Jump to content

Karris

Members
  • Content Count

    45
  • Joined

  • Last visited

About Karris

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 03/19/1991
  1. Kan det være at hofteleddsbøyerne din er korte? Jeg ville prøvd å tøye iliopsoas og se om dette kan hjelpe på svaien. En for kort iliopsoas vil kunne 'trekke korsryggen fremover', føre til at bekkenet tiltes forover, og på den måten føre til at leddene i ryggen irritereres. Når det er sagt, er det veldig typisk å kjenne stivhet i korsryggen av å stå rett opp og ned over lengre tid - uavhengig av grad av svai. Jeg synes selv det hjelper å tilte bekkenet bakover (trekke 'halen mellom beina'). Sånn jevner du ut svaien, og belastningen på korsryggen blir mindre.
  2. D Jeg kjøpte fjorårets julekjole på b-young og tenkte å prøve lykken der i år igjen. Utvalget varierer, som du sier, fra butikk til butikk, men synes stort sett at de har mange fine kjoler, med generelt god kvalitet Den jeg kjøpte i fjor er sort, knelang, med en kroppsnær fasong og v-utringning med noen fine legg. Dere får sikkert ikke så veldig inntrykk av at jeg forklarer hvordan den ser ut, men den er nesten så klassisk som dere kan se for dere. Perfekt, med andre ord! Nesten så jeg ikke gidder å ta meg bryet med å lete etter noen ny i år, for jeg ser for meg at det blir vanskelig å finne noen bedre enn den som henger i skapet
  3. Jeg har bare smakt Cookie Dough og White Chocolate Raspberry. De er greie de. Jeg syntes de var voldsomt gode i begynnelsen, men kjenner, som noen her nevner, at ettersmaken kan bli litt kvalmende i lengden. Kanskje jeg bare har gått litt lei Har fått inntrykk av at Cinnamon Roll er en av de mest populære smakene, så jeg tenkte kanskje jeg skulle gi den en sjanse. Forøvrig, er den beste baren jeg har smakt Chocolate Caramel Mousse Bar. Den er to die for! Kan jo like gjerne spise mars eller japp da, men nam, nam
  4. Karris

    Creepy på trening

    Nja, ser den. Et håndkle rundt kroppen hadde ikke gjort noe, da
  5. Karris

    Creepy på trening

    Synes også det er herlig med de damene som står og føner håret splitter nakne. Hvorfor føne håret før man tar på seg klærne? Flott at folk har et avslappet forhold til kroppen sin, men altså... Ikke creepy, men litt morsomt likevel. Jeg holdt på å trene ettbeins markløft da en dude kom inn, slang fra seg veska og begynte å gjøre pullups. Ikke noe snodig med det, sånn bortsett fra at han hadde på seg jeans, skjorte, blazer og semskede skinnsko. Han gjorde seg ferdig, tok veska si og gikk igjen. Snertent treningsantrekk, får'n si
  6. Olivenolje er jo gull i de fleste sammenhenger. Pleier å bruke det til å fjerne maling fra hendene når jeg driver oppussingsarbeid. Malingen forsvinner og jeg får babyhud på hendene :happy: Btw; jeg vil også ha en gal italiensk bestemor! Har en forestilling om at eldre italienske damer vet det som er verdt å vite om det meste her i livet.
  7. Folk må gjerne rette meg om jeg tar feil nå, men jeg ser for meg at det er vanskelig å trene opp styrken direkte i håndleddet, da de fleste av bevegelsene man gjør med hånden krever at man aktiverer muskulatur som strekker seg gjennom hele underarmen. Du må derfor kanskje belage deg på å måtte trene opp underarmsmuskulaturen generelt, og ikke bare nedre del av armen. Et alternativ kan være å legge underarmen på et bord eller lignende, og legge hånden, med en lett hantel/manual, utenfor bordkanten og løfte hånden opp og ned uten å løfte armen fra underlaget. Dette kan gjøres både med håndflaten mot taket og mot gulvet, avhengig av om du vil trene framsiden eller baksiden av armen. Supinasjonsøvelser (vridning av armen) kan kanskje også være aktuelt. Du må selvfølgelig selv kjenne om disse øvelsene kan hjelpe deg uten å irritere senene og gjøre betennelsen verre.
  8. For meg er det kun Aco-lypsyl (den lyseblå på apoteket) som gjelder. Den er billigere enn det meste annet. Tar jeg den på på kvelden, har jeg fortsatt lypsyl på leppene når jeg våkner. Ellers skryter folk av Eight Hour Cream fra Elizabeth Arden, men denne har jeg ikke prøvd selv.
  9. Jeg begynte å trene fordi jeg skulle ned i vekt. Så nådde jeg vekta, eller rettere sagt størrelsen, jeg kunne trives med. Da kjente jeg at jeg trengte et nytt mål å jobbe mot. Bestemte meg for å bli sterkere, og milde makaroni, trening fikk en helt ny mening! Jeg trener for å holde vekta, for å se bedre ut, for god helse, for et langt liv og alt det der, men hallo; den følelsen man får når man kan legge på ei skive til er vanvittig avhengighetsdannende og en grunn til å trene i seg selv. Føler meg som dronninga på haugen når jeg løfter tungt
  10. Åh, det er så utrolig gøy å se sånn forandring som den du viser her! Har selv gått fra feit til ikke-fullt-så-fit-som-deg, men I'm getting there. Topp motivasjon! Tenk på alle menneskene du kommer til å inspirere til forandring. De resultatene der har ikke kommet gratis Gratulerer, og sinnsykt bra jobbet!
  11. Hvis det du mener, er at han bør ha en ydmyk holdning overfor foreldrene dine, er jeg helt enig! Det er viktig
  12. Jeg liker en app som heter 'Classic Anatomy'. Den er gratis. Liker også 'Speed Anatomy'. Ellers anbefalte anatomiforeleseren min å skrive inn søkeordet 'anatomi norsk'. Da kommer det opp en gratisversjon og en som koster 21 kroner. Han sa at det var verdt å betale det for den. Har bare prøvd gratisversjonen selv, og ble kanskje ikke kjempebegeistret, men det er mulig at den man må betale for er endel bedre. Har prøvd flere andre apps også, men ingen det er verdt å nevne. De appene jeg har nevnt, er jo vel så mye rettet mot skjelett som mot muskler da, men du kan jo sikkert ha nytte av dem likevel Biomekanikk-apps vet jeg ikke noe om, men er også interessert i dette hvis noen har noe å anbefale.
  13. Jeg brukte denne oppskriften på funlightgelé en gang. Det ble veldig vellykket
×
×
  • Create New...