Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bare for ¨si det ,man trenger ikke bruke mye penger på dyr marocco ,argain oil osv,jeg har masse kurs i aromaterapi,oljer og kontraindikasjoner og har lageet mange flotte hårkurer til kunder av søt mandelolje og ymse eteriske oljer,men at man fint kan kjøpe seg en flaske søt mandel olje på apoteket og bruke det,no problem:) De selger også for eksempel peppermynteolje og sitron ,eteriske selvagt,og disse er så konsentrerte at du laget deg en flaske,heller på mandeloljen og tilsetter 15 dråper av den eteriske oljen...voila..hårkur..som varer lenge og som du kan lage en ny flaske hårkur av gjerne bode to og fire ganger,og den eteriske bruker man bare noen dråper av,feks er 30 dråper nok til en liter baseolje(søt mandel):) Ha den i håret to timer før hårvask;) Søt mandel olje er ikke like fet som mange andre oljer og håret blir ikke like fett og tungt...etter du har vasket håret vil det være silkemykt:)

Bare for ¨si det ,man trenger ikke bruke mye penger på dyr marocco ,argain oil osv,jeg har masse kurs i aromaterapi,oljer og kontraindikasjoner og har lageet mange flotte hårkurer til kunder av søt mandelolje og ymse eteriske oljer,men at man fint kan kjøpe seg en flaske søt mandel olje på apoteket og bruke det,no problem:) De selger også for eksempel peppermynteolje og sitron ,eteriske selvagt,og disse er så konsentrerte at du laget deg en flaske,heller på mandeloljen og tilsetter 15 dråper av den eteriske oljen...voila..hårkur..som varer lenge og som du kan lage en ny flaske hårkur av gjerne bode to og fire ganger,og den eteriske bruker man bare noen dråper av,feks er 30 dråper nok til en liter baseolje(søt mandel):) Ha den i håret to timer før hårvask;) Søt mandel olje er ikke like fet som mange andre oljer og håret blir ikke like fett og tungt...etter du har vasket håret vil det være silkemykt:)

Faktisk. Kan man bruke mandelolje også? 15 dråper av hvilke som helst eterisk olje? Eller har det noe å si?

Mye protein og b-vitamintilskudd. Bruk minst mulig hårføner og kjør gjerne kur over natten(ikke de korte tidsrommene som står anvist på pakken) fra tid til annen.

Noen spesiell kur å anbefale (navn/link)? Ta det i håret på kvelden, våkne og dusje det ut bare?

Annonse

De har kollagenpulver (og tabletter) på iHerb. Pulveret smaker høgg, men hvis jeg ikke har kasta den, så skal jeg prøve det i proteinshaken. Det kom opp i en "mister hår-tråd" her inne tidligere.

Men, som flere sier - ikke alle får langt hår. Eller, noe av det blir langt, men da kan du ende opp som en sliten heavyrocker fra trøndelag på håret, og da er det finere med kort hår!

Vet det ikke hjelpet mye kansje..? Men jeg pleier å stusse tuppene selv, selv da jeg hadde pannelugg og oppklippet. (hver for seg).

Det holdt å stusse 1 gang hver 2.mnd. Men så er håret det eneste på kroppen min som er sterkt.. Hva med å snakke med en frisør? Få litt gode tips fra en som kan mye om akkurat det problemet. Tror det er mange som sliter med det samme problemet som deg:)

Vet det ikke hjelpet mye kansje..? Men jeg pleier å stusse tuppene selv, selv da jeg hadde pannelugg og oppklippet. (hver for seg).

Det holdt å stusse 1 gang hver 2.mnd. Men så er håret det eneste på kroppen min som er sterkt.. Hva med å snakke med en frisør? Få litt gode tips fra en som kan mye om akkurat det problemet. Tror det er mange som sliter med det samme problemet som deg:)

Du aner ikke hvor mange frisører jeg har snakket med. Ikke noe av det de har sagt har hjulpet, så jeg begynner å lure på om jeg er et håpløst tilfelle....

