Gå til innhold

Hva spiser dere på speltlompene?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hørtes herlig ut! Hvor mange spiser du ca, viss du spiser det til et måltid? :p er jo ikke så veldig mye kalorier i en lompe :s

Nå liker jeg flere retters måltid, så pleier ikke spise mer enn én, toppen to, av gangen. Men blir ikke mett av det alene i så fall, blir ofte en bolle mee cottage cheese, kesam og frukt etterpå. Og ikke en liten bolle ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mine favoritter er:

-cottage cheese/kesam/begge blandet med splenda og vanilje stevia og kanel på toppen

-cottage cheese med sjokoladeprotein

-kylling/kjøttdeig, ost, salat og ketchup

-skinke og ost

eller bare nugatti..naam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mine favoritter er:

-cottage cheese/kesam/begge blandet med splenda og vanilje stevia og kanel på toppen

-cottage cheese med sjokoladeprotein

-kylling/kjøttdeig, ost, salat og ketchup

-skinke og ost

eller bare nugatti..naam

Tusen takk for tipset :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest QueenWinther

- Mager kesam, sukrin og kanel

- Smøreost/mager kesam, magert kjøttpålegg og salat

- Speltlompewraps! Altså putter jeg middagen min (kjøtt/fisk + grønnsaker, kesam og guacamole) inn i en speltlompe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ikke vanlige lomper? Smaker nesten det samme og koster halvparten. Hva gjør lompene av spelt så mye sunnere enn de av hvete?

Færre kalorier og færre karbohydrater per 100g i speltlomper, som trolig er grunnen til at de fleste spiser det. Noen synes det smaker bedre. Noen mener de tåler speltvarianten bedre enn bare vanlig lomper. Hvorvidt det kan regnes som "sunnere" enn er selvfølgelig diskuterbart. Inneholder forøvrig mindre protein også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...