Gå til innhold

Ferdigoppsatte treningsprogram ut fra treningserfaring


Indigo

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hvordan blir det med kardio-delen av RYP hvis man trener fotball to ganger i uken? Det blir jo selvsagt ikke like lett å måle progresjon på fotball-treninger i forhold til mølla, men merker at det blir mye slitasje på bein når det er knebøy tre ganger i uken, to intervall-økter pluss to fotball-økter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir det med kardio-delen av RYP hvis man trener fotball to ganger i uken? Det blir jo selvsagt ikke like lett å måle progresjon på fotball-treninger i forhold til mølla, men merker at det blir mye slitasje på bein når det er knebøy tre ganger i uken, to intervall-økter pluss to fotball-økter.

I ditt tilfelle ville jeg kuttet ut intervalløktene og kuttet ned på knebøytreningen en dag i uken. Med andre ord helkroppstrening 2x uke, overkroppstrening 1x uke og 2 fotballøkter. Beina dine bør neppe ha hard belastning mer enn 3-4 ganger per uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Annonse

  • 1 måned senere...

Forbrenne fett, med styrketrening.. har skjønt at de store muskelgruppene skal være i fokus da, markløft o.s.v..

Men noen som har ett spesifikt program og gi oss? :)

Vi er to jenter med noen mammakilo for mye! ;)

Vi tenker oss noe sånt som

styrke mandag og fredag, også kardio( i hovedsak romaskin) onsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbrenne fett, med styrketrening.. har skjønt at de store muskelgruppene skal være i fokus da, markløft o.s.v..

Men noen som har ett spesifikt program og gi oss? :)

Vi er to jenter med noen mammakilo for mye! ;)

Vi tenker oss noe sånt som

styrke mandag og fredag, også kardio( i hovedsak romaskin) onsdag :)

Ta en titt på det nye grunnprogrammet til Fitnessbloggen :)

Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen

Om dere ønsker mer konkrete forslag til individuelle programmer anbefaler jeg å starte en egen tråd. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trent etter RYP prinsippet, og vekslet mellom de forskjellige program, den store forandringen skjedde etter at jeg trente 14 ukers med muskelvekst programmet og hadde et rent kosthold og kalorioverskudd, etterfulgt av 6ukers diett med forbrenningsprogrammet, kaloriunderskudd og 4x4 intervaller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Greit nok at du føler du er "sterk nok", men ingen med slike styrkenivåer vil kunne ha nok muskler til å "se bra ut".

Hvor mye tror du Zyzz løftet i de tre store? Nick Auger? Selv Brad Pitt i filmene han var lean i var nok mye sterkere enn det der.

Jeg sier ikke dette for å gjøre narr av deg. Men styrke og utseende henger veldig nøye sammen, i hvert fall opp til man har nådd en viss grunnstyrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trent i ett år, og lurer på om fyrstikkprogrammet kan være noe for meg?

Målet er å bli større og få "sommerkroppen", føler jeg er "sterk nok". Hadde vært fint om noen med erfaring kunne svart på hva dere synes om at jeg begynner på dette treningsprogrammet

Opplysninger om meg som kan være til hjelp:

-1,98 høy og veier 90kg

-maxløfter benk=92,5kg, mark 130/140kg, knebøy=ca 80kg

Hei. Jeg forsto ikke helt det forrige innlegget. Det jeg imidlertid vet er at styrke ikke er det samme som teknikk. Bare du kjenner din teknikk. Hvor mye kunnskap har du lagt i teknikk? Hvor har du søkt slik informasjon? Hvorfor ønsker du å løfte vekter? Hva er målet? Det fins svært mange på nettet som hevder å være eksperter, men uten ringeste forståelse for det å bygge muskler eller hvordan kroppen fungerer. De er nødt til å ta det igjen med veldig, veldig hard arbeid blant vektene sine - og ære til dem for det. Veien blir imildertid dobbelt så lang, kanskje tre ganger så lang, minst! Og mulighetene for skader er meget større.

Dersom du skal bygge muskler er det ikke nødvendig med masse vekt. Det er mange smarte måter å bygge muskler på, men da må du ha forståelse for teknikk. Hvilken muskel skal jeg trene? Klarer jeg å bevege muskelen i muskelens fulle bevegelses rom. For å bygge muskler må muskelen trenes, først og fremst, der den er svakest. Svært, svært mange gjør dette feil. Også jeg. Muskel-hjerne koblingene er svært vanskelige å lære. Forsøk for eksempel å bare trekke sammen din venstre hamstring, eller høyere og fremre delt. Uten å bevege bena eller skulder. Veldig vanskelig, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Styrkeløft er ikke det samme som muskel bygging. Arnold var alltid veldig opptatt av hvordan og hvilken muskel han faktisk trente. En vektløfter driter i hvilken muskel har bruker bare han løfter mest..

Om styrkeløftere ikke brydde seg om muskelen de brukte så ville tilleggsøvelser vært ubrukelig.

Det er en grunn til at man har de. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...