Gå til innhold

Håndleddsstøtte


Sondre Aalbotsjord

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har disse og er strålende fornøyd. THP 60 cm. De er noe av de stivere du får tak i, så om du liker myke er det nok andre alternativer.

Men har hørt fra enkelte at THP-wrapsa fort kan bli utslitt i glidelåsen, og de har anbefalt denne Inzer Advance Designs: Iron Wrist Wraps Z-The super powerful Iron Wrist Wraps Z delivers the most supreme support of all

wrist wraps..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har disse og er strålende fornøyd. THP 60 cm. De er noe av de stivere du får tak i, så om du liker myke er det nok andre alternativer.

Men har hørt fra enkelte at THP-wrapsa fort kan bli utslitt i glidelåsen, og de har anbefalt denne Inzer Advance Designs: Iron Wrist Wraps Z-The super powerful Iron Wrist Wraps Z delivers the most supreme support of all

wrist wraps..

Hvilken størrelse burde jeg bestille Inzer i da? jeg har litt tynne håndledd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken størrelse burde jeg bestille Inzer i da? jeg har litt tynne håndledd

Det har ikke så mye å si, er smak og behag. Noen liker mange runder, noen liker få. Det er uansett lite sannsynlig at du kommer til å slite ut et par THP wrist wraps på kort tid, løfterne som har gjort det har hatt en del tusen kg benkpress i uken :)

Men 20 inch er sikkert bra, da får du noen runder. 30cm blir bare et par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke-eksisterende håndledd og 60 cm ble alt for mye. Surringa ble liksom stor som hendene, så ville kanskje prøvd en str. mindre om du har veldig tynne håndledd.

Har ikke tynnere håndledd enn det normale egentlig. tror nok 60cm skal gå bra, har bestilt de uansett nå. :eek:

Får håpe de er ok å bruke og ikke altfor lang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har Titan PHP og Gasp.

Etter jeg kjøpte Gasp sine har jeg ikke brukt Titan PHP.

Titan PHP kommer jeg til å bruke på konkurranseløft ellers kommer jeg kun til å bruke Gasp sine.

Gasp sine er lettere/kjappere og bruke, støtter bra.

PHP langt å surre, borelåsen er ganske dårlig kvalitet egentlig. ( I forhold ). Men selvfølgelig de støtter bra, men syntes Gasp sine er mer behagelig også.

Så om du ikke skal konkurrere så er Gasp sine mye bedre.

(Pga. gasp sine er vel ikke godkjent av IPF? )

Titan THP? Det er også forskjellig lengde, er ikke noe vits å kjøpe en meter om man ikke er vant med eller liker det.

Gasp er godkjent såfremt man skjuler logoen, men det er det ingen som gidder. Man bruker gjerne kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har TYNNE håndledd, trolig blant de tynneste 10% hos den mannlige befolkningen i Norge, men har aldri følt at håndleddstøtter har vært nødvendig for å være stabil nok i benkpress eller militærpress. Jeg løftet 142,5 kg i benkpress for et par år siden på rett over 100 kg i kroppsvekt. Det var tungt og ikke med stevnegodkjent teknikk akuratt, men det var i hvert fall ikke håndleddene som begrenset meg på det løftet.

Men ja, jeg har prøvd håndleddstøtter en gang, og jeg må innrømme at det føles litt mer tight å løfte med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da åpenbart? For å støtte opp håndleddet? Synes det er greit å bruke når det blir tungt, spesielt med skjorte.

Jeg lurte mer på hvorfor man skulle trenge de. Er det hvis man har svake håndledd? Må man bruke de pga. økt vekt på stangen ved bruk av skjorte? Brukes de til å støtte opp under håndleddene slik at stangen kan holdes på en annen måte som ellers ikke ville vært komfortabel/mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte mer på hvorfor man skulle trenge de. Er det hvis man har svake håndledd? Må man bruke de pga. økt vekt på stangen ved bruk av skjorte? Brukes de til å støtte opp under håndleddene slik at stangen kan holdes på en annen måte som ellers ikke ville vært komfortabel/mulig?

Alle sener og ledd som er der tåler ikke så mye. Skulle man være litt uheldig i f.eks. et rykk vil det være fort gjort at de får seg en trykk. I tillegg bruker håndledd laaaaaaaaaang tid på å reparere seg selv, så håndleddstøtte kan gjøre at man får trent øvelser uten å belaste mer enn nødvendig.

Hvor du har kjøpt disse? Så på de selv, men fant de ikke mange plassene (ikke at jeg leita gjennom hele internettet heller...).

Har ikke kjøpt, har bare prøvd ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...