gjøre det vi vil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke om du er alene eller har andre du må ta hensyn til, men planlegging er ihvertfall alfa og omega her.

-matpakker smøres kvelden før

-middagene planlegges

-stor handler en gang i uka

-jeg har en plan om hvordan dagen skal være og kjører ikke hit og dit og frem og tilbake.

Jeg kan være på treningssenteret 06 om morgenen eller 2130 om kvelden - alt etter hva som passer inn den dagen. Ingen dager er like, alle er hektiske og det er det jeg liker.

Jeg jobber som nattevakt og har derfor endel fri perioder innimellom og da er det selvfølgelig ikke så vanskelig å få til trening, men siden jeg har en mann som også jobber turnus samt fire barn og hund må det likevel endel planlegging til de andre dagene. Han skal trene, jeg skal trene, hunden skal få turer, ungene skal på trening, sjekkes i lekser, mates, skal i bursdager osv.

Trening er jo en av mine hobbyer så jeg føler jo ikke at jeg forsaker noe som helst. Verdens mest sosiale person er jeg heller ikke i tillegg til at jeg er blitt gammel og sær - og velger bort ting jeg ikke har særlig lyst til. Jeg gidder likssom ikke å føle at jeg må være med på noe som helst lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trente på morgonen før eg fekk born, men med tre søte små som skal vekkast og kle på seg, spise, pusse tenner og komme seg ut døra før fuglane fiser så er det ikkje rom for det lenger. Her som hos Pingrid er det matpakkesmøring ved kveldsmaten, middagslister, vekeshandling på torsdagskvelden, eg trenar mandags kveld, onsdags formiddag, og ei økt i helga, enten laurdag eller søndag.

Ettermiddagen etter henting i barnehage er eit lite maraton av middagslagning og lekselesning og trening for barn, lesestund, kveldsmat og legging, bland inn litt møter i su og fau og ein liten middagsklubb ein gong i månaden med venninnene! Etter klokka ni på kvelden må eg halde meg unna sofaen for å unngå å sovne, kan like gjerne legge meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med en gubbe som skal trene 3-4 ganger i uka, jeg som skal trene 3-5 ganger i uka, ei på 8,5 som trener 3-4 ganger i uka, og ei på 2,5 som legger seg relativt tidlig og i tillegg er endel syk, er det litt av en kabal... hehe...

men, her prioriterer vi hardt, samvær med unger og trening går forran det aller meste...

sosialt samvær legges til helger, og vi er utrolig sjelden sosiale sammen, en av oss er hjemme med ungene..

klesvask, oppvask og andre husmoroppgaver utsettes til seint på kvelden eller en regnværsdag eller what ever...

vi har faktisk reist oss fra middagsbordet, latt alt stå og hastet på trening, for å rekke det før minsta sovnet... hehe...

det "rare" er jo at fordi om vi nå bruker så mye tid på å trene, så rekker vi likevell mye mer enn da vi var sofaslasker begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner jo at jeg egentlig ikke har mye å bekymre meg over mtp kombinering :D

Jeg er alene, har to hunder og bor 2,5-3 mil unna ett treningssenter. I tillegg er det jobb. For øyeblikket er jeg inne i ett opplegg ang omskolering og er sykemldt. Dette gir meg jo all verdens tid akkurat nå, men når jobb/skole kommer og hverdagen blir litt mer hektisk skal det jo bli morsomt å balansere ting og tang.

Når trene og hvor lenge. Gå tur tre ganger om dagen i tillegg med hundene osv osv... Men ser jo at dette ikke er ett problem egentlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...