Kroppens egen kollagenproduksjon synker fra rman er rundt 25 år, det er det som gjør at man etterhvert får rynker o.l.

Jeg kjøper fra Eqology (Eqology).

Jeg har alltid hatt tørt og matt hår, og har fått det igjen nå... Heldigvis har jeg stående ei pakke her, så jeg begynner nok igjen nå :)

Er det denne du har brukt? Eqology - Active Collagen²

Sliter også med at håret mitt ikke vokser noe særlig. I tillegg røyter jeg noe SINNSYKT. Over de to siste årene har kanskje håret mitt blitt 2/3 tynnere. Er helt jævlig. Har forsøkt mye, B-vitamimer, Arcon Tiscane vitamintilskudd, sink, multivitaminer, morroccan oil shampoer, nioxin serien mot hårtap, tatt legesjekknfor vitaminmangler og stoffskifte osv osv. Har sikkert brukt flere tusen på å prøve å begrense røytinga men ingenting hjelper...

Javel? Enlighten me.

Hvis du googler "Wen hair care reviews" får du opp en hel del hva forskjellige brukere tenker om produktet. Det går selvfølgelig i både positiv og negativ retning, men ser flere som føler håret ikke blir rent, og ikke får noe økt volum.

Annonse

Sliter også med at håret mitt ikke vokser noe særlig. I tillegg røyter jeg noe SINNSYKT. Over de to siste årene har kanskje håret mitt blitt 2/3 tynnere. Er helt jævlig. Har forsøkt mye, B-vitamimer, Arcon Tiscane vitamintilskudd, sink, multivitaminer, morroccan oil shampoer, nioxin serien mot hårtap, tatt legesjekknfor vitaminmangler og stoffskifte osv osv. Har sikkert brukt flere tusen på å prøve å begrense røytinga men ingenting hjelper...

I mitt tilfelle så begynte jeg å røyte da jeg gikk gravid, og så slutta det bare aldri. Sto med klasser av hår i nevene når jeg dusja, hårbørsta så ut som en sau etter bruk, og vel, du skjønner sikkert poenget...

Så gleden var i hvert fall stor da håret begynte å vokse tilbake, og røytingen avtok, for så å stoppe opp :)

Hva slags hårtype har du? Tynt, tykt??? Selv har jeg ikke problemer med lengden, men jeg har så inni gledens tykt hår, og det blir veldig fort frizzy. Jeg har alt annet enn en nordisk hårtype, men mer som folk fra Midt-østen/India og deromkring. Jeg har testet ut stort sett det meste og det som definitivt funker best er Balsammetoden (google det). Samt at å farge det med konvensjonelle farger er drepen - bruk henna (Lush har både rødt, brunt og svart). I tillegg er det supert å bruke kokosolje som kur, da molekylene (eller whatever) er så små at de klarer å trenge inn i hårstrået og "lukke" det på en eller annen måte. I tillegg sies det at om du masserer det inn i hodebunnen skal det "hjelpe" håret å vokse raskere :p (tror innerste inne ikke på det). Håret mitt vokser så raskt så det har ikke vært en aktuell problemstilling.Jeg ville uansett ikke varmebehandlet håret på noen som helst måte - det har det best om det får lufttørke :)

Uansett så har jeg litt erfaring på området, så send meg gjerne en PM ;)

Jeg har tørt hår(men ikke frizzy) og krøller og har "klart" å få langt hår:) Sleit i mange år og prøvde det ene etter det andre, helt til jeg ble lei og var blakk, så jeg slutta bare å bleike håret, også kjøpte jeg meg en billig frisørsaks og begynte å klippe av 1cm hver tredje mnd. Deler håret opp i 3 lag, deler det opp i midtskill, trekker håret fram, drar kammen igjennom og klipper av 1cm lag for lag. Jeg har fremdeles litt oppklipt hår og er veldig fornøyd, dessuten har jeg krøller så om det skulle blitt litt skjevt ol. så synes det ikke, er veldig lett:)

På 2 år vaks håret fra rett ved skuldrene og helt ned i korsryggen ^^

Bruker fremdeles "merke shampoo/balsam" som jeg kjøper billig på nett for krøllet hår, men tviler på at den har gjort noe anna enn å gjøre krøllene finere.

