Gå til innhold

Gutteklipp hos frisør.


væssen

Anbefalte innlegg

Heisann spreke mennesker! :cool:

Det har seg sånn at hver bidige gang jeg er hos frisøren så får jeg helt mongo sveis. Jeg må liksom la håret gro et par uker før jeg føler det er akseptabelt å gå rundt med.

Så her kommer spørsmålet, hva pleier dere å si når dere klipper dere?

Noen andre som har dette problemet, eller er det bare meg? :D

Dette spørsmålet passer egentlig rett inn i "Dumme spørsmål" tråden vi har her på forumet menmen.. :banghead:

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er sveisen mongo da? For kort? for langt? for tykt? for tynt? for kort oppå? for langt i nakken? :rolleyes:

ja, du skjønner sikkert tegninga.

Vanskelig som frisør å gjøre noen fornøyd hvis personen ikke vet hva man vil ha eller hvordan. Da må man liksom bare begynne en plass... f.eks ved å spørre om du vil ha det kort RUNDT ørene, eller om håret skal ligge OVER ørene, skal det være rufsete og lettstelt, eller bruker du masse tid og produkter osv. Hvis kunden da går ut døra og må tre på lue fordi han ikke er fornøyd, må det jo ha skjedd en kommunikasjonsfeil en eller annen plass.

Hilsen x-frisør som sikkert gikk rett i defensiv-fella :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er sveisen mongo da? For kort? for langt? for tykt? for tynt? for kort oppå? for langt i nakken? :rolleyes:

ja, du skjønner sikkert tegninga.

Vanskelig som frisør å gjøre noen fornøyd hvis personen ikke vet hva man vil ha eller hvordan. Da må man liksom bare begynne en plass... f.eks ved å spørre om du vil ha det kort RUNDT ørene, eller om håret skal ligge OVER ørene, skal det være rufsete og lettstelt, eller bruker du masse tid og produkter osv. Hvis kunden da går ut døra og må tre på lue fordi han ikke er fornøyd, må det jo ha skjedd en kommunikasjonsfeil en eller annen plass.

Hilsen x-frisør som sikkert gikk rett i defensiv-fella :whistle:

Problemet er vel at jeg hatt noenlunde samme sveis i 18 år nå, tør ikke prøve noe nytt! :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kunden da går ut døra og må tre på lue fordi han ikke er fornøyd, må det jo ha skjedd en kommunikasjonsfeil en eller annen plass.

Det er verst rett etter, når det er uvant og i tillegg hårføna. Ergo lue
;)

Etter en dusj og noe hårpaste/voks ser det jo som regel i det minste helt greit ut
:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller verste er når jeg er litt smålei, og frisøren spør om jeg skal ha hårgele (wtf) og jeg svarer "ja takk" (mer wtf).

Jeg tenkte at han selvfølgelig mente hårvoks, men neida. Her kjører han inn flere ml med grøt i håret til det ikke ser ut i måneskinn. Takk :nin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er verst rett etter, når det er uvant og i tillegg hårføna. Ergo lue
;)

Etter en dusj og noe hårpaste/voks ser det jo som regel i det minste helt greit ut
:)

Aha, jess, æ sjer den :) har alltid hatt en vane å tilby "ungguttan" hårvoksboksen, så får de fixe biffen sjøl :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meg: "Jeg skal ha det endel kortere enn det er nå."

Frisør: "Tjaaa *tygge tyggis* Bruker du noen hårpleieprodukter? Hvordan *tyggesmatte* styler du håret lizzm?"

Meg: "Tja, kliner billig gele med konsistens som flytende plastikk i håret når det er vått og rufser det til med et håndkle."

Frisør: *open disbelief*

Meg: "Bare klipp.. i følge frisører jeg har vært hos opp gjennom kommer alt av hårprodukter til mindre enn 400-500kr boksen til å gjøre at håret mitt umiddelbart faller av. Som du ser er det åpenbart ikke tilfelle. Jeg blir fort fuktig i hodebunnen, og den billige møkkageléen er det eneste som holder håret på plass noen timer."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den greia her funker med det meste av hår (hvertfall mitt i en del forskjellige lengder/fasonger). Den er ganske tørr, så håret ender ikke opp med å se vått og kleint ut.

DSC_0419.JPG

Skal sies at jeg ikke har prøvd så mye forskjellig sånt da.

Kanskje den er verdt et forsøk, jeg bruker Got2Be Glue eller hva den gule tuben heter. Nå liker jeg godt den plastik-/anime-hår looken da så det er ikke noe problem sånn sett, men greit med litt variasjon. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...