Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg aner ikke hva jeg er, og har lurt lenge! Gidder noen å fortelle meg?

Sorry hvis jeg spammer nå. o_O:oops:

PS: Jeg tar fort av meg på overkroppen, men ikke lårene. Hvis det hjelper.. Og puppene er det første som forandrer seg ved vektendring.

Du er jo ikke særlig brei noen plass syns nå jeg! Så ikke så lett å si, kanskje litt pære fasong din heldiggris, slik som Therese sa.

Fortsetter under...

Really? Skuldra er jo litt bredere enn hoftene.

Jo, ihvertfall på bildet. Men hun har likevel tydelig midje og hofter og lår, og er ganske smal overall, i tillegg til "Jeg tar fort av meg på overkroppen, men ikke lårene. Hvis det hjelper.. Og puppene er det første som forandrer seg ved vektendring."

Det gjør at hun ikke har typisk V form, men timeglass. Timeglass har midje, hofter/lår OG skuldre.

Jo, ihvertfall på bildet. Men hun har likevel tydelig midje og hofter og lår, og er ganske smal overall, i tillegg til "Jeg tar fort av meg på overkroppen, men ikke lårene. Hvis det hjelper.. Og puppene er det første som forandrer seg ved vektendring."

Det gjør at hun ikke har typisk V form, men timeglass. Timeglass har midje, hofter/lår OG skuldre.

Takk for svar! Har alltid tenkt at jeg ikke har midje i det hele tatt, men kanskje når dere sier det. Man ser seg blind på seg selv hvertfall ^^

Hva er forskjell på eple og rektangel a?

Jeg har alltid trodd at jeg har eple fasong, men jeg har ikke stor mage og slanke armer og ben, er mer jevn all over the place, selv om magen er der jeg fortest egger på meg, men er mer "stokk" enn eple tror jeg ...

Brede skuldre, null midje og like brede hofter som brystkasse(skuldre bredere enn hofte), så er helt bein hele veien ned, stokk fasong:p

Jeg har aldri hatt mageruter, men muskelen over hoftebeinet (obliques eller hva den heter) er synlig, og hvis jeg hadde gått ned i fettprosent, hadde den nok blitt mye mer definert.

Ifølge den linken til TS: lolipop eller goblet, klarte ikke helt å svare på "are you tall and slender?"

jeg er 175cm høy, men slender? jeg er jo vanlig slank, men ikke sånn smal modell slank, bare vanlig normalt slank ish

Annonse

Hva er forskjell på eple og rektangel a?

Jeg har alltid trodd at jeg har eple fasong, men jeg har ikke stor mage og slanke armer og ben, er mer jevn all over the place, selv om magen er der jeg fortest egger på meg, men er mer "stokk" enn eple tror jeg ...

Brede skuldre, null midje og like brede hofter som brystkasse(skuldre bredere enn hofte), så er helt bein hele veien ned, stokk fasong:p

Jeg har aldri hatt mageruter, men muskelen over hoftebeinet (obliques eller hva den heter) er synlig, og hvis jeg hadde gått ned i fettprosent, hadde den nok blitt mye mer definert.

Ifølge den linken til TS: lolipop eller goblet, klarte ikke helt å svare på "are you tall and slender?"

jeg er 175cm høy, men slender? jeg er jo vanlig slank, men ikke sånn smal modell slank, bare vanlig normalt slank ish

Hei :) Først forskjell på eple og rektangel er at eple lagrer mest fett på magen, mens rektangel ofte er slank og høy, men heller ikke spesielt definert midje ( så kanskje "typisk" modell-kropp). Hvis du sier at du er slank så er du nok d! Vi jenter er jo ofte litt for kritiske til oss selv så da regner jeg med at du er slank :) Du sier skuldrene er bredere enn hofte, kanskje du er triangel/ "opp-ned-trekant" ?

Female body shape - Wikipedia, the free encyclopedia

En studie fra 2005 med 6000 kvinner viste at kun 8% var ekte timeglass. Så jeg blir også fascinert av hvor mange som mener de har det både her og generelt på internett.. ;) Jeg har timeglassfigur, hofter, pupper og skuldre er ca like store, mens midjen er drastisk smalere (mer enn 30 cm forskjell). Fettet legger seg helt jevnt over hele kroppen, bortsett fra på magen. Jeg har anlegg for sixpack, men jeg har ingen ønsker om å skaffe meg det. (Har sixpack-allergi.. :whistle:)

Men hvem bestemmer hva som er ekte timeglass??

Det er jo en definisjon. For å bli definert som timeglass,eple,pære,banan eller wharever så er d visse kriterier for hva som utgjør disse typene. En som har betydelig bredere hofter enn skuldre vil ikke regnes som timeglass uansett, eller en som har brede skuldre vil heller aldri sies å være en ekte pære. Jeg vet ikke helt hva du legger i ekte/uekte begrepet, men i hovedsak er man en type. I hvertfall før man forsøker å endre på dette enten kirurgisk eller ved spesifikk trening.

Annonse

Forskjellen på pære og timeglass er vel at pære har stor rumpe/hofter/lår, og små pupper? Mens timeglass har fett på rumpe/hofter, flat mage/smal midje og store pupper? Sånn jeg har forstått det hvertfall! Tror den vanligste kroppsformen blant kvinner er pære. Jeg er en pære, skulle ønske jeg var timeglass, men titsa er dessverre for små!

Forskjellen på pære og timeglass er vel at pære har stor rumpe/hofter/lår, og små pupper? Mens timeglass har fett på rumpe/hofter, flat mage/smal midje og store pupper? Sånn jeg har forstått det hvertfall! Tror den vanligste kroppsformen blant kvinner er pære. Jeg er en pære, skulle ønske jeg var timeglass, men titsa er dessverre for små!

Ja veldig mye riktig der! Vil også legge til at skuldrene og hoftene er ca like brede, derfor timeglass;-) mange som kanskje ikke har fått m seg det som har stemt tror jeg:-)

Ja veldig mye riktig der! Vil også legge til at skuldrene og hoftene er ca like brede, derfor timeglass;-) mange som kanskje ikke har fått m seg det som har stemt tror jeg:)

Ja jeg er ikke smalskuldret, tror jeg er ca. like bred i hofte og skuldre, men er nok ikke noe timeglass! Så i mitt hode må man ha pupper av en viss størrelse for å være timeglass!

• 4 måneder senere...

Hmm..lurer på om jeg er timeglass eller pære? Har i allefall aldri sett antydning til mageruter. Må sikkert langt ned i fettprosent før de ser dagens lys :/ Alltid hatt lyst på sixpack! [ATTACH]124622[/ATTACH]

post-24852-14440962297659_thumb.jpg

Er det noen her som vet forskjellen mellom kroppsfasong (det som dere snakker om her med tanke på frukter og geometriske former :p) og kroppstype (mesomorph, ectomorph, endomorph og variasjonene seg i mellom)?

bodytypess.jpg

Selv har jeg lest at kroppsfasong kan forandres med trening og ernæring, mens kroppstype er mer genetisk og bestemmer over hvordan kroppen din vil reagere på trening og ernæring.

Uansett så tror jeg de fleste av oss vet at man kan forandre på utseendet til det man vil så lenge man har en plan man følger og jobber hardt for å nå sine mål! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...