Hvis du ikke vil klippe håret selv så anbefaler jeg å da til frisør hver tredje mnd og be bestemt om at de klipper bare 1cm. Frisører er litt teite når det kommer til folk med tørr hårtype og de aller fleste begynner å mase om at det er slitt og de vil helst bare barbere av alt håret ditt og la håret få en ny start:P

Men det blir dyrt med frisør besøk så ofte, så det kan kanksje lønne seg å prøve seg på å stusse litt forsiktig selv engang og se hvordan det går, så sparer du kanskje mye penger og tid^^

Så mine generelle tips:

- klipp 1cm hver tredje mnd

- børst håret 1 gang om dagen(max) begynn med tuppene å jobb deg oppover

- prøv å begrens styling som rettetang/føning ol, og begrens hårfarging, isåfall prøv å bare farg ettervekst.

Så har man en hårserie som heter fast som hevder at håret vokser raskere, og jeg har snakket med flere som mener det funker. Prøvde det selv, men var ikke tålmodig nok til å vente på resultatene, så kan ikke komme med noen erfaringer der^^

Jeg har langt hår igjen, plutselig var det der. Det er stort, brusete, krøller under alt rotet og jeg kan spille huldra når jeg vil uten problemer :p - og jeg er redd for frisører, og skummelt å forandre håret, derav lengden :shy:

Klipper meg kun en gang i året ca hos frisør, men stusser litt hjemme nå og da. Bruker define shampoo og balsam, sover med flette og eneste varmeproduktet jeg bruker i håret er hårføner ca 1 gang i måneden. For meg fungerte noe så enkelt som dette. Det brusete, store håret mitt er nok genetisk (ja, det er litt slitt, men ikke SÅ ille), så enten har jeg vært heldig, eller så er det faktisk så enkelt :)

Faktisk. Kan man bruke mandelolje også? 15 dråper av hvilke som helst eterisk olje? Eller har det noe å si?
Ja,stort sett så er mandel olje søt mandel:) Helst skal du bruke sitron,peppermynte,eukalyptus,appelsin,jojoba bergamot, ylan ylang eller may chang som den så fint kalles,som faktisk er en sitrus olje som kan passe godt for deg hvis du er mye i solen,fordi denne tåler nemmelig sol,det gjør ikke de andre sitrus oljene og de kan gi sånne solflekker osv.

Helst bruker du 1-3 oljer i en baseolje,altså baseoljen er da mandeloljen,det er den du blander ut i:) Eteriske oljer ,blandet rett sammen forsterker hverandre,men da som sagt max 3 forskjellige. Jeg ville ,hvis du har lyst til å prøve dette kjøpt meg en flaske mandelolje,tatt en tom vasket brusflaske eller lignende og fylt den og blandet med peppermynte,eller eukalyptus,jojoba og en sitrusolje:)Du får som regel de mest standard som sitron,appelsin og bergamot på appoteket ,samme med eukalyptus eller peppermynte:)

Hvis de mot formodning ikke skulle ha mandelolje,så kan du kjøpe jojoba som nevnt også,den kan faktisk brukes alene i håret også:) Den er også teoretisk sett en baseolje:)

Kjærringa vil ha lengre hår, gikk til frisør og fik stussa av kanskje 10 cm hver gang, og ble oppgitt over at håret ikke vokste seg langt..

Hun bytta til en frisør som stusser 2-3cm om gangen, og nå er det lenger enn før.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...