Gå til innhold

Hva spiser dere på speltlompene?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...

Annonse

Annonse

Har sett så mye prat om disse speltlompene, men aldri funnet dem i butikk selv. Skal sies at jeg ikke har leitet alt for mye, men må kanskje prøve det ut!

Men er disse virkelig SÅ mye sunnere(Evt mindre usunn) enn vanlige lomper?

43Kcal per stykke.. aint so bad ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett så mye prat om disse speltlompene, men aldri funnet dem i butikk selv. Skal sies at jeg ikke har leitet alt for mye, men må kanskje prøve det ut!

Men er disse virkelig SÅ mye sunnere(Evt mindre usunn) enn vanlige lomper?

Sunnhet er et relativt begrep. De inneholder en god del mindre karbohydrater og speltmel i stedet for hvetemel (men samme mengde poteter). Hvorvidt de er sunnere eller ikke får stå til målsetningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som lurer: Næringsinnhold pr 100g/pr stk

Vanlige Buer lomper, 10 lomper i en pakke på 260g = 26g pr. stk.

Kcal: 186.5 / 48.5

Protein: 5.5g / 1.4g

Karbo: 40.1g / 10.4g

Fett: 0.6g / 0.2g

Buer speltlomper, 8 lomper i en pakke på 270g = 33.75g pr stk

Kcal: 130 / 43.9

Protein: 3.9g / 1.3g

Karbo: 27.1g / 9.1g

Fett 0.7g / 0.2g

Med en slik enorm forskjell i næringsinnhold per stk er det vel ikke rart at at speltlomer er det eneste man kan spise hvis man er snev av kostholdsbevisst :troll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de noe mettende da? Er kanskje det aller viktigste! Ser for meg at man trenger minst en pakke samt laks eller noe godt inni for å føle snev av metthet? Er vel bare å kjøpe dem å prøve:)

Om du mener mettende på linje med en tortillalefse - ikke i nærheten. Synes du en vanlig potetlompe er mettende? Just det samme. De funker fra som tilbehør til ordentlig mat, men man kan vel ikke akkurat spise lompene med litt pålegg av seg selv som et helt måltid:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som lurer: Næringsinnhold pr 100g/pr stk

Vanlige Buer lomper, 10 lomper i en pakke på 260g = 26g pr. stk.

Kcal: 186.5 / 48.5

Protein: 5.5g / 1.4g

Karbo: 40.1g / 10.4g

Fett: 0.6g / 0.2g

Buer speltlomper, 8 lomper i en pakke på 270g = 33.75g pr stk

Kcal: 130 / 43.9

Protein: 3.9g / 1.3g

Karbo: 27.1g / 9.1g

Fett 0.7g / 0.2g

Med en slik enorm forskjell i næringsinnhold per stk er det vel ikke rart at at speltlomer er det eneste man kan spise hvis man er snev av kostholdsbevisst :troll:

Jeg synes de smaker bedre enn vanlige lomper, samt at de er større og mykere og lettere å brette :) skulle ønske jeg likte de vanlige bedre siden de er billigere! Den lille forskjellen i kaloriinnhold er uvesentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...