Gå til innhold

Mye svimmel under trening


Juliefj

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det flere enn meg som ofte blir veldig svimle under å trene styrke?

Jeg trener hard styrketrening 5-6 ganger i uken og hver gang blir jeg veldig svimmel. Er selvfølgelig litt opp og ned hver gang, men det begynner å irritere meg skikkelig nå. Er redd jeg en dag skal gå i bakken :p Jeg er alltid flink til å spise og drikke nok før trening og jeg drikker masse masse vann under trening. Jeg holder heller ikke pusten på noen måte, men har en grei pusteteknikk når jeg utfører øvelsene. Noen som kan tenke seg hva det kan være? Lurer nesten på om jeg mangler noe i kroppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg kan ikke hjelpe, men sliter med det samme selv...

På arnoldpress f.eks. så hender det at det svartner på siste rep på settet når jeg kjører tungt!

Hmm.... merkelige greier.. Kom hjem fra trening ista og følte meg helt forferdelig. Vanligvis går det over raskt, men i dag varte det en stund :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er problemet ditt antakelig at du spiser altfor lite, for det gjør du :) Prøv å legge deg på 2000-2200 kcal, få i deg nok protein og ha en grei mengde karbs på treningsdagene.

Det er fullt mulig! :)

Men samtidig er det ett dilemma når jeg vil ha mindre kroppsfett og høyere muskelmasse...

Mente btw å skrive 1600-1700kcal ista og ikke 1600-1600 :p hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig! :)

Men samtidig er det ett dilemma når jeg vil ha mindre kroppsfett og høyere muskelmasse...

Mente btw å skrive 1600-1700kcal ista og ikke 1600-1600 :p hehe

Nei, du får mindre kroppsfett og mer muskelmasse ved å øke muskelmassen og over tid minke fettmassen. Dette oppnår du enkelt og greit ikke ved et for stort underskudd :) Rekomposisjon over tid skjer best ved å ligge på vedlikehold eller et svakt underskudd. Du får ikke drømmekroppen ved å spise "minst mulig" og prøve å skynde deg, muskelmasse trenger tid og det er den som vil utgjøre den største visuelle forskjellen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du får mindre kroppsfett og mer muskelmasse ved å øke muskelmassen og over tid minke fettmassen. Dette oppnår du enkelt og greit ikke ved et for stort underskudd :) Rekomposisjon over tid skjer best ved å ligge på vedlikehold eller et svakt underskudd. Du får ikke drømmekroppen ved å spise "minst mulig" og prøve å skynde deg, muskelmasse trenger tid og det er den som vil utgjøre den største visuelle forskjellen :)

Hvor mye ville du anbefalt å ligge på med tanke på min vekt og høyde? Problemet mitt er nok det at jeg gjerne vil "skynde meg" og se resultater raskt, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye ville du anbefalt å ligge på med tanke på min vekt og høyde? Problemet mitt er nok det at jeg gjerne vil "skynde meg" og se resultater raskt, ja.

Som sagt 2000-2200 kcal, det er underskudd med din vekt og høyde om du har 3-5 skikkelig treninger i uka og spiser fornuftig mat :) Vi har nok alle vært der at vi vil ha kjappe resultater og tror at dess hardere vi går ut dess hurtigere skjer ting. Men det lønner seg å være tålmodig :joyful:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt 2000-2200 kcal, det er underskudd med din vekt og høyde om du har 3-5 skikkelig treninger i uka og spiser fornuftig mat :) Vi har nok alle vært der at vi vil ha kjappe resultater og tror at dess hardere vi går ut dess hurtigere skjer ting. Men det lønner seg å være tålmodig :joyful:

Ikke sant!
;)
Takk for hjelp!
:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...