Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hadde en fin økt, uten korsryggsmerter osv.. Helt til slutten, etter første sett leggpress så kjendtes det ut som jeg hadde eksplodert innvendig, rett over gentleman utstyret. Noen som har peiling på hva det kan være?

Var skikkelig vanskelig og gå, men gikk det av meg, så kom det tilbake på 2. sett leggpress så da var det bare og gå til bilen med museskritt.

Kjenner det litt nå etter økta, men klarer og gå skikkelig.

Fortsetter under...

Annonse

Om det er brokk sitter det stort sett alltid i lysken, ned mot pungen eller like ved navlen. Stort sett bør du kunne kjenne en utposning og/eller smerter ved et av disse punktene om du hoster kraftig. Om du forteller at det sitter rett over utstyret er det en ganske lite vanlig posisjon for et brokk da bukveggen er veldig sterk her. Derimot er det vanligere med en strekk eller delvis avrivning her av rectus abdominis, selv om øvelsen er litt utypisk. Hvordan kjennes det ut om du prøver deg f eks på en sit up? Kan du lokalisere smertene mer presist ved å markere på en tegning? Uansett er det nok noe som er greit å sjekke ut ;)

Ble en tur på legevakta ja.. Han konkluderte med at jeg hadde hatt en brokk som gikk ned i venstre pung, men hadde trekt seg tilbake selv. Får håpe han har rett, og at smertene går over iløpet av helgen :)

Jeg parret øvelsene leggpress og planke, så ved avriving i abs so ville det vell være ganske vondt og ta planke?

Planke var smertefritt hvertfall.

Ble en tur på legevakta ja.. Han konkluderte med at jeg hadde hatt en brokk som gikk ned i venstre pung, men hadde trekt seg tilbake selv. Får håpe han har rett, og at smertene går over iløpet av helgen :)

Jeg parret øvelsene leggpress og planke, så ved avriving i abs so ville det vell være ganske vondt og ta planke?

Planke var smertefritt hvertfall.

Jepp, bør kunne utelukke absa da!

Tipper på lyskebrokk. Jeg har selv blitt operert for dobbeltsidig lyskebrokk. Utbulinger kjennes som oftest når du hoster. Se mer her: Lyskebrokk - NHI.no - Norsk Helseinformatikk

Og ja, det er vondt som f... :inpain:

Min hadde i følge legen gått tilbake, men jeg har fortsatt vondt og litt problemer med og gå skikkelig.

Var vanlig at det var ømt etterpå, så jeg får vell bare la det gå noen dager og se..

Trolig noe strekk/liten avrivning i en muskel. Brokk er som regel vondt hvis den er i klem. At du føler deg stadig bedre er mer et tegn på en muskulær årsak. Man kan selvsagt aldri utelukke brokk, men hvis man ikke har observert en brokk så har man per def ingen brokk!

God bedring!

Er bare øm i pungområdet nå, spesielt venstre pung, så jeg tror ikke det er noe muskulært.

Er kjendt med muskelavrivinger, og dette er ikke likt.

Hadde den vært i klem så hadde jeg vært ferdig operert til nå, dessuten så sier seg selv at det gjør VONDT når deler av tarmen finner veien ned i pungen :huh:

Uansett, det ser ut til og roe seg og forhåpentligvis så skjer det ikke igjen, samme hva det er :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...