Gå til innhold

Håndleddsstøtte


Sondre Aalbotsjord

Anbefalte innlegg

Alle sener og ledd som er der tåler ikke så mye. Skulle man være litt uheldig i f.eks. et rykk vil det være fort gjort at de får seg en trykk. I tillegg bruker håndledd laaaaaaaaaang tid på å reparere seg selv, så håndleddstøtte kan gjøre at man får trent øvelser uten å belaste mer enn nødvendig.

Så da er det egentlig bare snakk om å komme opp på tunge nok vekter til at man trenger håndleddsstøtter? Vil ikke også senene og leddet trenes opp etter hvert? Jeg spør egentlig mest fordi jeg ikke har noe erfaring med det selv, og har aldri hatt problemer med håndleddene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har Gasp sine Branch Warren wrist wraps og nylig kjøpt inn Titan Max RPM etter tips fra Stian Walgermo. Max RPM er veldig stive, men egentlig litt for stive synes jeg. Det fører til at de ikke sitter så godt inntil håndleddet som Gasp sine gjør. Gasp sine er også forholdsvis stive i forhold til mye annet. Har brukt de i konkurranse bare jeg teipet over logoen. Dersom man har små håndledd er nok ikke Max RPM tingen. Jeg kjøpte de i 60cm lengde og synest det var grei lengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er det egentlig bare snakk om å komme opp på tunge nok vekter til at man trenger håndleddsstøtter? Vil ikke også senene og leddet trenes opp etter hvert? Jeg spør egentlig mest fordi jeg ikke har noe erfaring med det selv, og har aldri hatt problemer med håndleddene.

De vil selvfølgelig bli sterkere etterhvert, men er man først uheldig så gjør det liksom ikke så mye hvor sterke de er; Da gjør det fort vondt uansett hva man gjør.

F.eks. brukte jeg håndleddstøtter i starten da jeg begynte med rykk. Var litt uvant posisjon for håndleddene (+en stygg vending et par uker tidligere, så det provoserte litt), men det gikk nå over ganske kvikt husker jeg.

Legg merke til at jeg har mest erfaring fra olympiske løft. Når det kommer til benk o.l. ville jeg stolt på Nicolai. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal bestille håndleddsstøtte og lurer på hva jeg burde kjøpe. Har hørt at Titan er det beste på markedet?

Også var det hvilken størrelse jeg skal bestille. 30cm/50cm/60cm etc.

Jeg bruker Titan THP og Titan Titanium i 60cm lengde, og er jevnt over meget godt fornøyd med disse. Flere av de jeg trener med har imidlertid valgt Inzer Z. Disse er visstnok noe tynnere enn Titanium, og har en annen farge, men ellers identiske. Jeg veksler mellom å bruke disse to (THP og Titanium), men går for THP i konkurranse og på de tyngste vektene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Titan THP og Titan Titanium i 60cm lengde, og er jevnt over meget godt fornøyd med disse. Flere av de jeg trener med har imidlertid valgt Inzer Z. Disse er visstnok noe tynnere enn Titanium, og har en annen farge, men ellers identiske. Jeg veksler mellom å bruke disse to (THP og Titanium), men går for THP i konkurranse og på de tyngste vektene.

Jeg er også storfornøyd med THP, virkelig verdt pengene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er det egentlig bare snakk om å komme opp på tunge nok vekter til at man trenger håndleddsstøtter? Vil ikke også senene og leddet trenes opp etter hvert? Jeg spør egentlig mest fordi jeg ikke har noe erfaring med det selv, og har aldri hatt problemer med håndleddene.

Jeg har brukt håndleddstøtte nesten fra dag én med styrketrening. Mulig håndleddene mine er slarkete både pga alder og mange år med håndball, men jeg får lett vondt i håndledd av enkelte øvelser. Pushdown i kabelstativ med tau er noe av det vondeste jeg kan utføre på håndleddene mine. Benkpress gir meg aldri smerte.

Så, jeg bruker håndleddsstøtte på det fleste sett og øvelser - prøver meg uten innimellom fordi jeg jo gjerne vil at de skal bli sterkere og jeg skal klare meg uten, men gjør det vondt, reimer jeg på igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...