Gå til innhold

Man blir det man spiser, eller? Hvor mye har kosthold å si? Gode gener?


Avgått

Anbefalte innlegg

:wideyed:

Er det ikke fryktelig dyrt å leve på ferdig tilberedet mat hele tida...?

Har en kjæreste som lager pizzaen hver dag til meg, før levde jeg på peppes, kosta meg 3-4 tusen hver mnd..

Så jeg er heldig som har noen som orker å handle for meg og fore meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fyfaen det der hørtes trasig ut. WTF :p

MEEEEN anyways, jeg anbefaler deg å kjøre 100% kosthold en periode og se hva som skjer med kroppen. Jeg tenkte sånn før "jajaja fuck kosthold, jeg har jo fått masse fremgang", men seriøst, at jeg endret det er det smarteste jeg har gjort :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minte meg om det britiske programmet Freaky Eaters
, kanskje du kjenner deg igjen?

Har ingen råd å komme med, men kan bekrefte at du ser fantastisk ut!

Takk!

Herrejesus, jeg er avhengig av pizza og er en freaky eater.... :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt mye på hva dere har skrevet her i dag, og har bestemt meg for å prøve litt i det små i begynnelsen. Og går det fint, så kan jeg etter hvert ta kontakt med noen som kan sakene sine.

Skal ikke tro at alt skjer med en gang, derfor skal jeg nå starte med to grønnsaker pr dag. Frukt står jeg over så langt, et par rå grønnsaker skulle jeg klare å få til :) Jeg kommer nok ikke til å koke meg grønnsaker, men rå er vel like bra?

I dag skal jeg innom Meny, kjøpe litt grønnsaker og se hvor langt jeg kommer. Så skal jeg gradvis få bort mitt ensformige kosthold!

Jeg klarte å komme meg ut av sofaen og på trening etter 39 år som sofagris, hvorfor skal jeg da ikke klare å spise sunnere etter 43 år med pizza :)

Takk til de som har fått opp øynene mine litt, som jeg har skrevet tidligere, jeg trodde faktisk jeg spiste greit, siden jeg får sånne resultater og alt er bra fysisk med kroppen. Men nå blir det andre boller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyfaen det der hørtes trasig ut. WTF :p

MEEEEN anyways, jeg anbefaler deg å kjøre 100% kosthold en periode og se hva som skjer med kroppen. Jeg tenkte sånn før "jajaja fuck kosthold, jeg har jo fått masse fremgang", men seriøst, at jeg endret det er det smarteste jeg har gjort :D

Starter i det små i dag, jeg tror 100 % kosthold blir litt tøft til å begynne med, må nok prøve litt og venne meg til dette.

Men var vel egentlig ditt svar jeg var ute etter når jeg startet tråden, ja, riktig kosthold gir ENDA bedre resultater!

Skjønner nå at jeg har vært litt blond når det kommer til mat og trening ;)

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke klarer å spise en grønnsak på egenhånd, tror du at mange tusen på en Coach er veien å gå? Du får en diettplan med masse matvarer du ikke liker eller klarer å spise? Tenker kanskje det er lurt å først etablere om problemet er at du ikke gidder kjøpe en frukt, eller at du ikke klarer å spise den. Er det sistnevnte er kanskje ikke en Coach rette enden å starte i?

Gjør som du sier, jeg starter i det små allerede i dag, er nesten flau over hvordan noen her har oppfattet meg, men dette er fakta faen, jeg sliter skikkelig med sunn mat og det å komme meg i en butikk.

I dag skal jeg på Meny og kjøpe meg litt grønnsaker! Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg kjøpt og spist dette :)

Resten sparer jeg til i morgen, spiste brokkolien rå, og fiberrik med litt smøreost. Tok litt sitron på avokadoen og den gled ned ganske greit, sliter litt med konsistensen her.

[ATTACH]114683[/ATTACH]

Er vel en ganske greit start, i morgen skal jeg spise resten til frokost sammen med proteinshaken.

post-28632-14440951159378_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleng tomatpure, en løk, et par hvitløksfedd, litt mais, finhakket chili og sopp på pizzaen, da vel! :)

Takk for tips :)

Så kommer prinsesse Liker Ikke inn i bildet, og jeg liker ikke løk og mais. Liker ikke noe annet enn kjøtt, ost og chili på pizza, sopp kan gå, men jeg spiser altså uten. Spiser en del kjøtt da, og en halvliter melk i proteinshaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kjæreste som lager pizzaen hver dag til meg, før levde jeg på peppes, kosta meg 3-4 tusen hver mnd..

Så jeg er heldig som har noen som orker å handle for meg og fore meg :)

Verste jeg har lest. Har du sosial angst, ettersom du aldri er innom en butikk?

Tips:

Du har tydeligvis en psykisk hake mot endringer, så start i det små. Ikke overdriv.

Gjør frukt og grønt godt: Veggies på pizzan, brokkolipure, smørdampede grønnsaker osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke mye ute nei, annet enn på jobb og trening. Har ikke lyst til å sette sosial angst på dette, kan vel si det så enkelt som at jeg ikke er så glad i mennesker generelt :)

Har vært flink i dag, kjøpt, laget og spist grønnsaker, helt alene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Om jeg hadde spist sånn som du så hadde jeg vært bælfeit... :p Så du har nok litt gode gener ja ;) Tenk så awesome du hadde vært om du spiste sunnere :)

Stikkordet her er mengde spist....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stikkordet her er mengde spist....

