Gå til innhold

Chin/Pull-up guiden


big-p

Anbefalte innlegg

Jeg klarer 1 pullup alene, og neesten 3 chins.

Men jeg jukser med strikk om dagen, og da klarer jeg alt mellom 15 og 20 stk x3.

Jeg starter med å henge øverst i pull up og sakte gå nedover. KLarer å henge lengre og lengre for hver gang.

Men jeg gjør dette bare hver gang jeg trener rygg(max 2ganger per uke), skal jeg trene flere ganger i uka på dette kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alternativ metode for å øke i chins/pullups;

Finn en tynn "Kabelstasjon" av denne typen med chinup-håndtak i toppen

cable_functional_trainerSM.jpg

På de fleste treningssentere finnes det en stang med to fester du kan feste til krokene (krokene festet i kablene altså). Denne stangen kan du ha under føttene og vips, så har du den enkleste (etter min mening) måten å jobbe seg opp til pull-ups/chin-ups med kroppsvekt på. Her er det også veldig lett å måle fremgang, og du får like mye hjelp gjennom hele løftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • en varian jeg liker å kjøre er:
  • oh grep så bredtsom mulig amap
  • uh grep skulderbredde amap
  • oh grep skulderbredde amap
  • uh grep samlede hender amap
  • kun korte pauser mellom for å skifte grep og ta noen pust

ellers har jeg ofte stagnert på litt over tjue reps. da har jeg kjørt en del 80 reppere i nedtrekk og da begynt åfå fremgang igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel ikke noe feil i og for seg. Klarer du å ta begge deler er vel det ok selv om det er "overlappende" øvelser. Jeg tar en av de og dips på samme økt som supersett

Akkuart det jeg også lurte på om det egentlig om det er to much.

Er det bedre å ta flere sett med mindre reps på kun en av dem?

Tar også dips. KV+5kg 3x10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har som mål å klare chins ( 0 nå :confused:) og lagt dette inn på ryggdagen min på 5 spliten. men blir det for sjelden trening her til at jeg vil få fremgang eller vil det bare ta endeeeeel lengere tid? :eek:

Jeg startet med nedtrekk og chins i maskin før jeg gikk over til kroppsvekt uten hjelp.

Trener chins 3 ganger i uken, så hvis du tar chins 1 gang i uken så vil det nok ta en del lenger tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men kjører dere under eller overhåndsgrep? Underhåndsgrep klarer man jo 3 ganger så mange av :p

Lettere med underhåndsgrep ja :) Jeg kjører overhåndsgrep og varierer med enkelte sett med håndflatene mot hverandre som en mellomting. Skal ta den testen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...