Jeg spiser en halv langpanne pizza så og si hver dag, hvis jeg spiser noe annet til middag er det gjerne to feite lefser med kjøtt, masse dressing, rømme og chili. Masse er et stikkord på det meste av tilbehør. Eller så blir det hamburgere, lesser på en haug med dressing, chili, ketchup, jalapeno. Alt blir inntatt med ca 8 dl pepsi max hver gang.

Og noen ganger har jeg pizza til lunch, to tre biter som jeg drikker pepsi max til.

Frokosten min består av fire espresso og et par lucky strike.

Drikker fem dl melk i proteinshaken daglig.

7 dl vitargo 4 dager i uka.

1 proteinbar fra PF daglig.

1 liter vann.

Tran.

Ganske nøyaktig sånn er min uke, og har vært sånn i de siste 15 år av livet mitt. Men siden kjæresten min liker å lage mat til meg, så har det blitt mer hjemmelaget enn tidligere, tidligere var alt ferdigmat :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikkordet her er mengde spist....

I hele mitt liv har jeg spist absolutt alt jeg har lyst på, og alltid hold meg slank. Og jeg har virkelig vært en storspiser av rang, alle som kjenner meg synes det er merkelig. Jeg har et ekstremt magamål som vi sier, kan også få en mage som ser ut som en høygravid om kvelden, og stille med sixpack morgenen etter. Jeg går svært enkelt opp og ned i vekt ettersom hva jeg ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Jeg spiser en halv langpanne pizza så og si hver dag, hvis jeg spiser noe annet til middag er det gjerne to feite lefser med kjøtt, masse dressing, rømme og chili. Masse er et stikkord på det meste av tilbehør. Eller så blir det hamburgere, lesser på en haug med dressing, chili, ketchup, jalapeno. Alt blir inntatt med ca 8 dl pepsi max hver gang.

Og noen ganger har jeg pizza til lunch, to tre biter som jeg drikker pepsi max til.

Frokosten min består av fire espresso og et par lucky strike.

Drikker fem dl melk i proteinshaken daglig.

7 dl vitargo 4 dager i uka.

1 proteinbar fra PF daglig.

1 liter vann.

Tran.

Ganske nøyaktig sånn er min uke, og har vært sånn i de siste 15 år av livet mitt. Men siden kjæresten min liker å lage mat til meg, så har det blitt mer hjemmelaget enn tidligere, tidligere var alt ferdigmat :p

Så en halv langpannepizza, en shake og en proteinbar? Er f.eks en dag? Det er ikke så mye.

Husk at det kan føles mye om måltidene er få og spredt utover dagen, ergo mer sulten, og føler at du kaster i deg når du først spiser (og spiser gjerne mye pr måltid) Men det gjør ikke nødvendigvis at totalen er så ille/mye.

Jeg mener bare at man kan spise "hva man vil" og fortsatt være tynn/ha magemuskler. Så lenge mengden ikke overskrider forbruket over lengre perioder. Og ja, det går helt fint an, men optimalt? Hmmm... Ingen har vell uansett anbefalt burger, luckystrike og anti-grønnsaker dietten uavhengig om de spiser etter faste, biorytme, lavkarbo, høykarbo osv. Det tror jeg de alle kan enes om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en halv langpannepizza, en shake og en proteinbar? Er f.eks en dag? Det er ikke så mye.

Husk at det kan føles mye om måltidene er få og spredt utover dagen, ergo mer sulten, og føler at du kaster i deg når du først spiser (og spiser gjerne mye pr måltid) Men det gjør ikke nødvendigvis at totalen er så ille/mye.

Jeg mener bare at man kan spise "hva man vil" og fortsatt være tynn/ha magemuskler. Så lenge mengden ikke overskrider forbruket over lengre perioder. Og ja, det går helt fint an, men optimalt? Hmmm... Ingen har vell uansett anbefalt burger, luckystrike og anti-grønnsaker dietten uavhengig om de spiser etter faste, biorytme, lavkarbo, høykarbo osv. Det tror jeg de alle kan enes om

Personlig så føler jeg at jeg spiser akkurat passe, jeg spiser det jeg har lyst på, når jeg vil. Skal også legge til at jeg har en fysisk tung jobb, får mye gratis der av forbrenning.

Men.... vil jeg bli et nytt menneske, bli enda fittere og muskuløs av å endre kostholdet? Føler jo ingen fare for helsa sånn jeg spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så føler jeg at jeg spiser akkurat passe, jeg spiser det jeg har lyst på, når jeg vil. Skal også legge til at jeg har en fysisk tung jobb, får mye gratis der av forbrenning.

Men.... vil jeg bli et nytt menneske, bli enda fittere og muskuløs av å endre kostholdet? Føler jo ingen fare for helsa sånn jeg spiser.

Du spiser det du har lyst på, men har spist nøyaktig det samme siden du var fjortiss? o_O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiser det du har lyst på, men har spist nøyaktig det samme siden du var fjortiss? o_O

Jepp, pizza, burger og burritos. Har jo spist annen mat også, men bestiller stort sett pizza til mat, uansett hvor i verden jeg er.

Pizza leder klart, husker mitt første møte med Peppes som 14 åring, et av mine bedre minner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...